דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קלף טארוט -קלף יום הדין 

מאת    [ 04/03/2011 ]

מילים במאמר: 838   [ נצפה 5292 פעמים ]

בקלף יום הדין זה קורה! סוף סוף המאסטר הופך להיות מואר ומגיע להישג האנרגטי החשוב מכול, לשלב בו המודעות מתחברת עם זו של היקום והם הופכים לאחד, שלב בו ניתן לחוות את הקיום ללא ספקות, ללא שאלות ובידיעה גמורה את מהות חיינו. הוא מגיע למקום בו הכל מואר וברור, דבר לא מוסתר, וזוהי ההארה- גולת הכותרת של הישגיי האדם.

ההארה אליו מגיע המאסטר מתרחשת מאליה, הוא לא עושה דבר. הוא כמובן עשה ועבר הרבה מאד, הוא עבר אין ספור שיעורים ותהליכים, אולם לאחר השיעור האחרון, אותו מייצגים הקלפים השמש והירח, אין עוד דבר שהוא יכול לעשות וההארה מגיעה ללא מאמץ או פעולה.

קלף יום הדין הוא קלף של טרנספורמציה ושל התעוררות. כפי שהגולם הופך לפרפר, כך השואל מסיים את תקופת הקיפאון שלו ומוצא את ייעודו. פעמים רבות השואל כרגע אינו מודע לשינוי העומד להתחולל, אולם הוא עתיד להתעורר ולהבין מה הנכון לו, להתפקח ולדעת מה עליו לעשות.

אפשר להגיד שחיי השואל מתחלקים לשניים: לשלב לפני הופעת קלף יום הדין ולשלב שלאחריו. לפני הופעת הקלף השועל היה מת-חיי וניהל את חייו כמכונה אוטומטית אשר מבצעת את שגרת החיים ללא מודעות או תכלית ולאחר הופעת הקלף השואל מתעורר והופך להיות מודע, הכל ברור לו, יש לו תכלית, הוא מלא חיים ופועל במרץ.

בשנת 1913 הופיע לעולם הרוח גורדייף עם תיאוריה מרתקת אותה הוא לימד ותרגל. בהמשך תלמידיו הוציאו לפועל את התיאוריה והקימו קבוצות התפתחות הנקראות "הדרך הרביעית" בהן ניתן לתרגל את התיאוריה. התיאוריה של גורדייף טוענת כי בחיי היום יום אנחנו פועלים כאוטומט וכי חיינו מתנהלים להם ללא מודעות. כך, אם למשל נבחן את מעשינו ביום הקודם, נגלה כי אנו כמעט לא זוכרים דבר ממעשינו. הסיבה לכך היא שלא היינו מודעים ופעלנו ללא הכרה אמיתית של מעשינו. 

התרגילים שגורדייף מציע באים לאפשר לנו לחיות ולהיות מודעים בכל רגע למעשינו ובעצם בזה עוסק קלף יום הדין, זוהי ההארה- להיות מודעים בכל רגע ורגע למעשינו. גורדייף הוא אחד המיסטיקנים היחידים שמציעים טכניקות מעשיות דרכן ניתן להגיע להארה, וכשנגיע לשם, כשנתחבר עם הקלף יום הדין, נהיה במקום עליו מדבר גורדייף.

קלף יום הדין הינו אחד מארבעה קלפי מייג'ור שכשהם מופיעים בקריאה הם מייצגים לחץ. קלף יום הדין מראה כי השואל חש שעומד להיות שינוי ומתקשה להתמודד עם זה. כולנו מפחדים משינוי, אולם בקלף זה השואל אינו מבין לאן השינוי מוביל, הוא אינו רואה את השינוי, אלא חש בו בלבד ולכן החשש שלו הוא גדול והתוצאה היא שהוא נלחץ ומתקשה לתפקד.

באחד מחיפושי אחר תפיסות ודעות הקשורות לקלף זה הגעתי לרעיון אותו הציגה מיכל מילגרום (שאותה אפשר לפגוש בפורום טארוט), העוסק ברעיון תחיית המתים. אני כשלעצמי אינני מאמין בתורת הגלגולים הרגילה, אולם הרעיון מאד קסם לי. השאלה שתמיד הציקה ברעיון תחיית המתים היא מה נעשה עם כל המתים החוזרים לתחייה? מה נעשה עם כל המיליארדים האלו שיחזרו לחיים, והתשובה היא שהם לא יחזרו לחיים, כיוון שהם מעולם לא נעלמו. הם קיימים בכל אחד ואחת מאתנו ואם אנו גלגול של הסבא, ולפניו היינו גלגול של דמות אחרת ולפניה של דמות היסטורית וחוזר חלילה, בתהליך תחיית המתים אף אחד מהם לא יקום לתחייה, כיוון שכולם מצויים בנו. מה שיקרה הוא שאנו פשוט נזכור את כל הגלגולים הקודמים ונתאחד עם כולם.

בקלף יום הדין קורה דבר דומה. כשהגולם הופך לפרפר הוא לא מאבד את הזהות הקודמת, כי אם יהיה שניהם- האחד הוא התפתחות של השני ואינו ביטול של השני. רבים חוששים בקלף זה מלאבד את מי שהם היו קודם, מפחדים ממה שיהיה ביום שאחרי, ומתקשים להבין שלמעשה השינוי רק יאפשר להם להיות שלמים ומלאים יותר. כך למשל ביום שלאחר החתונה דבר לא ישתנה והאיחוד שנעשה, אם ניתן לו, רק יאפשר לנו לגדול ולצמוח.

 

קלף יום הדין בקריאה

קלף יום הדין מראה שהשואל עומד בפני שינוי. עד עכשיו הוא היה רדום אמנם, אולם הוא עומד להתעורר ולגלות את עצמו מחדש. זהו קלף של שינויים המתהווים מתוך בשלות פנימית ותובנות לגבי החיים אשר מאפשרים לנו להגיע למקום הנכון בחיים ולהבין מה נכון לנו. כשיגיע הזמן הנכון, כשהשואל ישלים את תהליך השינוי הפנימי, השואל יבין מה הוא צריך לעשות ואז הכל ישתנה בחייו.

השינוי לו השואל מייחל יתרחש מעצמו ואין דרך "לזרז" את התהליך. יום אחד זה פשוט יקרה. כך למשל, אם נשאלת השאלה האם אני אמצא אהבה השנה התשובה היא שכן. זה פשוט יקרה ויום אחד השואל פתאום יתאהב, הוא יבין כי הוא מאוהב וזהו.

כשהקלף יוצא במיקום של עתיד, או בשאלה של עתיד, הקלף מראה פעמים רבות כי השואל עוד לא התעורר ומרמז כי אנו, הקוראים, הם אלו שצריכים להעיר את השואל, להוציא אותו מהתרדמה בה הוא שרוי. הקלף נותן לנו לגיטימציה "לנער" את השואל "קצת".


הכותב:

© מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של  16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

את שגיא אתם מוזמנים לפגוש באתר שלו: טארוט חלומות וקצת יותר, או בקורס מבוא לקלפי טארוט המחכה לכם כאן ללא תשלום.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. על הכותב בהרחבה תוכלו לקרוא באתר הבית: טארוט חלומות וקצת יותר. את שגיא והנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה. וכן בקורסי: טארוט ו- חלומות אותם הוא מלמד. אם ברצונכם להעמיק קצת יותר, ולקבל את קורס המבוא לקלפי טארוט של שגיא (חינם) הרשמו כאן, וישלחו אליכם שנים-עשר שיעורים במייל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב