דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שברולט או שברולה? 

מאת    [ 02/03/2011 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2535 פעמים ]

בשביל רוב האנשים שברולט היא מותג אמריקאי שמהווה את רכב הדגל של ג'נרל מוטורס. אבל שברולט היא לא רק רכב, היא גם מיתולוגיה, סמל של מרחבים ירוקים, שמי תכלת, ואמריקה היפה והטובה של פעם. ולא רק זאת, אלא שמאחוריה יש סיפור מרתק על האנשים שיצרו אותה.
כשאנחנו רוצים 'לחפור' קצת על ההיסטוריה של
שברולט ונסתכל בויקיפדיה כדי לדלות פרטים נוספים על המכונית הזו, נקבל אוסף של משפטים יבשים ומפוהקים שלא מגלים כמעט דבר על האגדה שעומדת מאחורי המכונית. וכמו כל אגדה, יש לנו תככים, יש לנו מזימות, יש לנו חלומות.
המילה שברולט נשמעת אירופאית, ויש לה צליל צרפתי, ולא במקרה. שברולט, אחד מהמותגים שהכי מזוהים עם אמריקה, יוצרה בכלל על ידי מהגר צרפתי בשם לואי שברולה, שהיה ממשפחה ענייה בת שבעה ילדים. הייתם מצפים שממציאה של מכונית שברולט יהיה מהנדס עם השכלה מתאימה ורלוונטית. אבל לא. לואי שברולה לא היה אקדמאי, הוא היה בכלל.. נהג מרוצים מצליח, ובטח לא חשב אז, בעיצומה של קריירה זוהרת, על הקמת הרכב האמריקאי הנמכר ביותר באמריקה.  
כך, ספק אם שברולט הייתה נוצרת אם לא היה ניקלע בדרכו של שברולה אדם בשם וויליאם דוראנט. בחור עקשן ביותר, ללא ספק, שנבעט מחברת ג'נרל מוטורס בגלל ניהול כושל של כספים וחיפש דרך לחזור לשם  - מהדלת האחורית. דוראנט חיפש מהנדס רכב גאון. הוא מצא את שברולה, והציע לו הצעה מפתה: להמציא רכב חדיש, מוצלח ומהפכני ולהקים יחד חברת רכב. דוראנט יעניק את כל המימון הנדרש, כמובן. שברולה בעל המוח המבריק לא היה יכול לעמוד בפיתוי של ההצעה. הוא הסכים לחבור עם דוראנט, וכך ההיסטוריה התחילה להתגלגל.

ההצלחה לא באה מיד לחברת הרכב החדשה, ורק לאחר מספר שנים יצא דגם שברולט שהיה מטאור הצלחה בשוק האמריקאי. רכב אמין עם מחיר נמוך. שברולט זו לא הייתה מפוארת ומשוכללת כמו אחיותיה הגדולות והראשוניות שיצאו בחברה, אך מוצלחת בהרבה, כי הצרכן האמריקאי העדיף לקנות מכונית שהיא פשוטה יותר אבל גם זולה יותר.

החברה החדשה של דוראנט ושברולה הצליחה ושגשגה, מה שאפשר לדוראנט לרכוש כמות נכבדת ממניות ג'נרל מוטורס ולבעוט לכל הרוחות את אותו חבר מנהלים שפיטר אותו. לא רק שדוראנט נפטר מהקונצרן, אלא שגם הוא הפך את שברולט למותג הבית של חברת ג'נרל מוטורס. יש לנו סיפור סינדרלה כפול. ה'פיה' דוראנט יזמה את חלום שברולט וגרמה לו לקרום עור וגידים, רק שלאותה 'פיה' יש סיפור סינדרלה מרגש בפני עצמה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב