דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלי נגרות - מדריך קצר לנגר המתחיל 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 11898 פעמים ]

 

כשהייתי קטן בניתי בשיעורי מלאכה חפצים שונים, שרפרף, מעמד לקלטות וידאו, קופסה של עטים ועוד על מיני חפצים שבחלקם אני משתמש עד היום. עם השנים הבנתי שתחום הנגרות הוא תחביב נהדר ושאני אוהב מאוד לבנות חפצים ורהיטים לי ולחברי, למדתי מעט קורסים בתחום והתחלתי להיות נגר חובב.

את כל כלי העבודה לא רכשתי מיד אלא השאלתי מחברים ועבדתי בנגריות המאפשרות לשכור את חדר העבודה והכלים שלהם לשעות מסוימות. ככל שהזמן עבר הבנתי שאותם כלי נגרות צריכים להיות שלי, מכוונים לפי התכנון שלי ולפי הצורך שלי ולכן התחלתי לרכוש לאט לאט כלי נגרות.

כלי נגרות הם הכלים חיוניים לכל מי שמתעסק בתחום הנגרות העץ והפרזולים, גם נגר חובב וגם נגריות תעשייתיות זקוקות להם באותה מידה.

כלי נגרות ידניים


    • פטיש- נכון, לכל אחד כמעט יש פטיש בבית, זהו דבר טריוויאלי אך לנגרים חשוב לשים לב לרכוש סט פטישים מתאים. פטיש קטן עבור עבודות עדינות (במיוחד חריטה) הוא פטיש במשקל של 100 גרם, מחירו נע בין 20-40 ש"ח. פטיש עיקרי הנקרא פטיש בינוני מתאים לעבודות נגרות רבות מחירו נע בסביבות 200-300 ש"ח. רכשו אך ורק פטישים איכותיים שהקיבוע של הידית שלהם מספיק חזק והחומר ממנו הם עשויים הוא עמיד וקשיח. הפטיש הנוח ביותר לעבודה הוא פטיש עם ראש שמוציא מסמרים (ראש מעוגל יכול לפגוע בעץ שמסביב).
    • מקבת- למרות שניתן להשתמש בפטיש שמוצמד אליו לוח עץ קטן, מקבת משפר את עבדותו של הנגר. מקבת בינוני (200 גרם) מחירו נע בסביבות 30-500 ש"ח.
    • מרצע ומברגים- מרצע, מברג פיליפס ומברג שטוח אלו כל כלי עבודה ידניים חיוניים. למרות שקיימים פתרונות חשמליים, בעבודה בעץ הרבה פעמים צריך להרגיש את ההתנגדות של החומר על מנת להתאים בדיוק את הלחץ הדרוש. עלות כלים אלו נע בין 10-20 ש"ח לכלי.
    • מלטשת ידנית- מכיוון שהמלטשת אינה יקרה כדאי לרכוש אותה גם אם יש לכם מכשירי ליטוש חשמליים למטרת עבודה עם עצים רכים או בפינה סביבה שניתן ללטש אותה רק באופן ידני.

כלי נגרות חשמליים


    • מקדחה- הכלי החשוב ביותר מכל כלי נגרות היא המקדחה, המקדחה היא גם מברגה, מלטשת והיא יכולה להיות אפילו מסור. השקיעו בקניית מקדחה עם אספקת זרם קווית, את המקדחים רכשו עם המקדחה ומותאמים אליה ולעץ. מחיר מקדחה איכותית נע בסביבות 1,000-5,000 ש"ח ומקדחים איכותיים עולים בסביבות 20 ש"ח לאחד.
    • מלטשת- רכשו מלטשת רוטטת שתוריד מעבודת הידיים שתצטרכו לבצע. הקפידו על החלפת נייר ליטוש, לעיתים תצטרכו ללטש 3 ניירות מסוגים שונים כדי ללטש כראוי. מחיר מלטשת רוטטת נע בין 200-400 ש"ח.
    • ג'קסון- ג'קסון הוא מסור חשמלי בעל אפשרויות שונות ורבות לשימוש, שעומד בפני לחצים רבים, לכן עדיף מסור חשמלי במחר גבוה ובעל אחריות של שלוש שנים לפחות.

 

 


המאמר מוגש על ידי אינדקס נגרים, האינדקס הגדול בישראל לנגרים ונגריות. האינדקס כולל גם אפשרות ליצירת קשר עם נגרים מכל רחבי הארץ, פינת מאמרים, חדשות, שאלות ותשובות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב