דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרצאות בנושא מצוינות והשראה 

מאת    [ 01/03/2011 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 3833 פעמים ]

כהורים אנחנו משפיעים רבות על האופן שבו הילדים שלנו תופסים את עצמם. אנחנו יכולים להשפיע עליהם ולהעצים את הביטחון העצמי שלהם או להחלישו. ההערכה העצמית היא למעשה האופן שבו אנו רואים את עצמנו אם זה בצורה שלילית או חיובית. סוגי ההערכה העצמית השונים משפיעים מאוד על תהליכי החשיבה שלנו, על חלומותינו ומשאלותינו וגם בקש לרגשות שלנו וליעדים שלנו. ההערכה העצמית היא ההשפעה הבסיסית ביותר על ההתנהגות האנושית. כשאנו כוהרים שמים דגש על התנהגות הילדים שלנו ומביעים בפניהם את ההערכה שלנו כלפיהם אז אנחנו עוזרים בחיזוק הביטחון העצמי שלהם. ברגע שהילד מעריך את עצמו אז הוא יכול להגיע לכדי הצלחה וסיפוק. בעת שהילד מרגיש שהוא נמצא בתוך סביבה שהיא תומכת וחמה אז הוא רואה את מה שטוב בו והוא ירגיש חשוב ובעל ערך רב. מתוך אותה תחושה של ביטחון הוא ירגיש שהוא רוצה להתנסות ולהעמיד בפני עצמו אתגרים או יעדים.


לעומתו, ילד שחש ביקורת ושכל הזמן מקבל מסרים שהוא אינו טוב מספיק, לא יסתכן או ינסה להעמיד בפני עצמו אתגרים. החשש והפחד הוא מה שינחה אותו ואת מה שהוא מאמין בו. גם כשיגדל להיות נער עדיין ירגיש לא בטוח בעצמו ולכן החלומות שלו והרצונות שלו יידחו באמצעות תירוצים שונים שנוגעים למחשבות בנוגע לכך שבמילא הוא ייכשל אז למה לנסות בכלל.
איך לגרום לילדנו להעריך את עצמם?

צריך לתת שבחים וחיזוקים לילדים שלנו כמה שיותר. עדיף שלא להרצות ולהטיף לילדנו על זה שהוא משחק עם הכדור שלו בבית אלא לבחור לחזק אותו על הבחירה שלו לשחק בחצר במקום בבית. צריך להדגיש את הצד המתחשב והאחראי במקום את הצד הפרוע והשובב. ברגע שיקבל שבחים מפי הוריו אז הם ייכנסו לבנק השבחים שנבנה בתוכו וישמשו אותו גם שנים לאחר מכן ברגעים של קושי ומשבר. חשוב להדגיש שריבוי בשבחים הוא גם לא בריא מאחר ואז הילד לא מרגיש את הגבולות שלו. כמובן שגם עידוד וחיזוק הרעיונות והחלומות של הילד זוהי דרך מעולה לשפר לו את הביטחון העצמי. לילדים קשה מאוד להחליט החלטות שדורשות אחריות וראייה לטווח רחוק. אך ניתן לחזק אצלהם את היכולת הזו באמצעות עירוב שלהם בהחלטות יותר משמעותיות. כהורים אנו יכולים לעזור לילדים להרגיש יותר עצמאיים ולאפשר להם לעשות בעצמם את כל מה שהם יכולים לעשות וזה יעזור מאוד לביטחון העצמי שלהם. חשוב מאוד גם לא לשכוח לעקוב אחר ההתנהגות של ילדינו במידה והיא לא חיובית ולבקר אותם, אך בצורה בונה ונכונה בקשר להתנהגות שלהם.

במרכז המרצים לישראל ניתן להשתתף בהרצאות מרתקות בתחום המצויינות וההשראה. מרצה מובחר בתחום זה הוא גבריאל רעם, מומחה בעל הכרה בין לאומית בתחומי התקשורת הבין אישית. גבריאל פרסם ספרים רבים בתחום אשר הפכו לרבי מכר מצליחים ומאמריו התפרסמו רבות בעיתונים החשובים בארץ.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב