דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי פסיכומטרי המפתח שלכם להצלחה בחיים 

מאת    [ 28/02/2011 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 2258 פעמים ]

 

לימודי פסיכומטרי הפכו להיות אחד מענפי הלימוד החשובים ביותר. רבים רואים בהם משהו שצריך לעבור אותו מבלי להבין את המשמעויות שבהכנה האולי החשובה ביותר בתחום החינוכי כיום. הבחינה הפסיכומטרית נועדה לבחון את היכולת של הנבחן להצלחה בלימודים האקדמיים.

הבחינה הינה מבוססת על מדד יחסי, זאת אומרת שנגזרת הציון הפרסונלית של כל אדם נובעת מההישגים של הנבחנים האחרים. הבחינה נערכת בשלושה תחומים: חשיבה כמותית, חשיבה מילולית וידע בשפה האנגלית.

טווח הציונים נע בין 200 ל – 800 כשהממוצע נע סביב ה 540 ומעטים עוברים את הציון 700 . רוב האנשים ילמדו למבחן הפסיכומטרי קורס אחד המשמעות היא טווח לימוד של כ – 4 חודשים הכנה לבחינה החשובה ביותר בחייכם.

אם נבדוק לעומק כי רוב הניגשים לבחינה לומדים בקורס הכנה פסיכומטרי מקצועי הניתן מאחד המוסדות הלימוד המובילים. אבל המשמעות האמיתי של הבחינה היא רבה לאין שיעור. ציון גבוה מאפשר לכם להתקבל להמון מוסדות לימוד ופותח בפניכם את הגישה ללימודים הגבוהים.

בנוסף ציון מבריק בבחינה , כזה העולה על 720 פותח המון אפשרויות תעסוקה ומיד מצביע על מקבל הציון כבעל יכולות אינטלקטואליות גבוהות. ישנם מקומות עבודה בעיקר בתחומי ראיית חשבון ומשפטים שיבדקו את ההישגים בבחינה וייחסו לה חשיבות רבה לפעמים מעבר להישגים בלימודים המקצועיים עצמם.

רביםן ממקבלי ה – 700 ומלע מוצאים עבודה אטרקטיבית במהלך לימודיהם, בהעברת לימודי פסיכומטרי במכונים המובילים. דבר המקל על הפרנסה כסטודנט.  למרות זאת עדיין רוב הנבחנים ינקטו בגישה של לימודים מהירים לבחינה. יש לראות בבחינה הפסיכומטרית תחום לימודים העומד בפני עצמו – ורצוי להתמקצע בלימודים אלו. כבר יצא לי לראות פרופסור לפיסיקה מהמובילים בעולם בתחומו, פותר שאלה מתוך הבחינה באופן נכון אולם בזמן של כ – 10 דקות. בזמן שלכ – 30 שאלות מוקצות רק כ – 25 דקות לפתרון.

ההמלצה שלנו בהתאם, הינה כמו כל דבר בחיים על מנת להצליח בבחינה, חשוב להיות בה מומחה. חשוב לראות בהישגיות בבחינה משימה מהמעלה הראשונה. יש להציב רף ציון גבוה שיפתח לכם כמה שיות דלתות במהלך הלימודים והקבלה לסטאז' המקצועי. רצוי לעשות יותר מבחינה אחת אם לא עמדתם ביעדים ויש להקדיש לבחינה זמן לימודים ראוי של שנה עד שנה וחצי להשגת התוצאות.

הפרדוקס כמובן הוא – שללימודי סיפרות, תנ"ך אזרחות מקדים 12 שנה של לימודים בבתי הספר. ואילו מהבחינה הפסיכומטרית רוב בתי הספר מתעלמים (למעט היוקרתיים). ושולחים את התלמיד להתעמת איתה לבדו. כשהיא ולרוב רק היא תקבע את עתידו המקצועי של הסטודנט.

efind לימודים - אינדקס מידע ועסקים בישראל המכיל אינפורמציה מגוונת על תחומים לימודים ומוסדות חינוך - אינדקס עסקים , משחקים, מידע על סרטים, מאמרים וכוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב