דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעידן המודרני המושגים גבריות ונשיות הופכים פחות ופחות רלבנטיים 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 2698 פעמים ]

בעידן המודרני המושגים "גבריות" ו"נשיות" הופכים פחות ופחות רלבנטיים / מאת יואב ברנזון

 

 

גבריות ונשיות - הנושא החם של המאה הקודמת

 

ההבדלים בין נשים וגברים היו מאוד ברורים בעולם של פעם. לא רק שההבדלים הללו היו ברורים - הם גם נאכפו על ידי החברה והיו חלק בלתי נפרד מהאווירה, מהתרבות, מהשיח הציבורי ומהציפיות של גברים ונשים אחד מהשני באותה התקופה.

 

אבל אז התחוללה מהפיכת השיוויון בין המינים. מהפכה זו שינתה ללא שוב את עולם המושגים הישן. מהפיכת השיוויון בין המינים הביאה איתה בשורה חדשה ומהפכנית: אישה יכולה להיות כמו גבר (שווה לו, חזקה כמוהו, עצמאית וכיו"ב) וגבר יכול להיות כמו אישה (שווה לה, רגיש כמוה, עדין, ביתי וכיו"ב).

 

 

 

השיוויון המודרני הצליח לשבש את כל ההגדרות המגדריות

 

מהפכת השיוויון בין המינים הצליחה מעל למשוער: היא טישטשה את ההבדלים בין גברים ונשים. כיום, אין אפשרות להעלות בכלל על הדעת חזרה לדפוסים הישנים של פעם - כשגבר היה "גבר" ואישה הייתה "אישה". כיום, נשים הן עצמאיות וחזקות יותר מאי פעם. כיום, לגברים מותר להיות רגישים ועדינים יותר מאי פעם. החברה והתרבות הפנימו את השינוי בצורה עמוקה כך שהשינוי הפך לחלק בלתי נפרד מהמציאות היומיומית.

 

ברגע שהשינוי הופנם - נחלש גם הצורך בהגדרות המגדריות הישנות של "מהו גבר" ו"מהי אישה". ההגדרות הללו היו תקפות לעידן אחר, לתקופה שונה, לזמנים אחרים. כיום, מוקד ההתייחסות פחות נוגע בהגדרה המגדרית ופחות כובל אנשים להגדרות סטריאוטיפיות של "גבר" או "אישה". הוא יותר קשור בצרכים האנושיים והייחודים שיש לכל אדם באשר הוא, בין אם הוא גבר ובין אם היא אישה, ובלי קשר אם הוא גבר או אישה.

  

 

 

האנושיות היא הנושא החם - כי היא מעבר לגבריות ולנשיות

 

בעידן המודרני המוקד הוא פחות מיגדרי, כלומר הוא פחותו קשור בזהות המינית של האדם, אלא הוא יותר קשור בזהות האישית של האדם. הפרט הוא זה שעומד במרכז הקיום המודרני, ולכן הפרט מחפש את ההגדרות האישיות המתאימות לו, אותן הגדרות שיובילו אותו להצלחה ולאושר בחייו האישיים. 

 

המשמעות היא זו: במקום הדיון המגדרי של "נשיות" ו"גבריות" יש מוקד אחר לדיון - מהו היקף הזכות של כל אדם לחופש אישי, לביטוי, למימוש הערכים הסובייקטיביים שלו, לאפשרויות הבחירה שלו ללכת בדרכו ולהיות נאמן לעצמו.

 

 

וטיפ לסיום: במקום לנסות להיות "גבר" ובמקום לנסות להיות "אישה" - נסו להיות אישיים ואנושיים. חפשו את ההגדרות האישיות שלכם, חיו לפי מה שעושה לכם טוב ומתאים לכם באופן אישי, אנושי, ייחודי רק לכם. ההגדרה המגדרית, כמו כל הגדרה שבלונית אחרת, אינה תואמת בהכרח את מי שאתם באמת. כל אדם הוא ייחודי ולכן כל אדם יכול למצות את עצמו ולחיות באושר רק אם הוא יהיה מדוייק עם עצמו ויחיה בדרך הייחודית המתאימה לו. אין צורך עוד לנסות להתאים את עצמכם לסוג של שבלונה חברתית מיושנת ומיתוסים ארכאיים של "גבריות" או "נשיות" שבפועל כבר אינם קיימים הלכה למעשה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב