ראיונות עבודה - חלק ב' - במהלך הראיון להיות1
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ראיונות עבודה - חלק ב' - במהלך הראיון להיות1 

מאת    [ 06/03/2011 ]
מילים במאמר: 417   [ נצפה 2917 פעמים ]

 
 

לאחר שנכנסתם למשרד המראיין, חישבו על הטיפים הבאים:

 


    • זיכרו: המראיין הוא משימה שיש לעבור, הוא לא חבר, לא אוזן קשבת ולא הכותל המערבי. הוא רוצה לקבל משהו ואתם צריכים לספק אותו.

 


    • הרושם הראשוני נוצר במשך עשרים השניות הראשונות של המפגש. אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני!

 


    • הקפידו שלא לשחרר קיטור על מקום העבודה הקודם ועל הבוס הקודם. זיכרו, אתם לא יושבים עם חברים בבית קפה, אתם יושבים עם המעסיק הבא שלכם שלומד על היחס שלכם למקום העבודה ועל דפוסי החשיבה וההתנהגות שלכם. הקפידו להיות ענייניים ועובדתיים.

 


    • ראיון עבודה - לפברק או לדייק? כפי שרשמנו לגבי עריכת קורות חייכם, כך נהגו גם לגבי התנהלותכם במהלך ראיון עבודה. זיכרו כי אתם באים למכור את "האני המקצועי", לא לתא וידוי ולא לספה של פסיכולוג. חשוב מאוד לא לשקר ולא להמציא דברים, אך מנגד, מומלץ להדגיש את החלקים שמציגים אתכם באור חיובי בהקשר לעבודה המדוברת, ולהצניע חלקים שעלולים להזיק ושאינם קשורים באופן מהותי למשרה.

 


    • כיצד נתמודד עם סוגיית השכר בראיון העבודה? חשוב להכין ציפיות ריאליות ו'קווים אדומים' לפני ההגעה לראיון. ניתן גם לדלות מידע מהמראיין באמצעות שאלות כגון 'כמה נהוג לשלם בחברתכם למועמדים בתפקידים מקבילים בעלי ניסיון דומה?'. במידה ולא הכנתם עצמכם, ניתן לנסות ולנקוט בטקטיקות השהייה כגון 'הייתי מעדיף שנשאיר סוגייה זו לשלבים מתקדמים יותר' וכו'.

 


    • כיצד נתמודד עם השאלה מה הן התכונות השליליות שלך? להלן מספר שיטות:
    • א. ניתן לבחור בתכונה שלילית שעשויה להיות חיובית בסיטואציות שונות. אם אתם מתראיינים למשרה של שירות לקוחות - רגישות יכולה להיות הן תכונה שלילית והן תכונה חיובית. תכונה נוספת - ביקורתיות. אנא הימנעו מלהגיד פרפקציוניזם, או ביקורת עצמית, זה כבר פאסה...
    • ב. ניתן לבחור בתכונה שלילית שחשיבותה תהיה משנית בעיני המראיין - אם אתם מתראיינים למשרה של מתכנת מחשבים, רגישות גבוהה כתכונה שלילית לא תהיה חשובה בעיני המראיין.
    • ג. אפשרות נוספת היא לתת דוגמא לתכונה פחות טובה, אולם לציין באותה הנשימה כי אתם כבר מודעים לכך ועובדים על שיפור הנושא באמצעות דוגמאות מעשיות אותן תכינו מראש.

 


    • לתקשורת הבלתי מילולית חלק מכריע ביצירת הרושם הראשוני וההמשכי. עליכם להיות מודעים למרכיבי תקשורת זו, לאבחן את עצמכם לפיהם ולזהות הזדמנויות לשיפור בשפת הגוף, מיקום ושימוש בידיים, מרחב אישי של המראיין, קצב דיבור וכו'.

 

הבאנו בפניכם רשימה ארוכה של טיפים ורעיונות. יישום של כולם עלול להיות תהליך ארוך ומעייף. נסו להתמקד במספר טיפים אליהם התחברתם ביותר ולמצות את הפוטנציאל הגלום בהם.

 

בהצלחה רבה!

להיות1

www.lihiyot1.co.il

 

להיות1 www.lihiyot1.co.il


אילאילפודלישבסקי לביא  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב