דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות בלון - סיפור ילדים או עניין רציני ? 

מאת    [ 28/02/2011 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 2672 פעמים ]

 

הלוואות בלון – סיפור ילדים או עניין רציני?

הזקוקים להלוואה משקיעים זמן ומאמצים רבים בסקר שוק בין הבנקים השונים, בחיפוש אחר ההלוואה האידיאלית עבורם, בתנאים הטובים והמתאימים ביותר ליכולת ההחזר האפשרית. כך לדוגמא מתלבטים הלווים בין הלוואה צמודה למדד או למטבע זר, הלוואה בסכום כזה או אחר, אולם רק מעטים מכירים את נושא הלוואות בלון ואת האפשרויות הרבות שאלה פותחות בפני הלווה.

הלוואות בלון – גמישות שתפורה ללווה

הלוואות בלון הן הלוואות נוחות מאוד למי שאינם רוצים או יכולים להחזיר את ההלוואה באופן מיידי. במהלך תקופת ההלוואה משלם הלווה את הריבית בלבד (או שאינו משלם אותה כלל, בהתאם לתנאי ההלוואה), ואילו את הקרן משלם במלואה בסוף התקופה כולה, בתשלום יחיד או בשני תשלומים. במקרים בהם לא שולמה כל ריבית במהלך התקופה, תשולם זו בסופה יחד עם הקרן.

כמו בכל הלוואה אחרת, גם עבור הלוואות בלון ניתן לבחור את סוג ההצמדה (לריבית בנק ישראל? למטבע זר כלשהו?). בנוסף, לווים המעוניינים בכך יכולים לבחור כן להחזיר חלק מהקרן במהלך תקופת ההחזר – שוב, הלוואות בלון הן גמישות כל כך עד שהלווה יכול לתפור אותן באופן מלא לצרכיו.

הלוואות בלון מתאימות למי שנדרשים לגישור פיננסי

מטרתו של גישור פיננסי הוא לאפשר קבלת כסף באופן מיידי והחזר שלו בעתיד באמצעות סכום כסף אחר שהלווה אמור לקבל. זו בדיוק מטרתן של הלוואות בלון – אלה מתאימות מאוד למי שיודע כי בעתיד אמור להתקבל בחשבונו סכום כסף גדול (מפירעון של גמול השתלמות לדוגמא או תוכנית חסכון), אולם הוא אינו יכול להרשות לעצמו לחכות לאותו סכום, כי אם נדרש לו באופן מיידי. הלוואות בלון מגשרות על התקופה הזו ומאפשרות ללווה לקבל את סכום הכסף המיידי על חשבון הסכום העתידי.

שמות נוספים של הלוואות בלון הן "הלוואות גישור" או "הלוואות גרייס". ומניין השם הלוואות בלון - קל לדמיין כיצד מתנפח סכום הכסף בעת תקופת ההלוואה, כיצד צומח הסכום וצומח, עד אשר הוא מתפוצץ ביום אחד – בסוף תקופת ההלוואה, או אז נדרש הלווה לשלם את כל חובותיו. זוהי בדיוק משמעותו של הגישור – לגשר על מחסור זמני בכסף עד למועד בו יהיה עודף בכסף, או אז ניתן יהיה להשיב את ההלוואה.

מה יש לבדוק טרם לקיחת הלוואות בלון ?

    • בעת לקיחת הלוואות בלון דעו בוודאות מהו סכום הכסף שתקבלו בסוף התקופה ומתי בדיוק יכנס לחשבונכם, זאת על מנת שתוכלו לתכנן את ההלוואה באופן המדויק והמתאים ביותר ליכולתכם הכלכלית. חשוב לדעת, כי הלוואות בלון אינן מתאימות למקרים בהם "אולי יכנס כסף" או "אולי יכנס כך וכך ואולי סכום אחר". על מנת לקחת הלוואות בלון תצטרכו להתחייב לסכום ההחזר המדויק בסוף התקופה, לפיכך חובה להיערך אליו בצורה נכונה.
    • בדקו מה עדיף עבורכם – ישנן הלוואות בלון בהן לא משולמת שום ריבית במהלך תקופת ההלוואה, אולם בסוף התקופה ישלם הלווה ריבית דה-ריבית, ולעומתן הלוואות בלון, בהן יש אפשרות לשלם את הריבית במהלך תקופת ההלוואה ואילו בסוף התקופה תשולם הקרן בלבד.
    • במידה ובחרתם לשלם את הריבית + הצמדה במהלך תקופת ההחזר, בדקו את האפשרויות העומדות בפניכם – תשלום מדי חודש - מדי רבעון - עמדו על גובה סכום ההחזר בכל אחד מהמקרים, ובדקו כי מאזן התשלומים המשפחתי החודשי שלכם יוכל לעמוד בו.
    • לעיתים נדרשות הלוואות בלון בשעבוד נכס כלשהו, דוגמת גמול השתלמות או קופת גמל. ודאו היטב את הנקודה הזו בעת שאתם מחפשים אחר הלוואות בלון ובדקו היטב את תנאי השעבוד. 

 

דני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב