דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסוריאזיס ברפואה הסינית 

מאת    [ 11/08/2007 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 4016 פעמים ]

פסוריאזיס , או ספחת בשמה העברי, היא מחלת עור אשר שכיחה באחד עד שלושה אחוזים באוכלוסייה, ובשליש מהמקרים מתפרצת לפני גיל 20 . על הסובל מהמחלה להתמודד עם קשיים רבים מלבד אי הנוחות הפיזית - שיטות טיפול מורכבות ולעיתים בעלות תופעות לוואי, חוסר הידיעה לגבי משך תקופות ההחמרה וההטבה והתמודדות פסיכולוגית לא פשוטה. לרפואה הסינית יש יכולת לתמוך בתהליך ולהביא לשינוי משמעותי.
יש מספר צורות קליניות למחלה, אך לרוב היא מתאפיינת ברבדים הבולטים מעל לעור, וקשקשת עבה לבנה אופיינית. הנגעים מופיעים בעיקר על הקרקפת, המרפקים והברכיים, אך יכולים להופיע במקומות נוספים כגון בציפורניים, איברי המין, בית השחי ועל כפות הרגליים והידיים. גרד קיים בחלק מהמקרים, וחמישה אחוז מבין החולים בפסוריאזיס יסבלו מדלקת מפרקים. המנגנון שמוביל לפסוריאזיס מערב דלקת הגורמת להרחבת כלי דם ואודם מקומי, וייצור מוגבר של תאי עור חדשים בשכבת העור העליונה המובילים לקשקשת .
הסיבה לפסוריאזיס אינה ידועה עדיין - אבל יש מעורבות של נטייה תורשתית , ולעיתים המחלה מופיעה לאחר דלקת גרון (בעיקר אצל ילדים) או לאחר נטילת תרופות מסוימות. כיום קיימות מספר גישות ברפואה המערבית לטיפול במחלה, חלקן מלוות בתופעות לוואי. ריפוי מוחלט אינו קיים.
הטיפול ברפואה סינית אשר יכול להתבצע במקביל לטיפולים המערביים, מזרז את ההתמודדות עם פסוריאזיס, במישור הפיזי והנפשי, ומאריך את תקופות הרמסיה (דעיכה). הייחוד ברפואה הסינית ובצורת המחשבה ההוליסטית הוא התאמת הטיפול לבן אדם, ולא התאמת הטיפול למחלה, ולכן לא נטפל בשני מקרי פסוריאזיס באופן זהה. הימצאות הבעייה על העור היא השתקפות חיצונית לחוסר איזון פנימי מסויים, כדי לאבחן אותו צריכים לקחת בחשבון את אופי הנגעים, מיקומם על גבי הגוף, הסימפטומים הנלווים, אבחנת הדופק והלשון ונקודות התורפה המולדות של המטופל.
דוגמאות לסינדרומים סינים היכולים להוביל לפסוריאזיס הם יובש וחוסר דם, הצטברות חום ורעלים בגוף, התמודדות לא פתורה עם משבר נפשי הגורמת לאלמנט האש לצאת מאיזון, וחולשה באנרגייה המגינה, כולם ביטויים שונים של חוסר איזון בין יין ליאנג. החשיבות של המצב הנפשי בעיני היא קריטית במיוחד במצב של פסוריאזיס, גם כטריגר להופעת המחלה, וגם מתבטאת בקשיים בהתמודדות עם המראה החיצוני של הסובלים מהבעייה. מודל חמשת האלמנטים/תנועות של הרפואה הסינית הוא כלי עוצמתי, המאפשר לנו להבין ולטפל בדרך שבה האדם חווה את חייו, ושימושי במיוחד במצבים כאלה.
לאחר האבחנה, תותאם תכנית טיפולית שתכלול שינוי תזונתי, התאמת פורמולת צמחי מרפא , סידרת טיפולי דיקור סיני , ובמקרה הצורך המלצה על שימוש חיצוני במשחות מבוססות צמחים סינים. המלצה על תוספי מזון תינתן גם היא במקרים מסויימים. משך הטיפול תלוי כמובן בחומרת המקרה, ובהענות המטופל להמלצות התזונתיות.

אסף פלדמן Dip.Acu
אתר אישי www.dikur.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב