דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל הדרך להתקבל לעבודה 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 3669 פעמים ]

"ככל ששוק העבודה משתנה והופך תחרותי יותר, כך הדרכים להיכנס אליו קשים יותר. אם בעבר היה מספיק ראיון אישי, כיום נערכים מבחנים מיוחדים ואפילו נפתחו מוסדות שמכינים מועמדים לעבודה"

מבחני מיון לעבודה הפכו לפרוצדורה מקובלת המיושמת על ידי מרבית התאגידים הגדולים כמו גם חברות קטנות יותר. התחרותיות הגדולה בתחום, כמו גם ההכרה שבחשיבות היכולת לעמוד בהצלחה במבחנים אלו ובראיונות עבודה, הביאו ספקים פרטיים רבים (חברות כוח אדם כמו גם גורמים אחרים בשוק העסקי) לפתוח ערב רב של סדנאות הכנה לראיון עבודה והדרכה לקראת מבחני מיון לעבודה. בשורות הבאות נתייחס לחלק מן המאפיינים של הסדנאות הללו.

 

מבחני מיון לעבודה- מה זה?

 

מבחני מיון לעבודה שונים מאוד זה מזה באורכם, מידת האנליזה (ניתוח) שהם מקבלים, מי המאבחנים, משך המבחן המשוער וכו'. עם זאת, כיוון שברוב המקרים המבצע היא חברת כוח אדם/ אבחון פסיכולוגי חיצונית, העקרונות נוטים להיות דומים ממבחן למבחן, ומכאן גם הרציונל מאחורי סדנאות הכנה לקראת מבחני מיון לעבודה, שיכולים במקרים רבים לשפר משמעותית את סיכויי המעבר. בדרך כלל מבחני מיון לעבודה בודקים פרמטרים פסיכולוגיים כלליים, ואילו יכולות מקצועיות נבחנות יותר במסגרת הראיון (לפני או אחרי) ונתוני קורות חיים (תעסוקה קודמת, ציונים, התרשמות של מעסיקים בעבר...) קודמים.

מחקרים שונים שהראו את החשיבות שבעבודת צוות ברוב תהליכי היצור המודרניים שמו את יכולת האינטראקציה החברתית על מפת מבחני מיון לעבודה, ולכן רוב המבחנים הללו מקדישים לא מעט זמן לבדיקת יכולת אינטראקציה זו (בעיקר על ידי משימות קבוצתיות המתוצפתות על ידי צוות בוחנים). במקרים אלו אימון מוקדם יכול לעזור על ידי פידבק אובייקטיבי לגבי נקודות החולשה והחוזק שלכם באינטראקציה קבוצתית (האם אתם שקטים מידי? דומיננטיים מידי? מהן התגובות שצריך לחזק?).

פרופיל פסיכולוגי אישיותי הוא בדרך כלל היסוד השני של מבחני מיון לעבודה, וכאן אימון מוקדם על ידי חשיפה לשאלונים לדוגמא והסבר לגבי אופי הבדיקה (משמעות הציור או הסיפור שתתבקשו לכתוב) יכולים לעזור רבות.

 

ולגבי הראיון...

הראיון יכול להתבצע על ידי פסיכולוג חיצוני, אולם בדרך כלל יש לפחות ראיון אחד עם המעסיק הישיר העתידי. כאן חשוב כמובן להראות מקצועיות וידע רלוונטיים לתפקיד, אולם חשוב לא פחות להציג כמה תכונות אישיותיות כלליות, הניתנות להעברה בצורה ישירה ובלתי תלוייה באופי הראיון הספציפי- ומכאן גם הרציונל שמאחורי הכנה לראיון עבודה. בדרך כלל הכנה לראיון עבודה תתמקד בסימולציה (או סימולציות מספר) של הראיון המצופה, בייחוד השאלות שצפויות להישאל וכדומה.

העלות של סדנאות כאלו נעה בין 300 שקלים ל1500 שקלים (בעיקר לפי אופי המשתתפים בסדנא ומשכה). העצה הטובה ביותר לגבי הכנה לראיון עבודה היא שהמכין צריך להיות כמה שיותר דומה (מבחינת רקע והכשרה) למראיין הצפוי בפועל. במילים אחרות, אם הראיון הוא במסגרת פסיכולוג תעסוקתי/קליני, מומלץ שמנהל הסדנא יהיה פסיכולוג, אם המראיין הוא מהנדס, חפשו סדנאות המועברות על ידי מהנדסים מנוסים בברירת כוח אדם, וכיוצא בזאת.  

 


המאמר מוגש בחסות מדריך חברות כח אדם המקיף בישראל. המדריך כולל את האינדקס המעודכן והמקיפה ביותר ברשת של חברות כח אדם לבכירים, הייטק, סטודנטים ועוד. המדריך כולל גם מאמרים בתחום ופינת שאלות ותשובות של מומחים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב