דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר וענפי הספורט השונים 

מאת    [ 04/03/2011 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 4593 פעמים ]

בתקופה האחרונה שומעים רבות על תביעות משפטיות שהוגשו כנגד נותני שירותים וביניהם כאלה הנותנים שירותים בתחום הכושר. התביעות מגובות בטיעונים שונים, כאשר הטיעון המרכזי הוא שנגרמו נזקים או נזק גדול מסויים על ידי נותן השירות למקבל השירות, או במילים אחרות, רשלנות מקצועית מצד הנתבע.

 

מצב זה מחייב את העוסקים במקצועות השונים לחשוב על הנושא ולהיערך בהתאם, ולא בהכרח לקבל את העובדה , שכל מקבל שירות הוא תובע פוטנציאלי ולא כל נותן שירות הוא נתבע פוטנציאלי גם כן. אחת מדרכי ההיערכות הוא רכישת ביטוח אחריות מקצועית, תוך בירור הכיסוי הביטוחי המתאים לבעל המקצוע המסויים.

 

ביטוח האחריות המקצועית כולל בתוכו: הגנה משפטית מקיפה על ידי צוות רב תחומי של אנשי מקצוע מתאימים כדוגמת רופאים ועורכי דין , טיפול בתביעה תוך שמירה על שמו הטוב של הנתבע , ליווי מקצועי במהלך תקופת התביעה ייעוץ מקצועי בשלבי התהליך.

 

גובה הפרמיה המשולמת בביטוח אחריות מקצועית, כמו בכל סוג אחר של ביטוח נקבעת בהתאם לסיכון אליו נחשפת החברה המבטח. ככל שהסיכון הכלכלי אליו חשופה חברת הביטוח גדול יותר, כך עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר. יש לומר כמעט באופן גורף כי ריבוי התביעות בשנים האחרונות גרם לעליה מתמדת בגובה הפרמיה וכתוצאה מכך עלו פוליסות הביטוח השונות.

 

מרבית פוליסות הביטוח דומות אחת לשניה. השונה הוא תוקף הכיסוי הביטוחי במקרה בו הוגשה תביעה, שנים לאחר שהמקרה אירע וביום שבו הוגשה התביעה פגה תקופת הביטוח. לרוב, פוליסת הביטוח המקצועית תעניק כיסוי מקצועי במקרים בהם מוגשת תביעה כאשר הפוליסה עדיין בתוקף. הכיסוי הביטוחי ניתן לנתבע בשל תביעה במידה והיא מוגשת במהלך תקופת הביטוח. הביטוח אינו מכסה תביעה שהוגשה לאחר תום תקופת הביטוח.

 

 ביטוח בתחום הכושר מיועד למדריכי כושר, מאמני כושר אישיים, מאמני לחימה, מאמני כדורגל, כדורסל, טניס, שחייה, שיט ועוד. פעילות גופנית מכל סוג שהוא היתה מוכרת מקדמת דנא אבל נראה כי היא צוברת תאוצה . אנו עדים בשנים האחרונות לכך שנפתחים הרבה מועדוני כושר ברחבי הארץ בסגנונות שונים, בהיקפים שונים המציעים מגוון פעילויות. שכיחות המשתתפים בפעילויות ספורט הולכת ועולה וכך גם הסיכון להיפצע. על מנת למנוע פציעות מדריכי הכושר צריכים להגביל בזמן אימון כושר מסוג כלשהו ובסופו, לבחון את מצבו של התלמיד ולקבוע האם הוא מסוגל לקחת על עצמו להשתתף בשלבים יותר מתקדמים מבחינה פיזית.

 

ביטוח חדרי כושר הוא מרכיב חשוב ביותר בהקמת מכון כושר. על מנת שעלים של חדרי כושר יהיו מוגנים בפני נזק, הפסדים כספיים ותביעות משפטיות שונות, יש להיות מבוטח על ידי רכישת פוליסת ביטוח חדרי כושר, המבטח את הציוד, הווה אומר מכשירי האימון המשמשים לסוגים שונים של אימונים וכן את שיעורי האירובי והתנועה השונים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים. הציוד הקיים במכוני הכושר נרכש בעלות גבוהה מאוד כדוגמת הליכונים, אופני ספינינג, משטחי הליכה, משקולות ועוד. ציוד יקר זה חשוף לשימוש יומיומי על ידי המשתתפים ולכן הוא חשוף לפגיעה בצורה גבוהה יותר.

רכישת הביטוח חשובה גם ללקוחות הלוקחים חלק בשימוש בחדרי הכושר ובציוד וכן לעובדים ולמתאמנים.

אורן גרסון - סוכן ומשווק ביטוח מקצועי למאמנים בענפי הספורט השונים. מתמחה בביטוח אחריות מקצועית ופוליסת צד שלישי למאמנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב