דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמאות מקרקעין - הביטחון שלך בשוק הנדלן 

מאת    [ 28/02/2011 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 1663 פעמים ]

עיסוק בנדל"ן הוא אחת המגמות המדוברות ביותר בימינו, וכמעט כולנו לוקחים בו חלק, בין אם ברכישת דירה, בניית בית, השכרה או שיפוץ, וגם כאשר מדובר על עסק מסחרי או ציבורי. אין ספק כי אחת הנקודות המהותיות ביותר בעיסוק בנדל"ן היא ההיבט הכלכלי, המצריך לעתים קרובות לקיחת משכנתא, ותמיד מחייב חשיבה קדימה והיערכות כלכלית. שמאות מקרקעין הוא תחום מקצועי המתייחס להערכת שווי נכסים בשוק הנדל"ן והוא עשוי להיות קריטי בכל הקשור לצד הכספי.

שמאות מקרקעין הוא תחום העל כללים אוניברסאליים של הערכת נכסים והוא נלמד בכמה מוסדות בארץ. לא כל אחד זכאי לעסוק במקצוע שמאות מקרקעין – רק בעלי תואר ראשון מתקבלים ללימודים אשר בסיומן יש לעבור בחינות והסמכה. כמו כן, ישנה לשכה של שמאות מקרקעין אשר אחראית על ההסמכות ועוקבת אחר הנהלים ואחר ביצוע העבודה המקצועית.

שמאות מקרקעין מהותית במיוחד בעת רכישת דירה בכך שחוות הדעת מספקת לנו מידע כללי וחשוב על האוכלוסייה באזור, על התכנון העתידי של האזור מבחינה חינוכית, כלכלית ותרבותית, על קרבה למרכז ועל ערך הדירה בעתיד. שמאות מקרקעין מתייחסת לנתונים רבים בעת חישוב שווי הנכס – קרבה למוסדות תרבות, מאפיינים סוציו-אקונומיים של האוכלוסייה, מוסדות כלכליים ותרבותיים, ועוד.

ללא חוות דעת של שמאות מקרקעין הסיכוי לבצע עסקת נדל"ן לא מוצלחת מבחינה כלכלית גבוה, וכן האפשרות למצוא עצמנו בדירה הממוקמת באזור שלא מתאים לנו ולעתידנו עשויה לקרות. מכיוון שכל עיסוק בנדל"ן הוא אחת ההחלטות החשובות שאנו מבצעים במהלך חיינו, ובוודאי אחת המשמעותיות מבחינה כלכלית כדאי להיוועץ בשירות שמעניקה שמאות מקרקעין בכדי למזער סכנות וטעויות אפשריות.

שמאות מקרקעין גם מעניקה הערכה לעתיד הנכס בשוק הנדל"ן, מה שחשוב מאוד כאשר מתכננים הרחבת משפחה, על כל ההוצאות הכרוכות בכך – חיפוש דירה גדולה יותר, ועוד. התייעצות באיש מקצוע מטעם שמאות מקרקעין תבטיח לנו רכישה של נכס או מבנה אשר ערכו לא יקטן ואף יוסיף לגדול ובכך יעניק לנו רווח עתידי ושקט כלכלי לטווח ארוך.

גם לקראת שכירה או רכישה של מבנה לשימוש מסחרי כדאי להתייעץ עם איש מקצוע מטעם שמאות מקרקעין בכדי להגן על ההשקעה הכלכלית הגדולה הכרוכה בנושא. שמאי מקרקעין יספק חוות דעת על מיקום הנכס ואופיו, מה שעשוי להשפיע על הצלחת העסק ועל עתידו באותו אזור – הערכה מטעם שמאות מקרקעין יכולה ממש להציל משקיע פוטנציאלי מלעשות טעות גדולה ולהקים עסק באזור לא מתאים מסיבות שונות.

העלות של התייעצות מטעם שמאות מקרקעין היא זניחה לעומת הרווח הרב שאנו עשויים להפיק מכך, וכדאי לנקוט בצעד זה כאשר מדובר על השקעה כזאת או אחרת בשוק הנדל"ן, דבר שעשוי למנוע עוגמת נפש ואף הפסד של כסף רב, ממנו יהיה קשה להתאושש.

שמאי מקרקעין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב