דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עריכת כתיבה: כתיבה שיווקית , כתיבה פרסומית 

מאת    [ 05/08/2007 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 4025 פעמים ]

כתיבה היא כלי נבון , מדוד ומקצועי להעביר באמצעותו תכנים. יכולתה להשפיע על הקורא והחווה אותה מודגשת בכל עת בה קיימת נגיעה מקצועית בהופעתה. כתיבתה על ידי גורם שאינו בקיא בכתיבה עשויה בהחלט להיות טובה מספיק , אין ספק בכך, וישנם רבים ומוכשרים אשר מסוגלים לנסח ניסוחים אשר בהחלט הינם בטיב "עובר" ואף למעלה מכך.

אך , עדיין יחד עם זאת , גם כאן תקף הטיעון ש"אין כמו בעל מקצוע" לשם הופעתה כנדרש.

יתרונות כותב מקצועי הינם ידע כיצד להרכיבה בשלב התיכנון, היכולת להכיר מראש סגנונות שונים ולדעת מי מהם משפיע יותר ומדוע , התמצאות משופרת בביצוע כתיבה נקיה , מאורגנת ומדוייקת  והמיומנות המתבקשת כיצד להתייחס אליה נכון , להתחילה , לסיימה ולשזור תוך כדי ביצועה המיטבי שפע של אלמנטים מסוגים שונים אשר משתבצים בה לטובת הצלחתה : תכונות כגון - נועם , זרימה , קליטות, העברת התכנים והדגשתם , כיוונה אל הדברים אשר עליהם הדברים נכתבים כדי להדגישם , להנמיכם ולשוטט בהם באופן הנכון , ועוד.

ניתוח כתיבה מקצועית עשוי להתבצע על ידי אנשי מקצוע מסוגים שונים : בלשנים , עורכי כתיבה על סוגיהם השונים וגישותיהם המגוונות , ובדרכים רבות ושונות. בהתאם לכך מתמיינים סוגי הכתיבה לכתיבה טכנית , כתיבה שיווקית , כתיבה פופולארית , כתיבה אינפורמטיבית , כתיבה ספרותית וכיוצ'.רבים הם מסווגיה וכל אחד מהם רואה את התמיינותה בעיניים מעט שונות. כותב אשר בקיא בכתיבה מקצועית אמור לדעת כי למעשה אין סוגים שונים של כתיבה אלא אלמנטים ומאפיינים שונים של כתיבה. למעשה הוא אמור להבין (ובהתאם לזאת אף לבצע) את מלוא השימוש בכל אלמנטי הכתיבה המקצועית מכל התחומים. שהרי רק הכרה זו תניב את השליטה המוחלטת ביצירת כתיבה מופלאה , זריזה ומיומנת בהתאם לדרוש לך. כאשר הנדרשת הינה כתיבה בהירה, טובה, מאורגנת , משפיעה - זוהי למעשה הכתיבה השולטת בידיעותיה בכל גווני הכתיבה ומכל סוג. 

בכתיבה שהינה כתיבה מקצועית אמורים להישזר אלמנטים מן הסוגים השונים בהתאם לחישוביו של עורך התוכן וברמותיה השונות. כמובן שבהתאם לכל סוג עריכה ייקבע המחיר הנדרש ובהתאם לאופי העבודה . אולם , כתיבה של כותב המתמצא בעושר סגנונות עשויה לא אחת להביא לכתיבה מתחום אחד את שיבוץ האלמנטים הנוספים מתחומי עושר מומחיותו הנוספים. כל אלו יוסיפו חן , נועם והופעה אלגנטית לכתיבה נאה ובעלת מקצועיות נראית ומורגשת.

החשוב לזכור הינו שמרבית האנשים אינם "בלשניים" או עוקבים אחר כל פסיק ונכונות כתיב ולמעשה הנדרש עבורם הינו ידע אשר אמור למטב את הכתיבה באופן הבא:

הכתיבה אמורה להיות מסודרת עד כמה שניתן , מאורגנת ומופיעה בהיר , אלגנטי (עבורך כניצב מאחוריה) ואף כמאירת עיניים. כהמשך לכך , לאחר שבוצעו הדברים הללו , הרי שלא יזיק אם יבוצעו חישובים נאים דיים כיצד להציגך באופן המותאם לקהל היעד ולקוראיך הספציפיים. כאן חשובה ההבנה כי ככל הנראה , לכל קוראיך וברוב סוגי הכתיבה יהיו העדפות לחוות כתיבה קרה במקומות המתאימים , חמה במקומות המבקשים שימוש בחום ובעושר פעלים , נעימה בקטעים הקשים יותר להבנה ואשר מציגה את אופייה כמבין וכאדיב וכבא לקראת הקורא החפץ בנעימותיה וברכות תכניה הגולשים במורדות הצטיירות הדברים אל תוככי אופיו והבנתו.

נגיעתה של הכתיבה בקורא הינה הבנת מפתח לכתיבה מקצועית ולביצועה המוצלח. האותיות הינן אותיות , המילים הינן מילים אולם הרכבת המשפטים והתוכן , כמו גם שימוש בעושר אותיות והתחלפות צלילים נכונים - הם מפתחות מתאימים לפתיחת מנעולי השפעתה של הכתיבה על אופי הקורא. לקורא ישנם שלושה אזורים אשר נוכל לקרוא להם " בטל"ר - כאשר הכוונה הינה לבטן לב וראש. אל שלושתם מכוונת הכתיבה עם מלוא ניסוחיה וממנה נשלחים המשכים מדומים אשר נוגעים בשפל וגיאות בכל חלקי אופי הקורא. לכן , כותב רגיש דיו אמור לדעת לבצע מהלכי כתיבה מדודים , דייקנים ומובלי איכות אשר ישפיעו בהחלט לא רק על מלוא נגיעות התוכן ורעיונות הכתוב בפסיכולוגיית הקורא אלא אף על מניעיו , תחושותיו וראייתו הטובה יותר בעיני דימיונו את הדברים אשר מוצגים בה.

 

      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב