הסודות מאחורי המדפים –היש קשר בין תוחלת החיים למכירות המזון ?
יובל לובנשטיין
תוחלת החיים הממוצעת בעולם עלתה בכ- 20 שנים וכל זאת רק במחצית המאה האחרונה.
נתונים אלה הוצגו על ידי מזכיר האו"ם בשנת 2010.
הנתונים משקפים מצב כלל עולמי, כאשר קיימת שונות רבה בין האזורים/מדינות.
בסין - נרשתה עלייה מרשימה מ- 41 ל- 72 שנה וכל זאת במהלך 60 שנה.
בהודו- מ 38 ל 68 שנה בממוצע.
המחקרים מצביעים על כך שבשנת 1800 חיו בני האדם רק 30 שנה !
עלייה מרשימה זו היא שילוב של התקדמות ברפואה, היגיינה,חיסונים ותזונה.
כמו כן דווח על הקטנה משמעותית במוות של צעירים לצד עלייה בשיעור המוות אצל המבוגרים.
בארה"ב למשל כ- 80% ממקרי המוות הם של אנשים מעל גיל 60.
מה הקשר בין נתונים אלה למכירות המזון ?
על פי מחקר של קבוצת NPD אשר עוסקת במחקרי שוק גם עבור רשתות קמעונאיות, עולה שלעלייה בתוחלת החיים, יכולה להיות השפעה גדולה על הרכב הסל, עקב דרישה של פלח השוק המבוגר למזון בריא.
הדרישה תלך ותגבר ותתמקד במזון אשר מיטיב עם הלב, מתאים לחולי סכרת, ללא גלוטן, אורגני, אחוז שומן מופחת ואף לייט.
לנתונים אלה משמעות גדולה עבור חברות, אשר מפתחות מוצרים ואשר אופק התכנון שלהן הוא מספר שנים קדימה.
יובל לובנשטיין, משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה.
שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים במגוון רשתות מובילות בישראל.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר