דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התנדבות לצבא 

מאת    [ 27/02/2011 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 4041 פעמים ]

 כידוע החוק בישראל קובע כי כל ילד וילדה שהגיעו לגיל 18 חייבים לשרת בצבא.

כשהגעתי לגיל 18, עברתי בדיקות רפואיות בצבא שקבעו שאינני כשיר לשרות צבאי עקב לקוי בשמיעה (על סף חרשות).

במשך כל התקופה שהייתי פטור משרות, הדבר הציק לי מאוד, למשל כשהלכתי לראיונות עבודה תמיד שאלו אותי איפוא שירתתי בצבא והייתי צריך לענות שלא שירתתי, וקיבלתי פטור משרות.

כל חבריי ללימודים שירתו בצבא, הייתי איתם כשהתחיילו, ולאורך השרות הצבאי שלהם. הייתי נפגש עם אותם החברים בחופשות סופי שבוע, ופתאום לא הבנתי על מה הם מדברים, השתמשו בקיצורים ומילים שלא הכרתי אז, למשל בקו"ם, מ"פ, מ"מ .

בגיל 23 לאחר שכל החברים שלי סיימו את שירות החובה, והתחילו לשרת בקבע או במילואים, אני קיבלתי את ההחלטה שאני רוצה להתנדב לצבא בכל מחיר!!

לאחר רומן קצר עם הצבא, בגיל 24 קיבלתי זימון לוועדה הרפואית שתקבע אם אני כשיר או לא כשיר לשרות.

באותו מעמד הוועדה שכללה 3 רופאים קבעה במקום שאוכל לשרת בצבא, וכן קבעה הוועדה  שלא אוכל לשרת ביחידה קרבית והשרות יהיה לשנה אחת בלבד.

שמחתי לא ידעה גבולות!!!

כשהגעתי לבקו"ם (בסיס קליטה ומיון) שאלו אותי לאיזה חייל אני רוצה להצטרף עניתי ללא היסוס ח"א (חייל אוויר), ושאלתי "מה עם טירונות?", ענו לי שאני פטור ואין לי צורך בטירונות. הגבתי מיד שאם לא עושה עכשיו טירונות, הולך ישר הביתה.

המפקדים היו בהלם!!

בסופו של דבר עשיתי טירונות של 14 יום בבה"ד (בסיס הדרכה) 12 במרכז הארץ, טירונות כפי שקראו "פרופילניקים" כלומר לבעלי פרופיל נמוך. בכל מקרה בגלל הנכות שלי הייתי פטור בין היתר מהחזקת רובה ולא נתנו לי אפשרות להתאמן עם הרובה. הגעתי עד לרופא הבסיס על מנת שייתן לי אישור להתאמן עם הרובה, בסופו של דבר הרופא לא אישר והסביר לי שעלי לשמור על שאריות של השמיעה שיש לי, והרעשים עם הרובה יכולים להזיק לשמיעה שלי מאוד.

עם סיום הטירונות נשלחתי חזרה לבקו"ם, במקום קיבלתי אישור פטור מכל עבודות שירות כגון נקיון, שמירה וכו, שובצתי כאמור לבסיס חייל אוויר. זוכר אני את ההתרגשות שאפפה אותי ברגע שלבשתי את מדי חיל אוויר והגאווה להיות חייל בחייל אוויר.

את השרות הנפלא עשיתי במעבדת אלקטרוניקה, תיקון ואחזקה של מכשירים הקשורים למטוסי קרב. במחלקה שבה הייתי, היו חיילים היו בני 18-19 ואני לעומת זאת הייתי בן 24, הייתי צריך להשמע להוראות המפקד, ללמוד ולהקשיב לחיילים במחלקה.

באחד בימי שישי המפקד הישיר שלי ביקש ממני לנקות את המסדרון והחדרים של המחלקה. נעניתי לדבר המפקד עשיתי את המוטל עלי. בסיום הנקיון, ניגשתי למפקד שלי והראתי לו את הפטור שקיבלתי מכל עבודות שירות, המפקד התנצל בפני ושאל אותי למה לא הזכרתי לו זאת אני עניתי לו "רציתי לעבור את החוויה של הוראות המפקד, ולהרגיש שאני בצבא".

את שירותי הצבאי עשיתי בהתלהבות, נהנתי מאוד מכל רגע בשירות, ממערכת היחסים הנפלאה שהייתה לי עם החיילים במחלקה.

בבסיס שבו שירתתי, הופיע מידי חודש בחודשו ירחון, באחד הירחונים נפל לעיני מאמר על חיילים שאינם רוצים לשרת בצבא, משמעת בצבא, וכן על כל מיני דרכים על מנת לקבל פרופיל נמוך ו/או קבלת פטור משירות.

חודש לאחר שקראתי את המאמר, התפרסם מאמר שאני כתבתי בעינים של מתנדב, סיפרתי על השתלשלות העניינים שלי עד להתגייסותי לצבא, את טעם הצבא ויותר מזה, בתור יהודי וישראלי אוכל לומר "שירתתי בצבא הגנה לישראל" למרות הנכות שלי.

לקראת סיום השרות המפקד הישיר שלי קרא לי לשיחה וביקש ממני לחתום קבע. עניתי נחרצות "לא חותם קבע!". המפקד הישיר שלי עוד ניסה לשכנע אותי בעזרת מפקדים אחרים, ואני בשלי עמדתי. הסברתי את עמדתי שרציתי להוכיח לכולם בצבא שגם נכים יכולים לתרום, והשגתי את מטרתי!!

בסופו של דבר התפשרתי והסכמתי לשרת במילואים, ששירתתי באהבה במשך 3 שנים!!

בהצלחה,

משה בוטרקליי

לכל הנרשמים לבלוג "כנגד כל הסיכויים"  תקבלו מתנה את 7 המנטרות שייתנו לכם את הכלים הבסיסיים לשיפור חייכם, העסק שלכם, איך להיות מאושרים יותר ועוד, וכן ציטטות מעוררות השראה כל יום ראשון בבוקר.

המנטרה הראשונה תקבלו מייד עם ההרשמה, ייתר המנטרות תקבלו כל ארבע ימים ברצף.

 לינק של הבלוג "כנגד כל הסיכויים":       http://against-all-odds.co

 

 

 

שמי משה בוטרקליי בן 57, נשוי לאשה שומעת ואב לשלושה ילדים שומעים. אני לקוי בשמיעה על סף חרשות מגיל שלוש. הנני מרכיב מכשירי שמיעה בשני האוזניים שעוזרים לי לשמוע ולתקשר עם הסביבה.


עברתי כיברת דרך ארוכה מאז שנחשפתי לכוחו של תת המודע. אישתי קנתה לי ליום הולדתי ה-26 מתנה ספר כוחו של תת המודע, אשר שינה את חיי והעיר לי את עיניי, ונחשפתי לראשונה לעבר העבר שלי ונזכרתי בהרבה ארועים חיוביים שאבא שלי עזר לי על מנת להתמודד עם הנכות שלי. עד לאותו גיל (26) לא הייתי מודע כלל וכלל עד כמה אבי  הטמיא בי את השפעותיו החיוביות, והטמיא בי גם כן את המשפט שלו שאני משתמש בו עד היום "אתה יכול, אתה מסוגל!"


 לינק של הבלוג "כנגד כל הסיכויים":       http://against-all-odds.co>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב