דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא סוגרים את החודש? 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 1976 פעמים ]

"אנחנו לא סוגרים את החודש" 

"אנחנו לא מבזבזים כסף על שטויות אבל עדיין נמצאים במינוס"

" עוד 1000 ש"ח בחודש היו מסדרים אותי בחיים"

אלו משפטים שאנחנו שומעים לעיתים קרובות מדי, למה?

משפחות רבות מרוויחים משכורות גבוהות אבל עדיין נמצאים במינוס הולך וגדל כל חודש ולפעמים ככל שההכנסה גבוהה יותר כך גם המינוס גדל, למה? במילה אחת "גישה". בעולם השפע בו אנו חיים היום יש מבחר רב של מוצרים, חלקם במבצעים מפתים וחלקם משווקים באגרסיביות במדיה שאליה אנו חשופים מדי יום,א בבית, בעבודה, בבילוי המשפחתי או בקריאת העיתון היומי.

כאשר הגישה הבסיסית לכסף ולתקציב המשפחתי שגוי בבסיסו, כך גם יתנהלו חיי המשפחה, ההתנהלות תהיה לעולם לאחר החיפוש איך לסגור את החודש ואיזו הלוואה הם יכולים לקחת על מנת לסגור את המינוס. ומה עושים עם העודף מההלוואה? נכון, קונים עוד משהו חסר ערך לתא המשפחתי, למה? כי העודף שם, ובגלל ש.......(כבר נמצא סיבה).

הבנקים וחברות האשראי הבינו מזמן את הכוח מאחורי החלום או הפנטזיה והם ברצון רב יעזרו לנו להגשים אותה, הם יחלקו לנו כספים בצורה כזו או אחרת של הלוואות, הגדלת מסגרת האשראי, כרטיסי אשראי חוץ בנקאי ללא תלות בבנק עם מסגרת גבוהה ותנאי תשלום נוחים במיוחד, וכל זאת בכדי שנוכל להגשים את הסיפוק המיידי עד לסיפוק הבא שלנו.


אנו שוכחים שני דברים מאוד חשובים, הראשון הוא שחברות אלו לא ממש עושים לנו טובה, הם מוסדות עסקיים שכל מטרתם היא רווח, לגיטימי, ואל לנו להאשים אותם בכך כי עסק אמור להיות ריווחי. הדבר השני והחשוב יותר הוא שהכסף הזה הוא לא ממש שלנו ואנחנו צריכים להחזיר אותו מתי שהוא.

אז לפני הפיתוי הבא לסיפוק המיידי של קניית מוצר שאנחנו לא ממש צריכים עלינו לקחת אחריות, לשנות את הגישה של בזבזנות יתר וניקח שליטה על הכסף לפני שניכנס לסחרור כלכלי ששום הלוואה לא תכסה אותה בעתיד,וזאת בתקווה שיאשרו את הלוואה כאשר ממש נצטרך אותה.

אז איך יוצאים מהמינוס וחיים טוב?
השלב הראשון והחשוב יותר הוא ההחלטה,משותפת לזוג נשוי, שצריך שינוי ומכאן הדרך קלה יותר.
על מנת שנדע היכן אנו עומדים היום ונקבל תמונה ברורה יותר על מצבנו הפיננסי, אנחנו צריכים לדעת היכן הולך הכסף, כי את הסכום מההכנסות אנחנו יודעים. רשמו את כל ההוצאות החודשיות שלכם לפי הקטגוריות שלהם: חשמל, ארנונה, ביטוחים וכ"ד

כאשר יש בידיכם את סכום ההוצאות השוו אותו להכנסות ובכך תוכלו לדעת מהו ההפרש החודשי שלכם והאם הוא חיובי או שלילי.

כעת כאשר יש בידיכם תמונה ברורה יותר ואתם יודעים לאן כל שקל בתקציב שלכם הולך, אתם יכולים לנווט את כספיכם נכון ולהקציב סכומים מדויקים לכל סעיף בהתאם לצרכים המשפחתיים שלכם וכמובן לחיות לפי היכולת ולא על חשבון המינוס באופוריה שהכול אפשרי.

בפעם הבאה שתרצו לרכוש משהו, לצאת לחופש או לתכנן את החתונה של הבן או לימודים של הבת אתם תדעו להגדיר סדרי עדיפויות מראש וחשוב יותר, תדעו איך לתקצב ולחלק את ההכנסה שלכם בצורה הטובה ביותר עבורכם. השליטה על הכסף היא שלכם כעת ואתם בוחרים אם להמשיך ולנהל אותו נכון או לבזבז את מה שאין היום רק בשביל לשלם אותו בעתיד פלוס ריבית והצמדה.

ניהול התקציב המשפחתי דורש אחריות וברוב המקרים גם קצת ויתורים, לפחות בטווח המיידי, חשוב לציין שלא ניתן לנהל את התקציב המשפחתי ללא הסכמה ושיתוף פעולה בין בני הזוג, לכן כפי שציינתי, ההחלטה המשותפת של ניהול פיננסי נכון הוא הבסיס לכל התהליך עצמו.

קחו שליטה על כספיכם, דאגו לעתידכם ולעתיד ילדיכם, נהלו את תקציב המשפחה נכון ותגיעו לעוצמה כלכלית.

בהצלחה...

כותב המאמר הינו יועץ בכיר במרכז הפיננסי לכלכלת המשפחה, המרכז הפיננסי לכלכלת המשפחה הוקמה מתוך מטרה לסייע לציבור במימוש זכויותיו הכספיות המגיעות לו כחוק ממס הכנסה ובנוסף מתן שירותי ייעוץ למשפחות העצמאיים ולחברות בתחום כלכלת המשפחה.


אשמח לקבל תגובות...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב