דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות אנרגיה סולארית 

מאת    [ 07/03/2011 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 3551 פעמים ]



ישנן שני סוגי מערכות אנרגיה סולאריות. הראשונה מחוברת ישירות לתשתית חברת החשמל (on grid) ומאפשרת מכירת עודפי חשמל חזרה לחברת החשמל במקרה של ייצור עודף- בעיקר בשעות הצהריים כאשר צריכת החשמל היא נמוכה. בלילה כשאין הפקה של חשמל במערכת תשתית חברת החשמל מספקת חשמל לצרכיו השונים של הלקוח. המערכת שאינה מחוברת לתשתית חברת החשמל (off grid) מבצעת שימוש במצברים רבים לשמירת אנרגיה. במערכת זו נעשה לרוב שימוש במקומות רחוקים, עמודי תאורה מרוחקים שאינם מחוברים לרשת החשמל הארצית. מערכות אנרגיה סולארית עובדות בשיטה בה טוענים את המצברים במשך היום ובמצברים אלו נעשה שימוש בלילה כשאר אין הפקה של חשמל.

התקנת מערכות סולאריות

בעבר, ההתקנה היקרה והמסובכת של המערכות הסולאריות היוותה גורם מרתיע. בשנה האחרונה הפכה ההתקנה לעסק פחות ירק ויותר פשוט, ומתקיני המערכות הפנו יותר מיומנים מאוד וצברו מומחיות בהתקנה, בד בבד עם ירידה במחירי המערכות. ניתן כיום להתקין בהליך מהיר ונוח  מערכת אנרגיה סולארית על גגות של בתים פרטיים, או עסקים וחברות, בכל מבנה כמעט ובאופן המותאם ללקוח, מערכות האנרגיה הסולארית כמעט ולא פוגעות במראה המבנה ומשתלבות היטב בסביבה.

ייצור חשמל סולארי

 

בשנים האחרונות חברות ויזמים פרטיים החלו בתהליך של ייצור חשמל סולארי באמצעות קולטי שמש ענקיים שנפרסו על גגות ביתם ועל פני שטח פתוח שבבעלותם. על ידי אותם קולטי שמש ענקיים ניתן להפיק אנרגיה חשמלית ולמכור את התוצרת החשמלית המופקת מהם לחברת החשמל ולצרכני חשמל נוספים כמו מפעלי תעשייה וגופים ממשלתיים נוספים. למעשה, היום כל אדם שיש ברשותו קרקע או שטח גדול על פני גג הבניין יכול ליצור “תחנת כוח קטנה” שאינה מזהמת, ומייצרת חשמל סולארי על ידי אור השמש בלבד.

התחום עדיין אינו מפותח דיו בארץ, אך למעשה בפועל קיימות מספר חברות העוזרות ליזמים ולבעלי קרקעות להקים חוות סולריות קטנות. בסיום התהליך וכאשר קולטי השמש המייצרים אנרגיה סולארית נפרסים, החברות הללו “משדכות” בין היזמים ובעלי הקרקעות לבין חברת החשמל וכך חברת החשמל למעשה “רוכשת” את החשמל הסולארי המיוצר על ידי אותם קולטי שמש חכמים הפרוסים בשטח של עשרות מטרים רבועים. ייצור חשמל סולארי מצריך השקעה התחלתית גבוהה, בהקמת ופריסת תשתית קולטי השמש, אך יש הטוענים כי בראייה לטווח הארוך מדובר בתרנגולת המטילה ביצי זהב.



מערכות אנרגיה סולארית  מהווה מהפכה של ממש בתחום החשמל  והאנרגיה הירוקה. תחום זה כבר ידוע בציבור הרחב בשל יעילותו הרבה ויכולותיו  אף להכניס כספי רבים למשתמש מידיי חודש וחודש. המערכת עמידה לאורך שנים רבות וניתן ליהנות ממנה מבלי שתדרוש תחזוקה משמעותית. התקדם עוד היום בתחום  של האנרגיה הירוקה ותהנה אף מרווחים  חודשיים אותם מחויבת לשלם חברת החשמל  על פי חוק.

אנרגיה סולארית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב