דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בחרדה 

מאת    [ 01/03/2011 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2662 פעמים ]

חרדה היא מצב של פחד עמוד מפני נסיבות אמיתיות או דמיונית אולם בשונה מפחד רגיל, לחרדה יש השפעות פיזיולוגיות רבות על גוף האדם כך שאנשים הלוקים בחרדה מתקשים להתגבר עליה ולתפקד בצורה רגילה. 

מדע הפסיכולוגיה מכיר בסוגים רבים של חרדה מפני גורמים שונים (כמו בחינות, כבישים, חרדה חברתית ועוד..) אולם התסמינים הפזיולוגים אינם מושפעים מטיב החרדה אלא מרמתה. הלוקים בחרדה עשויים לחוש בסחרחורות, להתכסות בזיעה קרה, לסבול מעליה חדה בקצב פעימות הלב ואפילו להטיל שתן באופן בלתי רצוני כאשר הם ניצבים מול הגורם ממנו הם חרדים.

אין ספק שמדובר בבעיה כאובה אולם לפסיכולוגיה ולפסיכיאטריה של ימנו ישנם כלים רבי עוצמה לטיפול בהפרעות חרדה שונות, מה שעשוי לשפר במידה ניכרת את איכות חייו של המטופל. מהן השיטות הנפוצות לטיפול בחרדות? 

טיפול פסיכולוגי  
טיפול פסיכולוגי אינטנסיבי כזה שבו תדירות המפגשים בין המטופל לפסיכולוג היא גבוהה במיוחד, עשוי להקל בצורה משמעותית על הפרעות החרדה של המטופל. במהלך הטיפול מזהה הפסיכולוג את הגורמים לחרדה ומאפשר למטופל לספר על התחושות האופפות אותו בכלל וכאשר מתרחש התקף חרדה. השיחה הקולחת עשוייה לגרום למטופל להבין שאין ממש בפחדיו ואחרי מספר גדול של פעמים בהם הנושא נידון עשויי המטופל לחוש בהקלה משמעותית.

ישנם כיום במחוזותינו כמות גדולה של פסיכולוגים שונים, מאות אם לא אלפים, פסיכולוגיים קלינים ואחרים - לחלקם השכלה שונה והתמחויות שונות. חשוב מאוד לבדוק שאכן פונים אל איש המקצוע הנכון שמתמחה בסוג הטיפולים שנדרשים לנו וכי יש לו את הניסיון המתאים בכדי להעניק לנו את המענה המקצועי הטוב והנכון ביותר. מומלץ להשקיע זמן בבדיקה ובבחירת איש המקצוע ולקחת בחשבון שההליך עלול להיות גם ממושך ולא זול במיוחד.

טיפול תרופתי
טיפול תרופתי באמצעות כדורים פסיכיאטרים מסוגים שונים מתרחש לרוב במקרי קיצון, אם כי כיום "האצבע על ההדק" של רבים מהפסיכיאטרים היא קלה למדיי. כיצד פועלים הכדורים? חוקרי מוח הצליחו לזהות תגובות כימיות שמתרחשות במוח בזמן התקפי חרדה, פעיליות מוחיות כמו עליה ברמת הפעילות העצבית או הפרשת חומרים מסויימים הן שגורמות לסממנים הפיזים של החרדה (מה שכמובן משפיע על המצב גם ברמה הנפשית).


החומר הפעיל שבכדורים הפסיכיאטרים בולם את ההתפתחותם של תהליכים אלו ובכך מקל מאוד על חייו של המטופל. חשוב לזכור שרוב הכדורים אינם מיועדים למצב של "קרייס" או התקף חרדה אלא יש להם השפעה ארוכת טווח שמנטרלת אט אט את ההשפעות המוחיות השליליות. כמובן שטיפול בכדורים משולב במקרים רבים עם טיפול פסיכולוגי   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב