דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לרזות מתוך עוצמה 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 1081   [ נצפה 3185 פעמים ]

לרזות מתוך עוצמה

במהלך שנות עבודתי עם נשים ותהליכי הרזיה שהן עוברות, קיבלתי תובנות רבות לגבי התהליך הזה, שעשוי להיות אחד התהליכים המשמעותיים והעוצמתיים שאישה יכולה לבחור לעבור בחייה. תהליך ההרזיה יכול לבוא מתוך עוצמה, במקום מתוך אשמה ושנאה עצמית, המקום שבדרך כלל מצויות בו נשים כאשר הן רוצות לרזות. מה שאוכל לומר כבר עכשיו בוודאות הוא זה: אשמה ושנאה עצמית הם רגשות קשים שמהווים מתכון לכישלון בהרזיה.

כשאני מדברת על תהליך, כוונתי אינה בלהיות בלחץ לפני אירוע, לקחת תפריט, לרזות 5 קילו ולעלות אותם חזרה איך שהאירוע נגמר. זהו תהליך שלא נעשתה בו צמיחה אישית ושום התפתחות ו/או שינוי של תפיסות ומחשבות מגבילות - שהן הן הבעיה והחסם האמיתי, לא כל הפיתויים מסביב, שתמיד יהיו. כמו שאומרים- הכל בראש. אני רוצה לפרוש בפנייך במאמר זה מרכיבים חשובים בתהליך הרזיה, אשר בסופו משהו בך השתנה בפנים. 

כאשר התהליך נעשה בצורה נכונה, בליווי מקצועי ותומך, עם מוכנות והתארגנות מכוונת לתהליך משמעותי- זוהי הרזייה מתוך עוצמה, האישה מגלה בתוכה מקור כוח פנימי. ואז יש שינוי אורח חיים שמתרחש צעד אחר צעד, באופן כזה שלא ניתן לחזור יותר אחורה.

לרזות מתוך עוצמה משמעו שינוי כולל של הרגלי תזונה- החל מקנית הסופר השבועית, שנהיית מודעת ונבונה יותר עד ללמידה והפנמת התנהגויות חדשות שאינן קשורות רק באוכל- אלא ובעיקר- בדפוסי מחשבה חדשים - על עצמנו ועל מצבים שאנחנו חווים ביומיום. על מה אני מדברת? על הטייס האוטומטי שלנו, בתוך המוח, בתוך חיינו.

הנה דוגמא נפוצה שאני נתקלת בה: 5 אחה"צ חוזרים הביתה מהעבודה והטייס האוטומטי יודע שזהו הזמן, בהא הידיעה, להתחיל את הבליסה. למה? משום שצרוב בו קשר עמוק בין פורקן, שזהו הצורך הנפשי של האישה שחוזרת ממסגרת התפקוד, המטלות והאחריות המקצועית- היא מחפשת לפרוק עול, היא מחפשת איזון למאמץ המנטאלי שהיא הייתה שקועה בו עד כה. הבעיה היא לא הצורך שלה לפורקן- כי זהו צורך שיהיה קיים שם תמיד- תמיד נחפש איך לאזן בין החלקים השונים של חיינו ואישיותנו. הבעיה היא שבראש ובהרגל של הרבה אנשים הפורקן = אוכל, כלומר אכילת יתר, בלי חשבון ובלי קשר כמובן לצרכים פיזיולוגיים של הגוף, שאולי באמת הוא זקוק לפחמימות שלו, לקבלת אנרגיה, אבל לא בכמות מופרזת כל כך.

אז מה עושים? איך מפרקים את הקשר הצרוב עמוק בתודעה שכאשר מחפשים פורקן- אוכל הוא התשובה? זהו תהליך אימוני- אימון לשינוי הרגלי חשיבה וחיים. התהליך כולל את האלמנטים הבאים:


    • 1- מציאת/יצירת קשר חדש במוח, אשר לאו דווקא קיים בחייך כרגע בין פורקן- להתנהגות אחרת, שאינה קשורה באוכל. תחפשי מה יכול להוות עבורך פורקן? לשאוף אוויר צח? לצאת להליכה נמרצת? לדבר עם מישהו? לשחק במחשב? מדיטציה? - כל אחת מוצאת את הקשר החדש שלה ומחליטה עליו. זהו אינו קשר טבעי שקיים עכשיו ולכן הוא גם לא ירגיש טבעי בהתחלה- כי הוא חדש. עם זאת, חשוב לבחור בקשר חדש שיש בו סיכוי סביר להנאה אמיתית, משום שקשר שמפעיל את מרכז ההנאה במוח הוא קשר חזק פי כמה.
    • 2- חזרתיות פיזית- ליצור מבנה מהודק, שבו את חוזרת על הקשר החדש הזה כל יום, אפילו כמה פעמים ביום. ככל שאת חוזרת על הקשר החדש, את מחזקת אותו. תחשבי על נחל קטנטן שאת מתחילה להזרים בו מים- השוליים והעומק שלו גדלים ככל שיותר מים זורמים בו. כעת תחשבי על זה כעל מסלול במוח שלך, שנהיה ברור יותר ויותר ככל שהמידע הזה עובר בו והמידע הזה הוא: "כאשר אני מחפשת פורקן אני יוצאת להליכה בפארק" -ניקח את הדוגמא הזו לאורך השלבים הבאים גם כן. כך את "מייבשת" את הנהר שבו כאשר את מחפשת פורקן - את אוכלת. זהו תהליך שדורש חזרתיות רבה מאד, בכדי שיהיה אפקטיבי.
    • 3- חזרתיות מנטלית- יצירת הרגל חדש על פי הפסיכולוגיה הקוגנטיבית יוצרת את הקשרים שלה במוח- כלומר עובדת מהחוץ אל הפנים- עושים משהו בחוץ, בעולם הפיזי וזה משפיע על העולם הפנימי, תודעתית. אנו מעוניינים לחזק את אותו הרגל גם מהפנים אל החוץ- לחזור על הצהרה שתוכנה מחזק את ההרגל הפיזי וגם מעודד אותו להיווצר ולהיטמע בחיים. דוגמא להצהרה: "אני מרגישה הרבה יותר משוחררת בזכות ההליכה" על ההצהרה הזו יש לחזור לפני ההליכה, תוך כדי ההליכה וכן אחרי ההליכה- לחזק את התחושה והידיעה שההליכה מאפשרת לך את השחרור שכל כך חשוב לך.
    • 4- לקיים קשר עם מאזין מחויב- קשה לעשות את כל התהליך לבד. רצוי מאד מאד שיהיה שם מישהו שיודע ומעודד את התהליך שלך ומחויב לך ולאינטרס שלך. כמאמנת אני מהווה הרבה פעמים המאזינה המחויבת של המתאמנים שלי . כאשר זוהי קבוצה- לא רק אני אלא כל אחת מהקבוצה מהווה מאזינה מחויבת לכל אחד מהמשתתפות- לכן אני רואה שהקבוצה היא בעלת כוח אדיר - כי המחויבות מעוצמת פי כמה בה במידה שהעידוד והתמיכה שאני מקבלת מוגדלים פי כמה. מאזין מחויב יכול להיות חברה, או מישהי שעוברת את אותו תהליך במקביל והיא מהווה את המסגרת שאליה האישה נכנסת בכדי לעקוב אחר ההתחייבויות שלה. אם היא התחייבה להליכה יומית כבניית הרגל חדש בחייה- המאזין המחויב הוא זה שישמע מה קורה איתה- האם היא עומדת בהתחייבות שלה? זה יכול להיות קשר על בסיס יומי או שבועי- לא פחות מכך. אולם, כאשר אין מאזין מחויב- והאישה עושה תהליך עם עצמה בלבד - המחויבות שלה קטנה, כי איש לא יידע שהיא לא עמדה בהתחייבות.
    • 5- לתת הצהרה פומבית- על אותו עיקרון שלך מאזין מחויב, כאשר אישה נכנסת לתהליך, היא צריכה ליצור לעצמה כמה שיותר גדרות בכדי לעזור לה להמשיך קדימה במקום לחזור אחורה. אחת מהגדרות האפקטיביות ביותר היא לתת הצהרה מול כמה שיותר אנשים על המחויבות שלקחת על עצמך. הפדיחה של לא לעמוד במחויבות שלך מול האנשים גדלה, המוטיבציה לעמוד במילה שלך גדלה רק כי אמרת שתעשי זאת. המטרה היא כמובן שהמוטיבציה הפנימית שלך תגדל גם ללא קשר לאנשים בחוץ, אך צעד זה מהווה הרבה פעמים את כרטיס הכניסה למשמעת העצמית שאת רוצה לפתח בעצמך.
    • 6- מה יסייע לי? יש לברר מה יסייע לך לעמוד בהתחייבות שלך- שחברה תבוא איתי להליכה? שיהיה לי מוזיקה שאני אוהבת לרוץ איתה? שתהיה לי בייביסיטר שעה? וכו' וכו'. אלו דברים שיש לברר עם עצמך/ עם המאמנת שלך ולהתארגן עליהם מראש, משום שבלעדיהם ההתחייבות תתקל ביותר מדיי קשיים ואז לא תתקיים חזרתיות כמתבקש והמבנה המהודק נהיה רופף.

קיבלת כרגע מפתחות לתהליך הרזיה עוצמתי- כזה שמביא תוצאות על ידי עבודה עצמית ברמה עמוקה, כך שהשינוי יחזיק מעמד, בניגוד לרוב הפעמים שבהן שמת את כל יהבך על הדיאטה הזו והזו. זה לא בחוץ- זה במוח שלך. 

עוד אומר כי אחד הכלים העוצמתיים ביותר שיש בהם בכדי לחולל שינוי משמעותי- הוא הקבוצה. אני מאמינה גדולה בקבוצות, כי  חווייתי את ההשפעה הקבוצתית על עצמי וראיתי את זה קורה בחייהן של נשים אחרות. המשמעות של הקבוצה היא מסגרת שמשאירה אותך כל הזמן שרויה באווירה נכונה ומקדמת.

 

אודות המחברת: ליה שניידר לוי, מאמנת כושר ותזונה, מנהלת "אשת חיל- לרזות מתוך עוצמה!" מאמנת באופן פרטני ובקבוצות. מאמנת בגישת התזונה הטבעית, מדריכה מוסמכת לפילטיס, מחול אירובי, חדר כושר.  ותק של של 13 שנות הדרכה. מוסמכת Coaching בהתמחות תזונה, ירידה במשקל ואורח חיים בריא.  http://www.coachlia.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב