דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים עורך דין לטיפול בתיק על תקיפה 

מאת    [ 06/03/2011 ]

מילים במאמר: 785   [ נצפה 2791 פעמים ]

  • ניסיון בייצוג חשודים בעבירות תקיפה ואלימות. כאשר אתם בוחרים עו"ד פלילי, חשוב מאוד לשים לב לרמת הניסיון שיש לו בייצוג בעבירות מסוג זה. מדובר בתחום לא פשוט וכל פעולה יכולה להכריע את הכף.

שלושה חשודים נעצרו בחשד לתקיפה חמורה של קשיש. התקיפה האלימה בוצעה במטרה לשדוד את הקשיש, כאשר טייל ברחוב. עורך דינו של אייל, אחד החשודים בתקיפה, הצליח להוכיח שאייל לא היה בין התוקפים הישירים, אלא עמד בצד וניסה לשכנע את השניים האחרים לחדול מהמעשה.

  • יכולת להסתכל על התמונה כולה, בד בבד עם היכולת לראות את הפרטים. לא פעם, אדם שביצע תקיפה אינו זוכר באופן ברור את כל הפרטים. זהו מצב מובן, לאור העובדה שחלק גדול מהתקיפות נעשות בסערת רגשות, מתוך אימוציה ולא מתוך תכנון או מחשבה. על מנת להימנע מתיק על תקיפה, חייב עורך דין פלילי לדעת להסתכל על התמונה בצורה אובייקטיבית, להשלים את החסר ולהדריך אתכם צעד אחר צעד באירוע.

דניאלה הגישה תלונה על תקיפה כנגד בן זוגה. התקיפה לכאורה התרחשה בעת מריבה קשה בביתם. השוטרים שהגיעו למקום מצאו בית הרוס. שברי צלחות, ארון הפוך ואישה רועדת ומפוחדת. בחקירה ייחסו השוטרים לבן זוגה תקיפה פיזית, אולם לאחר שהוליך אותו עורך דינו לאורך הסיטואציה ואף בחן את העדר הראיות הפיזיות של המתלוננת, הצליח עורך הדין הפלילי להוכיח שכל הנזק נגרם לרכוש ולא לבת זוגו.

  • יכולת להוכיח אי כוונה פלילית. כאשר מתבצעת עבירה פלילית, חלק ממה שנלקח בחשבון זה התכנון המקדים של התקיפה. האם האדם שתקף בה במטרה מכוונת לעשות נזק, תכנן מראש את צעדיו ויזם פעולה שונה מהמקובל, טרם התקיפה. כך למשל, אדם שמגיע למקום  עם סכין או מוט ברזל, יכול להיתפס בעיני חוק כתכנון מקדים ויטופל אחרת מאשר אדם שהגיב באלימות לא מתכוננת. עו"ד פלילי שמטפל בעבירות תקיפה, צריך להוכיח אי כוונה פלילית או תכנון מקדים.

משחק כדורסל ידידותי, התפתח לקטטה. שני שחקים, משתי קבוצות יריבות התווכחו בניהם לגבי המשחק. זה התחיל בצעקות, עבר לקללות, עד אשר אחד השחקנים הכה את השחקן היריב ושבר לו את האף. עורך הדין שלו הצליח להוכיח אי כוונה פלילית ובכך הצליח למזער את הנזק ולהימנע מתיק על תקיפה.

 

  • יכולת להוכיח שמדובר במקרה חד פעמי. כאשר אדם מבצע עבירה כמו תקיפה, חשוב מאוד להוכיח שמדובר באקט חד פעמי ולא בדפוס התנהגותי . אדם אשר תקף אדם אחר מתוך תסכול או חמת זעם, צריך לדעת להביע חרטה על מעשיו ולא פחות חשוב. להביע הבנה שאין זו דרך מקובלת לפתור סכסוכים. המיומנות הגדולה של עורך דין פלילי טוב, זה להציג את החשוד כאדם ולא כתוקף. ברגע שהחוקרים יסתכלו עליו כאדם שיש לו עבודה, משפחה וחיים מלאים. הסיטואציה עצמה תיתפס אירוע חד פעמי ולא כדפוס עברייני.

משה תקף את שכנו לאחר שזה סירב להנמיך את המוזיקה שבקעה מדירתו. משה ביקש שוב ושוב שלא להשמיע מוזיקה בשעות הלילה, הוא אפילו הזעיק את השוטרים פעמיים, אולם השכן סירב להתחשב בו ואף קרא לו משוגע שנכנס לאנשים לווריד. עו"ד הצליח להוכיח שמדובר באדם נורמטיבי, רגיל. אשר הגיב באלימות מתוך תחושה של תסכול. הוא הביע חרטה והבין את חומרת המעשה.

  • מניע למעשה. לא מדובר כאן במתן לגיטימציה לתקיפה, אלא בהסבר לנסיבות שהובילו לאירוע. עו"ד פלילי המתמחה בתקיפות, יידע כיצד לשרטט את הסיטואציה, כך שהתגובה תיתפס כפחות חמורה.

 

דנה בילתה עם בנה בגן השעשועים כשלפתע ראתה אישה אחרת, צורחת על הילד שלה שלא יעיז לגעת בבן שלה. דנה צעקה על האישה שלא תצעק על בנה, האישה קיללה אותה. דנה דחפה אותה בגסות ואף בעטה לה ברגל. עו"ד של דנה הצליח להוכיח שתגובתה של דנה נבעה מתוך חשש לחיי בנה וכתגובה לאלימות המילולית שהפגינה האישה כנגד קטין.

הגבתם באלימות - הסתבכתם בעבירה שיכולה להוביל לתיק על תקיפה. אל תתנו לאירוע אחד להרוס את חייכם ולפגוע במוניטין שלכם וצרו קשר עם עו"ד פלילי

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב