דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בגלי הלם: סיפורו של ריפוי 

מאת    [ 07/03/2011 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2392 פעמים ]

בשנות השמונים של המאה העשרים החלו אורולוגים לערוך טיפולים של שליחת ויבראציות חזקות (בצורה מכאנית) אל נקודות ממוקדות באזור הבטן של חולים אשר סבלו מאבנים בכליות, בניסיון לרסק את האבנים. הם קראו לשיטה זו- טיפול בגלי הלם. במהרה החלו האורולוגים להבחין שאצל המטופלים חלו גם שינויים ברקמות הסמוכות לאזור שקיבל את הויברציות- הרקמות התחדשו מהר יותר מהרגיל, וצפיפות העצם בהן עלתה. בעקבות גילויים אלו החלו להערך מחקרים בנושא, והתגלתה תוצאה מדהימה אשר לא ציפו לה כלל. המחקרים מצאו כי טיפול בגלי הלם יעיל לא רק עבור המטרה המקורית שלו אלא גם עבור מכלול ענף ביותר של בעיות הקשורות לרקמות, לשרירים או לשלד, למשל הסתיידות של הגידים, דלקות גידים כרוניות ועוד ועוד. מאז, ממשיכים להערך כמעט כל שנה מחקרים שונים בנושא, וממשיכות להחשף בעיות נוספות אשר טיפול בגלי הלם עוזר לריפויין ואף פותר אותן סופית.

כך למשל, בשנת 2003 גילו כי טיפול בגלי הלם במקרים של דלקת כרונית בגיד אכילס יכול להפחית את עוצמת הכאב ב-75% מעוצמת הכאב שחש המטופל לפני הטיפול. בשנת 2004 אישר מחקר רפואי את התאוריה שהייתה מוכרת כבר שנים רבות קודם לכן, שגרסה כי טיפול בגלי הלם יכול לעזור במצב של "דורבן" (כאבים כרוניים בעקב כף הרגל אשר מורגשים בכל מצב של הליכה או עמידה). המחקר הראה שאנשים שסבלו מהבעיה ועברו טיפול בגלי הלם חשו ירידה משמעותית ביותר בכאבים, כמעט עד לרמה של העלמות הבעיה. בשנת 2005 ניסו המטפלים לבדוק האם טיפול בגלי הלם יכול לעזור לבעיה המכונה "מרפק טניס" (פגיעה בגידי החיבור באזור המרפק אשר גורמת לכאבים כרוניים). 62 אנשים אשר סבלו מהבעיה עברו טיפול בגלי הלם, ולאחר 6 חודשים שבו לבדיקה נוספת אשר בדקה את רמת הכאב לפי סולם כאבים במדרגות עולות מאחד עד עשר. בבדיקה זו נמצא שעוצמת הכאבים פחתה מ-6 ל-1.

בשנת 2006 נבדקה באופן מחקרי סטטיסטי יכולתו של טיפול בגלי הלם לרפא דלקת כרונית בכתף אשר כוללת הסתיידות של הגידים באזור. יכולתו של הטיפול לעזור במקרים כאלו הייתה ידועה כבר משנות השמונים, אך זו הפעם הראשונה שיכולת זו אושרה והוכחה בצורה גורפת. במסגרת המחקר ניתן טיפול בגלי הלם ל-90 אנשים אשר סבלו מהבעיה, ובסוף הטיפול דיווחו כולם על הקלה מדהימה בכאב- מרמה 8 לרמה 1. דבר נוסף שהתברר בשנים אלו הוא שפתירת בעיות כרוניות שונות באמצעות טיפול בגלי הלם היא זולה משמעותית מטיפולים כירורגיים! חישוב זה נעשה תוך הבאה בחשבון לא רק של עלות הטיפול עצמו אלא גם של עלות אובדן ימי העבודה ותקופת השיקום אשר מתרחשות לאחר ניתוח.

כיום, בעקבות כל אותם מחקרים, טיפול בגלי הלם משולב באופן מלא ברפואה המערבית הקונבנציונלית ברחבי העולם. גם בישראל משתמשים בבתי החולים בטכנולוגיה זו, ורופאי משפחה רבים מפנים את המטופלים שלהם לקבלת טיפול מסוג זה. בערך בשלוש השנים האחרונות נחשב טיפול בגלי הלם לאחד הטיפולים המומלצים ביותר עבור הסובלים מבעיות אורטופדיות הנמצאות במצב כרוני. זאת משום שהטיפול הוא יעיל, מהיר, לא פולשני, זול באופן יחסי לניתוח ומשך ההתאוששות ממנו הוא מהיר ביותר עד אפסי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב