דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמלות כלה בראי ההיסטוריה 

מאת    [ 01/03/2011 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 4462 פעמים ]

שמלות כלה בראי ההיסטוריה

שמלות כלה היו מאז ומתמיד הרבה יותר מאשר שמלת חתונה חגיגית, אלא הן מהוות אינדיקציה מעניינת לתנודות החברתיות והכלכליות בתרבויות שונות בכל רחבי העולם כל התפתחות טכנולוגית וכל רעיון עיצובי למעשה ייצגו רעיון שלם, מחשבה תרבותית כוללת, שמעידה רבות על החברה שבה נוצרו. במהלך השנים השתנו שמלות הכלה אשר הושפעו מהתרבות, מהכלכלה, מהגלובליזציה ומההתרחקות מהדת וכן הלאה. במאמר זה נסקור את הסגנונות השונים של שמלות כלה לאורך ההיסטוריה אל מול הסגנון העכשווי.

 

שמלות כלה מאז ומעולם

על פי ההגדרה היבשה שמלת כלה היא השמלה אותה לובשת הכלה ביום החתונה שלה. אך למעשה, בתרבויות ובמסורות שונות יש לשמלה משמעויות רבות, תרבותית, סוציו אקונומית ואופנתית, וכן סמליות רבה. גם המשמעויות הללו הלכו והשתנו לאורך השנים, מאז שהחל מוסד הנישואין להתקיים ועד שהוא ייעלם, מה שלא צפוי לקרות בקרוב...

לעיתים קרובות, הבחירה של סוג השמלה, חומרי הגלם ממנה היא עשויה, הגזרה שלה ותוספת של אביזרים שונים, מהווים יחד סמל סטאטוס של ממש, משום שהם מעידים על מעמד כלכלי כזה או אחר, ועל סוג הטקס והיוקרה שלו, לדוגמא.

כמו בתחומים רבים אחרים, ההבדלים שבין מזרח ומערב בכל הנוגע לשמלות כלה הם עצומים. בעוד שבתרבות המערב שמלות הכלה היו על פי רוב לבנות, השתנו בהתאם לאופנה המקומית או העולמית, ולרוב העידו וייצגו את מעמדה של משפחת הכלה, הרי שבתרבות המזרח מהווה בחירת הצבע של שמלת הכלה אמירה תרבותית. בארצות מסויימות במזרח כמו סין, יפן וויאטנם, שלט הצבע האדום בבחירת שמלות הכלה המסורתיות, משום שהוא מייצג מזל טוב ויוקרה, ואילו בהודו לבשו הכלות לטקס הנישואין סארי זהוב מסורתי, שהוא למעשה יריעת בד רקומה, שהכלות עטופות בו ומהדקות אותו לגופן בסיכות, אותו החליפו בשמלה לבחירתן במסיבה עצמה. לעיתים, הוספה של חוטי זהב או כסף אל הסארי הייתה מעידה על תקציב רחב. ביפן, שכיח היה לראות שמלת כלה בצורת קימונו לבן וארוך, המכוסה במצנפת מסורתית. הבחירה בצבע הלבן העידה על סבלנותה ועל טהרתה של הכלה.

הכלה העכשווית - רוצה מגוון ואת האפשרות לבחור

טקס החתונה היהודי המסורתי הכתיב צורת לבוש צנועה, ללא מחשוף, עם מכפלת ארוכה, שרוולים, כיסוי בהינומה ובחירה על פי רוב בצבע הלבן. לשמחתנו, כיום מגוון האפשרויות הוא רחב הרבה יותר, וכל כלה יכולה בקלות להתאים לעצמה את מידת הצניעות שאליה היא מתחברת ואת הסגנון העיצובי הנכון לה.

בסטודיו לכלות ליקה, תגלו עד כמה ההיסטוריה השתנתה. לרשותכן עומד מבחר עצום של עיצובים מרהיבים התפורים בתפירה עילית ומעוצבים בקפידה על ידי מעצבת הבית. אלו עיצובים העושים שימוש בחומרי גלם איכותיים ונתפרים ביד מיומנת ובאהבה רבה עבור כלות באשר הן, כאלה שיודעות כי השילוב בין איכות ובין עיצוב מושלם הוא שילוב מנצח.

והעיקר - שיהיה במזל טוב ובסימן טוב.

ליקה קריצ'בסקי

סלון כלות ליקה - בואי להרגיש מלכה

סלון כלות ליקה הינו סלון כלות בוטיק הממוקם ברח' בן יהודה 208 בתל אביב. ליקה, בעלת הסלון, הינה מעצבת שמלות כלה ושמלות ערב עם נסיון של עשרות שנים בתחום זה, אותו רכשה עת שהתה בחו"ל. לאחרונה, החליטה לעשות "עליה" ולגור בארץ הקודש ובין היתר, החליטה ליישם את משנתה בנושא שמלות כלה ושמלות ערב ופתחה סלון כלות ברוח זו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב