דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ פיננסי משפחתי - להתנהל נכון, לחשוב חכם 

מאת    [ 28/02/2011 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 2706 פעמים ]

 

יעוץ פיננסי משפחתי – להתנהל נכון, לחשוב חכם

בשנים האחרונות מגיעות יותר ויותר משפחות למסקנה, כי הן מתקשות להתנהל כלכלית, לגמור את החודש ולעמוד בהתחייבויותיהן. התוצאה הישירה היא הלוואות על גבי הלוואות, חובות שנצברים, מיתון שמתדפק ותורם משמעותית לתחושת הלחץ והחרדה – אין פלא, כי משפחות רבות חשות כי הן צריכות לעשות סדר בדברים, ורצוי בעזרתו של איש מקצוע בתחום יעוץ פיננסי. אבל מהו יעוץ פיננסי וכיצד הוא יכול להועיל - במאמר שלפניכם.

עקרונות יעוץ פיננסי

במהלך יעוץ פיננסי פותחת המשפחה את כל הקלפים הכלכליים שלה בפני איש מקצוע, על מנת שיבחן אותם ויחווה דעתו. איש המקצוע בוחן את נכסי המשפחה אל מול ההתחייבויות שלה, את ההוצאות החודשיות אל מול ההכנסות – בתהליך יעוץ פיננסי היחס למשפחה הוא כאל עסק לכל דבר, לפיכך היא נשפטת במונחים של רווח והפסד כלכליים.

יעוץ פיננסי הוא למעשה השקעה קצרה לטווח ארוך, המאפשר שיפור משמעותי בהתנהלות הכלכלית בבית. באמצעות יעוץ פיננסי ניתן לקבל את הכלים לביצוע החלטות פיננסיות נכונות, לשיפור מאזן ההכנסות וההוצאות ולחיות חיים טובים ונכונים יותר ללא לחץ כלכלי.

מהו הזמן המתאים ביותר לקבלת יעוץ פיננסי ?

התשובה הנכונה היא שכל זמן הוא זמן טוב לפגישה עם איש מקצוע כלכלי, אולם אפשר בהחלט לזהות מצבים בהם נדרש יעוץ פיננסי ויפה שעה אחת קודם:


    • כאשר מזהים בני הזוג כי הם לא מצליחים לסיים את החודש, כי חובותיהם תופחים, וכי מתקרב השלב בו יגיעו לחריגה משמעותית בחשבון הבנק (עד כדי החזר המחאות).
    • בעת שינוי משמעותי בעבודה, במבנה המשפחתי, או כל שינוי שיש לו השלכה על ההתנהלות הכלכלית המשפחתית. כך לדוגמא, נדרש יעוץ פיננסי בעת פיטורים או אבטלה ממושכת של אחד מבני הזוג, בעת גירושין, פטירת אחד מבני הזוג ולהבדיל – יציאה לגמלאות.
    • טרם השקעה משמעותית דוגמת רכישת דירה, הקמת עסק עצמאי, כניסה לשותפות ועוד.
מהם יתרונות יעוץ פיננסי במקרים שהוזכרו ?

יתרונותיו של יעוץ פיננסי במקרים שהוזכרו (וברבים אחרים) הוא רב. באמצעות יעוץ פיננסי לומדים בני המשפחה כיצד להתנהל תקציבית. נושא נוסף הנדון בעת יעוץ השקעות הוא הנחלת ההבנה המשפחתית אודות הלוואות. רבים הם מי שלוקחים הלוואה כדי למחוק משיכת יתר, אולם מגלים עד מהרה כי אינם יכולים לעמוד בה ואז לוקחים הלוואה נוספת על מנת לכסות את הראשונה ועוד אחת ועוד – כך נקלעות משפחות רבות לחובות שאין הם יכולים לעמוד בהם. בעת לקיחת הלוואה חשוב מאוד להבין את השלכותיה, לעמוד במדויק על סכום ההחזר החודשי שיידרש ולבדוק, באמצעות מאזן מדויק האם ניתן יהיה לעמוד בו אם האם נדרש פתרון אחר ?

יעוץ פיננסי הוא תהליך ארוך טווח בעל הצלחות מיידיות

על אף שתהליך יעוץ פיננסי הוא תהליך ארוך טווח בעל השלכות לשנים קדימה, הרי שבמרבית המקרים ניתן לראות את תוצאותיו כבר בתוך זמן קצר (לאחר חודש או חודשיים). ראשית, נפגש יועץ פיננסי עם בני המשפחה השותפים להתנהלותה הכלכלית, על מנת להבין את צרכיהם ודרישותיהם, כמו גם לקבל מהם נתונים ראשונים. אל פגישה זו נדרשים בני המשפחה להביא מסמכים המתעדים את הכנסותיהם והוצאותיהם החודשיות – תלושי משכורת, דוחות עו"ש בחשבון הבנק, מסמכים אודות השקעות או חסכונות וכל מידע רלוונטי נוסף. זה השלב בו היועץ הפיננסי "עושה את שיעורי הבית" ומכין למשפחה תוכנית כלכלית, על מנת לשפר את המאזן, כך שכבר לאחר זמן קצר ניתן לראות את השיפור המשמעותי במאזן החודשי.

בהמשך הדרך, עוסק היועץ גם במתן עזרה פיננסית בנושא ביטוחים, הלוואות, משכנתאות וכל צורך נוסף שיש למשפחה העוברת את הליך הייעוץ הפיננסי. 

 

דני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב