דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בריכות ספא: מאמבטיה עם משאבה לבריכה יוקרתית 

מאת    [ 02/03/2011 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 3458 פעמים ]

בסביבות 1900, שבעה אחים ממשפחת ג'קוזי האיטלקית החליטו להגר לארצות הברית. הם התיישבו בקליפורניה והפכו למכונאים. כעבור כמה שנים, הם פתחו חברה לייצור פרופלורים למסוקים. ב-1948, אחד האחים אשר שמו קנדידו השתמש  במומחיותה של החברה במשאבות כדי לפתח משאבת אמבטיה עבור בנו, קנת, אשר לקה בדלקת פרקים בגיל 15 חודשים וסבל מכאבים כרוניים. הילד אומנם קיבל טיפולים הידרותראפיים בבית החולים המקומי, אולם קנדידו לא יכל לחזות בבנו סובל מכאב בתקופות שבין טיפול לטיפול. הוא הבין שמשאבות המים של החברה יכולות לשמש גם באמבטיה הביתית הפשוטה שלהם, כדי לתת לבנו טיפול מרגיע ומשכך כאבים גם ללא עזרת בית החולים. זו הייתה בעצם בריכת הספא הראשונה, אשר נקראה "ג'קוזי" על שם שמם של האחים, והיא סללה את הדרך לעוד דורות רבים של בריכות ספא- מכל הגדלים והמינים.

ב-1955, החברה החליטה לשווק את המשאבה המשמשת כיום עבור בריכות ספא, ככלי רפואי. כדי לעורר מעט פרסום עבור המוצר הבלתי מוכר, בריכות ספא ניידות נכללו במתנות שניתנו למתחרים בתחרות הטלויזיה הפופולרית "מלכה ליום אחד". בתוכנית זו שווקו בריכות ספא כהקלה ל"עקרת הבית המותשת". כאשר גם כוכבים הוליוודיים שונים- שהיו בברור לא "מותשים"- החלו להמליץ על הבריכות, המוצר החל לצבור מעריצים ותהילה.

המשאבה ששימשה אז עבור בריכות ספא הייתה ניידת ויכלה להיות ממוקמת בכל אמבטיה. במהרה זיהתה הקהילה הרפואית את האיכויות הבריאותיות של שימוש בבריכות ספא, ומטפלים שונים כגון פיזיותראפים ואורתופדים החלו להתקין בריכות ספא מיוחדות בקליניקות שלהם.

ב-1968, קנדידו ג'קוזי פיתח לראשונה יחידות של בריכות ספא מושלמות העומדות בפני עצמן, ע"י שילוב סילונים בקירות האמבטיה. באותה תקופה, בריכות ספא הפכו לסמל של חיי מותרות. מאות אלפי בריכות ספא ניידות הותקנו בבתים, הן בחוץ והן בפנים, בבתים פרטיים ובמרכזי ספא. כוכבי הוליווד כולם מיהרו להתקין את הבריכות בבתיהם. מעניין לדעת, שעל אף הפופולריות הגדולה שלהן, הבריכות היו עדיין רק קו ייצור צדדי בחברת ג'קוזי באותם ימים.

בשנות ה-70 המוקדמות, החברה החלה לייצר יחידות גדולות יותר של בריכות ספא, שכללו חימום פנימי ומערכת מיחזור מים. זו הייתה תחילתה של תעשיית הספא כפי שאנו מכירים אותה היום, וזוהי הסיבה שרבים מאיתנו נוטים לכנות בריכות ספא בשם הגנרי "ג'קוזי". באותן שנים, נעשה תהליך עיצובן של הבריכות פשוט, מה שאפשר התקנה קלה שלהן, ולכן אלפי אנשים קנו אותן לביתם.

כיום, ניתן למצוא בריכות ספא בבתים, בתי מלון וצימרים, מועדוני ספא, חדרי כושר ועוד. הן מותקנות הן בפנים הבית והן מחוץ לו, ומשמשות בעיקר למרגוע ופינוק אך גם עבור טיפולים הידרותראפיים. הוכח שלזרמי המים החמים המופעלים בבריכות ישנה השפעה חיובית על שרירים תפוסים, דלקות פרקים ועוד, וכמו כן יש להם יכולת שיכוך כאבים. לכן, הן משמשות גם בחדרי טיפולים רפואיים שונים בשילוב שיטות פיזיותראפיות שונות, וגם במועדוני כושר וספא- שם יכולים המתאמנים להעזר בהן כדי להרגע ולנוח לאחר האימון.

הקו העיצובי של בריכות ספא השתכלל והתפתח אף הוא עם השנים, וכיום ניתן למצוא בריכות מכל הסוגים והצורות, מחופות במגוון חומרים כגון עץ, פלסטיק או מתכת, ואפילו בריכות עם שלל אפקטים מרהיבים כגון תאורה פנימית מתחלפת ברצפת הבריכה, רמקולים מובנים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב