דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גילוי נזילות מים ורטיבות - הסימנים ודרכי ההתמודדות 

מאת    [ 04/03/2011 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2521 פעמים ]

במהלך חודשי החורף אנו נתקלים בסיפורים רבים של בני משפחה, חברים או קולגות על נזילות מים או רטיבות בקיר. הסיבות לאותן נזילות או רטיבויות הן רבות: צנרת לקויה שהתפוצצה, גג ישן שלא עבר איטום לקראת החורף, ליקוי באיטום המעטפת החיצונית של המבנה, סדקים בקירות ועוד. מה שבטוח, לא משנה מה הסיבה לנזילות או הרטיבויות, אם כי היכולת המהירה שלנו בגילוי נזילות והדרך המהירה ביותר להתמודד עם הבעיה. 

נזילות מים – מאי נעימות למפגע של ממש

כולנו חווים את התופעה הזו לפחות פעם בחיים - המרדף הבלתי פוסק אחר טיפות המים המטפטפות באמצעות דלים או סירים גדולים, הריח הלא נעים שנוצר כתוצאה מעובש והתקלפות הסיד ועוד דוגמאות רבות. מלבד הפגיעה באיכות החיים שלהם בדירתנו, מפגעים אלו יכולים לגרום לנזקים גדולים אף יותר, כגון סכנה ממשית לדיירי הבית.

הקלת ראש בטיפול בנזילות מים ו/או רטיבויות יכולה לגרום לסכנה של ממש בכל דיירי הבית. קחו לדוגמא תקרה עם נזילה משמעותית שלא מטופלת בזמן. אותה תקרה עלולה לקרוס וממש לסכן את דיירי הבית. דוגמא אחרת היא נשימה ממושכת של מספר חודשים של הריחות הלא נעימים הנגרמים מהעובש שנוצר על הקירות. מלבד סיכון חיינו, אי גילוי נזילות בזמן ואי טיפולן עלול לגרום לירידת ערך רצינית בשווי הדירה, פי כמה וכמה אם מדובר בבעיה הנמשכת תקופה ארוכה.

דרכי התמודדות עם נזילות מים ורטיבות

השלב הראשון הוא גילוי נזילות ו/או רטיבויות. יש צורך באיתור מקור הנזילה, כשלרוב מאוד קשה לבצע זאת ללא בעלי מקצוע מתאימים. על מנת לאתר את מקור הנזילה, מומלץ לזמן מומחה לאיתור נזילות מים. אותו מומחה עבר הכשרה מקצועית לגילוי נזילות מים וכן נעזר במצלמה תרמית שעוזרת לו בתהליך האיתור במהירות וביעילות.

השלב השני הוא צילום תרמי של כל הדירה. המומחה מבצע צילום תרמי של כל חלקי הדירה ומבצע בדיקה מקיפה על מנת לאבחן את מקורות הנזילה וכן לאתר מקורות נזילה עתידיים.
השימוש במצלמה תרמית חוסכת הן זמן והן כסף – המצלמה רגישה מאוד להבדלי טמפרטורה ובכך מזהה את מקור הנזילה וחוסכת לנו זמן יקר, ואילו גם חוסכת לנו כסף בכך שמאתרת ביעילות את מקור הנזילה ובכך לא צריך לשבור מרצפות מיותרות או להחליף את כל חלקי הצנרת בבית כדי לתקן את הבעיה.
לסיכום, גילוי נזילות מים, במיוחד במהלך חודשי החורף מאוד מתסכל. הצורך ברדיפה אחרי טיפות הגשם והכניסה להוצאות לא מתוכננות בהחלט יכולה לתסכל. אולם, זימון של מומחה לגילוי נזילות מים עלול להקל עלינו, בכך שיאתר במהירות את מקור הנזילה וימצא לנו פתרונות לתיקון מהיר של מקור הנזילה.


פורטל בית משותף הנו מיזם פרטי ומקורי. המאפשר לרוכשים דירות בפרוייקטים חדשים, לוועדי בתים ודיירים בבתים משותפים לנהל קשר והחלפת מידע בין הדיירים.
פורטל בית משותף נותן מקום נרחב לתוכן במגוון נושאים: נדל"ן, כלכללה וצרכנות, שיפוץ, עיצוב, בעלי מקצוע, איכות הסביבה ובנייה ירוקה, בניין ודיור, ועד בית, גינון, פנאי ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב