דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משרות טרום התמחות בענף המשפט - שאלות ותשובות 

מאת    [ 27/02/2011 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2405 פעמים ]

לאור הרגולציה החדשה בתחום המתמחים שצפויה להיכנס לתוקף החל מהשנה הקרובה, נושא משרות טרום ההתמחות במשרדי עורכי הדין הופך להיות משמעותי יותר מבעבר, הסיבה העיקרית לכך היא שהחוקים החלים על חיפושי משרות ההתמחות אינם מוחלים על משרות טרום התמחות.
עבור כל אותם סטודנטים השוקלים משרת טרום התמחות או מתעניינים בנושא ריכזנו מידע ושאלות ותשובות נפוצות. למידע נוסף, ניתן לפנות ל-073-2270270 שלוחה 108.

מהי משרת טרום התמחות?
משרת טרום התמחות הנה משרה המיועדת ל- סטודנטים למשפטים ורלוונטית החל מסוף שנה א'. המועד המיטבי לחיפוש משרת טרום התמחות הוא עם סיום סמסטר ב' של שנה א'.
המעסיקים הם בד"כ משרדי עו"ד בינוניים וקטנים, אך לא רק, לעיתים ניתן למצוא משרות כאלו גם בקרב משרדים גדולים, בחברות ובמגזר הציבורי.סטודנטים המועסקים בטרום התמחות עוסקים בעבודות משפטיות פשוטות יחסית, כגון: הכנת טיוטות של כתבי בית דין, ליווי לדיונים משפטיים, חיפושים משפטיים שונים, ולעיתים גם עבודות אדמיניסטרטיביות.


משרת טרום היא משרה סטודנטיאלית ועומדת בד"כ על 20-25 שעות שבועיות. השכר הוא לרוב שכר לשעת עבודה ויכול לנוע משכר מינימום ועד 40 ש"ח לשעה.

למה כדאי לי לעשות טרום התמחות?
משרת טרום התמחות נותנת לסטודנט את האפשרות לצבור ניסיון והכרות עם שיטות עבודה משפטיות ועם הז'רגון המקצועי, לחוות את מהות העבודה המשפטית ולקבל תמונה ברורה יותר לגבי תחומי העניין שלו בתוך השדה המשפטי. זאת בנוסף לרקימת קשרים והכרויות עם גורמים בענף אשר יוכלו לשמש כממליצים ככל שיעלה הצורך בעתיד. בהרבה מקרים משרת טרום התמחות מהווה, למעשה, נתיב נוסף למציאת התמחות וישנם לא מעט סטודנטים אשר מתחילים כטרום מתמחים, מוכיחים את עצמם מול המעסיק ונשארים לעשות את ההתמחות באותו המשרד.


. כיוון שכיום, סטודנטים למשפטים פועלים בשוק שהוא עתיר עורכי הדין וההיצע בו עולה על הביקוש, חשוב לצבור יתרונות ולהתבלט. לעתים קרובות, סטודנט שעשה טרום התמחות מתחיל את מסלול הקריירה שלו בנקודת זינוק טובה יותר מעמיתיו.

טרום ההתמחות ודחיית מועד תחילת חיפוש ההתמחות
יש לזכור כי עד עתה, המעסיקים שמיהרו לאייש את משרות המתמחים שלהם כבר בתחילת שנה ב' לא יכלו לייחס חשיבות רבה לניסיון בטרום התמחות עקב השלב המוקדם בו גויס הסטודנט, לכן, היתרון הגדול בצבירת ניסיון במשרת טרום ההתמחות לסטודנט היה מטבע הדברים דווקא מול מעסיקים אשר גייסו מתמחים בשלבים מאוחרים יותר וכך יכלו להתרשם וליהנות מהניסיון שנצבר בטרום ההתמחות (בעיקר משרדים בינוניים וקטנים). אך לא עוד, עם החלתו של החוק החדש, הסטודנטים יוכלו להחל בחיפושי ההתמחות לא לפני ה- 15 לחודש מרץ בשנת לימודיהם השלישית – עד אז יעמוד לרשותם הזמן לעבות את קורות החיים שלהם ולהוסיף בו סעיף נכבד יותר של טרום התמחות המשקף ניסיון ראשוני בענף. עובדה זו תאפשר אשר לכלל ציבור המעסיקים להעניק משקל רב יותר לניסיון שנצבר במהלך טרום ההתמחות ולקחת אותו בחשבון בתוך מערך השיקולים המופעל בתהליך גיוס המתמחים.

למי מומלץ לעשות טרום התמחות?
משרת טרום התמחות מומלצת לכלל הסטודנטים למשפטים, בעיקר כיוון שאין כמו הכרות מעשית עם השטח בשביל לחוש את המקצוע ולמקד את יעדי הקריירה. מבחינה טקטית, משרת טרום ההתמחות יעילה במיוחד עבור סטודנטים שצריכים להתמודד עם כל פרט בקורות החיים שלהם שעלול להיתפש ע"י המעסיק כחיסרון יחסי (ממוצע לא גבוה, היסטוריה תעסוקתית דלה וכו'), לסטודנטים אילו במיוחד משרת טרום ההתמחות מהווה נתיב נוסף שבו הם יכולים להתבלט ולעשות רושם טוב על המעסיק.


לסטודנטים שהחוק החדש חל עליהם ויחלו לחפש התמחות רק בשנה ג' אני מאמינה שטרום ההתמחות תוסיף אפילו יותר כיוון שבזמן ראיונות ההתמחות כבר יוכלו לצבור ניסיון רלוונטי משמעותי בטרום ההתמחות.

דרוש מתמחה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב