דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


781הטחנה על הנהר-ביקורת-בית צבי 

מאת    [ 02/03/2011 ]

מילים במאמר: 665   [ נצפה 2648 פעמים ]

781הטחנה על הנהר-הלן אדמונסון-בית צבי צילומים-אלי ליאון

ג'ורג אליוט או בשמה האמיתי מרי אן אוונס היתה סופרת בריטית שחיה במאה ה19.
היא כתבה על החיים בעיירות קטנות בבריטניה.כתבה רומן על משפחת טוליבר שחייה בטחנה ליד נהר פלוס בכפר סנט אוגס.
הלן אדמונסון, גם כן ממוצא בריטי,על פי רומן זה,כתבה מחזה בשם"הטחנה ליד הנהר" אשר זכה בזמנו לפרס טיים אוט לתיאטרון בבריטניה.

כעת תיאטרון בית צבי מעלה את המחזה בתרגומה של דפנה אילת ובבימויה של אתי רזניק.
רזניק ביימה דרמה מרגשת ההופכת בסופו של דבר  לטרגדיה.היא הצליחה ללהק את התפקידים הראשיים בשחקנים המתאימים מתוך אלו שעמדו לרשותה וכך יצרה הצגה מעולה,מענינת,חזקה עם הרבה שיאים. זהו בימוי חי,תוסס,רענן ומלא מתח וענין. הביצוע של כל השחקנים טוב מאוד ועל חלק מהם אתעכב בהמשך.
המחזה מתאר את חייה של המשפחה ומתעכב במאבקה של בת המשפחה מגי המגולמת בהפקה זו על ידי שלוש שחקניות שונות בהתאם לגיל הדמות כאשר כצעירה ביותר משחקת ברקת מופקדי בצורה נפלאה.היא טבעית,חכמה,מתחשבת באנשים,שובבה כשצריך ורצינית במעמדים מסוימים למרות היותה ילדה.כל זאת היא עושה בצורה מוקפדת ביותר,מורדת במוסכמות ומגישה משחק אמין המלא הן תקיפות והן רוך נשי.
מעין רוביi הנה המבוגרת יותר ולימור צרפתי הכי מבוגרת. היא צמאה לאהבה אך נזהרת לא לעבור את המוסכמות שבתקופה הויקטוריאנית בה המחזה מתרחש.   .היא היתה מלאת רגש,מלאת אהבה ללא אפשרות שתתפרץ. מגי לא התקבלה בחברה ובאין ברירה היתה חייבת לעזוב. בסצינות רבות אנו רואים יחד את שלוש השחקניות המגלמות את מגי המתוכחות ביניהן,מחליפות דעות,מראות  את ההתלבטויות הפנימיות שלהן ואת השיקולים הרבים בהחלטותיהן.

מעמד האישה בתקופה זו היה נחות מהגבר שהוא הקובע,הוא השליט ובאישה הנחותה לא התחשבו בה ובבעיותיה. היא אינה צריכה ללמוד .
מגי נלחמת כדי לפלס את דרכה,לרכוש השכלה,להיות חופשיה,להביע את דעתה ולהיות עצמאית הן בהתנהגותה והן במחשבותיה.   המשפחה עוברת משבר כלכלי עקב סכסוך עם עו"ד וויקס-יהודה אברון ולרוע מזלה של מגי היא עוד מילדות התאהבה בבנו פיליפ-יונתן משעלי.הדבר אינו נותן לה מנוח ובסופו של דבר הורס את חייה.    האח -תום-אבירם קליך מצויין.תחילה בהתנהגותו כילד עם דיבור אופיני לבני גילו ולאחר מכן כמקריב את לימודיו כדי לעזור בשיקום המשפחה. הוא היה מלא רגש.ליבו התרכך ולמרות שאסר הרשה בסופו של דבר למגי להתראות עם פיליפ.היתה לו נוכחות חזקה ומשחקו היה מלא ניואנסים ותהפוכות.נהנתי מאוד מצורת משחקו המגוון.   פיליפ- משחקו היה טוב.הוא היה מלא אהבה ותשוקה.אין לו מישהו בעולם .כולם צוחקים מצורתו המעוותת.הוא מתאהב במגי וזו אחת הסיבות, אם לא היחידה, לדבריו, שיש טעם להמשיך ולחיות. הסיבה היחידה שתפריד בינו לבין מגי הנו תום. מגי מקריבה את חייה ואת אשרה עבור זכרונות העבר ואהבת העבר שלא פגה.   סטיבן-ניצן ינקלוביץ מאורס לקרבת משפחה של מגי אך עובדה זו אינה מונעת ממנו לחשוק במגי והוא עושה זאת היטב. נלי צ'רנוברוב הנה דודה גלג.היא מראה את ההתנשאות של המעמד הגבוה יותר. יש לה מזג "מחורבן" כדבריה.משחקה טוב מאוד. גב' טוליבר-סמדר אדלמן- האמא -שקטה,עדינה, נכנעת ומשחקה היה טוב מאוד. יהודה אברון היה הכומר סטלינג.הוא היה שקט,עדין,חלקלק ורך.בנוסף,בתפקידו השני כעו'ד היה ממולח,אכזר ולא מתחשב. משחקו עוצב בשני התפקידים היטב.   אבי גבריאלוב היה עקשן,רגיש ומשחקו היה טוב מאוד. בוב ג'ייקין-זוהר גלבוע היה תמים,טוב לב ומשחקו היה בהתאם. כן השתתפו בהצגה בתפקיד אחד או בכמה,בצורה טובה מאוד רן גוזי,בת אל וייצמן ופאולו אדוארדו מואורה.   על התאורה היה אחראי זיו אולושין.היא היתה טובה מאוד אך בהצגה שאני ראיתי חלק מהפנסים לא היו מכוונים היטב וסינוורו חלק מהקהל בשורות  הראשונות.התפאורה היפה עוצבה ע"י סלבה מלצב.את התלבושות עיצבה בהתאם לתקופה והמעמד ובטעם טוב אירנה שר.על המוסיקה היה אחראי יאיר סרי ועל התנועה גנדי בביצקי. תמונת השיטפון עם כל התנועה שבה,היתה מעולה,בנויה היטב,מלאכת מחשבת וביצוע נהדר. ניגנו בפסנתר יאיר סרי ומתנאל בראשי.     בזכות הבימוי המעולה והמשחק המצויין של כל השחקנים הקהל היה מרותק למתרחש ולא הורגש אורך ההצגה שהיה מעל לשעתיים.לא היה בהצגה רגע אחד דל או משעמם.   לראות או לא לראות:הצגה מעולה ,בימוי ומשחק מצויינים,דרמה עם סוף טראגי.מומלץ ביותר.   נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,27/02/2011 16:18    הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו
הכתובת www.elybikoret.022.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב