דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לאחר הדיאטה המהירה, האם דפוסי התנהגות האדם השמן עדיין ישנם? 

מאת    [ 06/03/2011 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 1969 פעמים ]

 

מאז היותי ילדה הייתי ביישנית ונחבאת אל הכלים, התביישתי כל כך בכמה אני שמנה, עד שפשוט נמנעתי ממגע עם אנשים שהם לא קשורים לעבודה, חברים אישיים וכמובן, משפחה, המקומות הבטוחים והמוכרים כל כך, אף פעם לא יצאתי למסיבות או הסתובבתי במועדונים, גם אם היו מסיבות של מכרים, העדפתי להשאר בבית, אני, שומניי ורחמיי העצמיים מאשר לדפוק חשבון כל הזמן, מה יגידו עליי או מה יחשבו.

התביישתי מאד לצאת לדייטים, וכל כך רציתי כבר להכיר מישהו, אך, שומניי לא הרפו, שמו משקלם עליי והכריעו, את נשארת בבית, גם ככה זה לא ילך אחרי שיראה אותך, תתחילי דיאטה מהירה, אולי עוד יש לך סיכוי - אם ציינתי מתי שהוא שהשומן ניהל אותי, אני מזכירה זאת שוב, השומן ניהל אותי ותמיד הכריע.

באירועים שאליהם הייתי חייבת ללכת לא רקדתי, אפילו לא קמתי מן הכסא כל הערב, רק כדי שלא אפספס שום מנה ומדי פעם, הטבעתי תסכוליי במשקה המר, לתפוס ראש, לברוח, לא להתמודד עם המבטים.

מבטי תמיד היה מושפל, לא העזתי להסתכל לאנשים בעיניים, כתפיי היו כפופות, ראשי ביניהן ובהליכתי שידרתי גבעול נידף ברוח.

בעודי כותבת שורות אלו, אני לפתע נזכרת כמה לא כיבדתי את עצמי בכך, שנתתי לכל השפעה חיצונית להשפיע עליי, לשומן שעליי לשנות את מצבי רוחי, לנהל את חיי והכי כואב, לנהל אותי, כמה פאתטית הייתי, עד כמה נמוך ירדתי במחשבותיי על עצמי, איך נתתי לכל דבר קטן להשפיע עליי ובכך, לפספס כל כך הרבה בדרך. במבט לאחור, הייתי חסרת כבוד עצמי, חסרת אהבה עצמית, ושום הערכהה כלפי עצמי לא היתה לי. עצוב.

לימים הצלחתי לשנות את מראי, ועמדתי בגבורה בירידה במשקל, לפי מתכון של דיאטה מהירה,  הורדתי כ- 30 ק"ג, כתפיי התישרו, מבטי תמיד ישר, וראשי זקוף וגאה, אך, האם גם שאר הדפוסים של השמנה השתנו?

מועדונים ומסיבות? - יכול להיות שהאנטי נדבק אלי בהיותי שמנה, ואולי שכנעתי את עצמי שאני באמת לא אוהבת אירועים שכאלה? אבל, גם היום, בהיותי לא שמנה, אני עדיין לא הולכת למועדונים ומסיבות, כי אני פשוט לא מתחברת או מחוברת לכל ההרבה הזה. אך, האם שכנעתי את עצמי כל כך חזק שזה משהו שאני לא אוהבת מתוך בושה או שאני פשוט, לא אוהבת?

דייטים? - העניין הזה פעם על סדר היום ופעם לא, טוב, אז הרוב לא. ולמה? התחושה של מי עדיין ירצה אותי? מגיעה גם מהמקום של השמנה הדחויה, כשאני לא מרגישה בנוח עם מראי, גם אם עליתי 2 ק"ג, הביטחון מעט מתערער בי, למרות שהיום אני יכולה להודות בפה מלא, שאני נראית טוב יותר מאי פעם, עדיין לא מספיק בטוחה בעצמי לצאת לפגישות עיוורות, רק מהחשש שברגע שיפקח את עיניו לא יאהב את שיראה.

בעקבות הדיאטה המהירה שעשיתי בהצלחה, שינויים רבים כן קרו לי, אני יותר מלאת ביטחון בעצמי, כבר לא  כל כך דופקת חשבון לעולם, יותר מעריכה את עצמי ומאמינה בעצמי, אך, ישנם דפוסים שלא עברו לי מהעולם יחד עם אותם 30 ק"ג, מה זה אומר בעצם? - האם הבחורה השמנה תשכון בתוכי לעולם? האם דפוסי מחשבה והתנהגות ילוו אותי הלאה? כי אני עדיין מתביישת ושקטה, כמו תמיד, מקבלת מחמאות אך, לא יודעת עדיין איך לאכול אותן, מלאת פוטנציאל, אך, עדיין לא מממשת אותו, כך הייתי אז, האם זה מהתקופה ההיא או שפשוט אני לא יודעת משהו אחר?

 

הכותבת היא סיגל דביר, מנהלת בלוג מצליח על שמנה לשעבר אשר מספרת את סיפורה האישי כשמנה, משתפת את רגשותיה, תחושותיה וכאביה כבחורה עבת בשר ובנוסף מחלקת עצות אישיות להצלחה.www.seesigal.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב