דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קסדה לאופנוע שמתאימה לי? איך לבחור קסדות לאופנועים 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 4644 פעמים ]

 

אתם בטח מכירים כבר את כל היתרונות של רכיבה על אופנוע, כמעט ואין פקקים, חנייה בשפע וההוצאה על דלק זולה בהרבה מאשר ההוצאה על האוטו, אבל לאופנועים יש גם חיסרון. באופן טבעי רוכב האופנוע חשוף הרבה יותר בשעת נפילה או תאונה מאשר נהג המכונית. בכדי לשמור על רוכבי האופנועים ישנם אין ספור אביזרים לאופנועים לנהיגה בטוחה, החשוב שבהם הוא כמובן קסדה לאופנוע.

בין אם אתם נהגים חדשים על דו גלגלי ובין אם אתם נהגים מנוסים, קסדה היא חובה. ולא, זה לא רק בגלל שיש חוק, אלא בגלל שבשעת תאונה ונפילה, גם הקלה שבקלים, אם לא תהיו עם קסדה על הראש אתם עלולים להיפגע בצורה קשה מאוד. פגיעת ראש בשעת נסיעה יכולה להיגמר רע מאוד, אז אם יש לכם ספקות, תפסיקו אתם וקדימה לכבוש קסדה. זה מציל חיים, נקודה.

עכשיו, אחרי שכולנו סיכמנו על כך שקסדה היא החשובה מבין כל האביזרים לאופנועים, הנה מספר טיפים לבחירת הקסדה המתאימה בשבילכם.

מידת הקסדה על הראש

קסדה לאופנוע צריכה להיות נוחה, אבל קודם כל היא צריכה להגן לנו על הראש בשעת תאונה, ומה לעשות, נוחות והגנה לא תמיד הולכים יד ביד. הקסדה צריכה להיות הדוקה על הראש, אבל בשום אופן לא לוחצת מידי. שימו לב שאתם מודדים את הקסדה לפני שאתם רוכשים אותה, זה אגב אחת הסיבות שפחות כדאי לרכוש אביזרים לאופנועים מחו"ל. כאשר אתם מודדים את הקסדה תעשו ניסוי קטן, תנסו לסובב את הראש במהירות לצדדים, הקסדה צריכה להישאר הדוקה על הראש ולא להסתובב. אם היא מסתובבת על הראש בחנות תתארו לכם מה יקרה אם תיפלו והקסדה לא תהיה מאה אחוז במקומה.

קסדה נפתחת, קסדת חצי, קסדת 3/4 או קסדה שלמה

המזג האוויר הישראלי, והתל אביבי בפרט, נותן יתרון של נוחות לקסדות הנפתחות ואלו הלא שלמות. כל זה טוב ויפה כאשר אתם נוהגים בשיגרה, אבל מה יקרה בשעת תאונה? כאן אין ספק מי נותן את ההגנה הטובה ביותר, קסדה שלמה תגן על כל הראש ולא תשאיר אזורים חשופים לפגיעות. סנטר או לסת יכולים להתרסק בקלות בנפילה עם קסדה לא מלאה. אם אתם מחפשים הגנה מקסימלית לכו על קסדה מלאה. אם תרצו לזגזג בין קסדה פתוחה למלאה תוכלו לבחור קסדה נפתחת. קסדות 3/4 מספקות הגנה מינימלית על החלק התחתון של הראש אבל עדיין יישארו במקומם בשעת הנפילה. בשום מקרה לא מומלץ לבחור בקסדות 1/2, בשעת תאונה סביר להניח שקסדה כזו לא תישאר על הראש בשעת הנפילה והפגיעה עלולה להיות קשה מאוד.

סגירת הקסדה

קסדות לאופנועים מצטיידות במנגנון סגירה לסנטר, חשוב לוודא שהקסדה שאתם בוחרים מאפשרת סגירה נוחה וכדאי שיהיה גם קל לפתיחה. חשוב לראות שאתם מסתדרים עם המנגנון ושהוא מאפשר התאמה אישית לחיזוק על הראש. המנגנון הזה ישאיר את הקסדה על הראש שלכם בשעת הנפילה ולכן אל תזלזלו בו. לשים קסדה על הראש מבלי להדק כראוי את מנגנון הסגירה זה כמעט כמו לא לשים קסדה כלל. אם בשעת התאונה הקסדה לא תהיה על הראש אז מה היא שווה?

קסדות לאופנועים כאביזר אופנה

קסדות לאופנועים אמנם כאן בכדי לשמור ל על הראש, אבל אין ספק שקסדות יכולות להיות מעוצבות כאביזר אופנה לכל דבר. ישנם קסדות לנשים בעיצוב עדין וקסדות לגברים קשוחים במיוחד. תבחרו את הקסדה על פי הטעם האישי שלכם, אחרי הכול אתם תסתובבו איתה לא מעט וכדאי שהיא תתאים לכם.

דברים נוספים שכדאי לבדוק בקסדה החדשה שלכם

חשוב לוודא שיש לכם מספיק כניסות לאוויר בקסדה. קסדה צריכה להיות אוורירית מספיק לקיץ. כניסות אוורור בדרך כלל נמצאות באזור המצח והסנטר ובגב הקסדה ישנם יציאות אוייר לאיורור מושלם.

חשוב עוד לבדוק שהקסדה אטומה לגשם, לא נעים לנהוג כאשר טיפות גשם ממשיכות לנזול לכם על הפנים.

הטיפ האחרון שיש לנו לתת לכם כרגע הוא לבדוק את הקסדה עם משקפי השמש שלכם, אתם תשתמשו בהם בזמן הנהיגה לא מעט. ישנם גם קסדות לאופנועים עם משקף שמש פנימי לנוחות בזמן הנהיגה.

וזהו להפעם, נהיגה בטוחה!

 

המאמר הוגש באדיבות yesem, מידע ומדריכים על שיווק באינטרנט. לקריאה נוספת על קידום אתרים בגוגל או על פרסום בגוגל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב