דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון עסקי - גם מנהלים טובים זקוקים לאימון 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 3005 פעמים ]

כל שכיר העובד בעסק שאינו שלו יודע להעיר הערות רבות על ניהול העסק, כיצד היה משנה את אופן הניהול, היחס לעובדים, מראה המקום ועוד הערות רבות. עד שמגיע יום בו אותו שכיר פותח עסק משלו, מאותו היום כבר אין לו כל כך הרבה הערות על ניהול העסק ויש לו יותר התלבטויות, כיצד לחסוך בהוצאות, כיצד לשווק את העסק, כיצד להרוויח יותר כסף ועוד התלבטויות רבות.

הרבה אנשים שהקימו עסק חדש או אנשים בעלי עסק ותיק נתקלים באותן התלבטויות רבות וזקוקים לייעוץ, הם זקוקים לאותה נקודת מבט נכונה שהייתה להם כשכירים בשילוב נקודת המבט והרצונות של מנהל. כדי לפתור התלבטויות אלו והתלבטויות עתידיות הם פונים אל אימון עסקי.

מהו אימון עסקי?

אימון עסקי זהו תהליך אותו עובר בעל העסק על מנת למנף את כישרונו ויכולותיו בניהול העסק או על מנת לחלץ את העסק שלו ממצב בעייתי (כמו הפסדים או ניהול לא נכון). אימון למנהלים הוא בדיוק כמו אימון ספורט. בדיוק כמו שמתאמן יתקשה לעקוב אחר הישגיו ולשפר את ביצועיו כך אימון למנהלים מאמן את המנהל לנהל את העסק.

המאמן של אימון עסקי מעודד את המנהל ללא הפסקה, חוזר שוב ושוב על היעדים ועוקב אחר השינויים שהמנהל עושה. המאמן עוצר את המנהל כאשר הוא טועה ומלמד אותו כיצד עליו לפעול עכשיו ובמקרים דומים בעתיד.

דרכי אימון עסקי

כל אימון עסקי מתחיל ונגמר בהתערבות של המאמן בדרכי העבודה של המנהל תוך כדי לימוד דרכי העבודה לעתיד. מטרתו של כל מאמן אימון עסקי הוא לסיים את האימון כאשר המנהל יודע כיצד למנף את העסק לבד ויכול להמשיך בלעדיו כשהוא למד ויודע כיצד עליו לפעול.

יש כמה דרכים של אימון עסקי, הדרך הראשונה מתחילה בייעוץ ארגוני, לאחר שהמאמן בחן את העסק הוא יושב ומתכנן תוכנית עבודה לעסק. הוא מציג את התוכנית למנהל, יחד הם מתחילים לעבוד על מימוש התוכנית. תוך כדי מלמד המאמן את המנהל את דרכי העבודה הנכונים למצב זה ולעתיד.

דרך נוספת, טובה יותר, היא לבחון יחד את העסק, לחשוב יחד היכן טעה המנהל וכיצד בעזרת אימון למנהלים הוא יכול לשנות ולשפר אותו. לאחר שהם בוחנים יחד את המקומות שיש לשפר, הם מעלים יחד רעיונות כיצד לשפר את העסק, כיצד לשווק אותו נכון, כיצד להתייחס לעובדים, כיצד לצמצם הוצאות ולהגדיל רווחים.

ברגע שהמנהל מתכנן יחד עם מאמן של אימון עסקי הוא מודע לכל התקלות ולכל דרכי הפתרון וקל לו יותר לפעול בדרכים אלו. לאחר שהתבצעו מספר שינויים, המנהל והמאמן יושבים יחד ומסיקים מסקנות מהתהליך ובמידת הצורך ממשיכים למטרות חדשות. לאחר מספר שינויים משותפים לומד המנהל את הדרכים לשיפור ומינוף העסק לבד. בעקבות אימון עסקי ידע המנהל כיצד עליו לנהל את העסק בצורה הנכונה, כיצד עליו לפעול בכל מקרה ומקרה וכיצד להחליט כאשר הוא מתלבט לגבי נושאים שונים בעסק.

עלויות אימון עסקי

המחיר של אימון עסקי משתנה לפי הניסיון והידע של המאמן, ישנם מאמנים עסקיים הגובים 150 ש"ח לשעת ייעוץ וישנם כאלה שגובים 400 ש"ח לשעת ייעוץ. במקרה הזה עדיף לשלם יותר ולקבל ייעוץ מקצועי שיניב רווחים.


המאמר מוגש על ידי מדריך אימון אישי הנרחב ביותר בישראל. המדריך כולל אינדקס מאמנים אישיים, משפחתיים ועסקיים, מאמרים בתחום האימון, פינת שאלות ותשובות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב