דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו הנכס החשוב ביותר בעסק שלכם? 

מאת    [ 27/02/2011 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 2203 פעמים ]

מהו הנכס החשוב ביותר בעסק שלכם? בכל הרצאת בסיס של שיווק, מכירות, הקמת עסק חדש או ניהול עסק קיים, עולה השאלה "מהו הנכס החשוב ביותר בעסק שלכם?". לשאלה הזו, כמו למרבית השאלות הראויות בחיים, יש תשובה מורכבת במיוחד. במאמר זה נדון בכל אחת מהאפשרויות.

בפעם הבאה שישאלו אתכם על הנכס החשוב ביותר בעסק שלכם, תוכלו לענות שמדובר ב:

• הלקוחות שלנו.
• מאגרי המידע.
• המוצרים שלנו.
• אני (והעובדים).

הלקוחות

בלי הלקוחות שלכם העסק לא יהיה קיים. הלקוח בהחלט הכי חשוב, משום שבלעדיו העסק לא קיים. עסקים קטנים ובינוניים צריכים להיאבק על כל לקוח, עסק חדש חייב לשבות את ליבם של הלקוחות, ולהותירם נאמנים.

מאגרי המידע

במרבית העסקים, יש חשיבות עצומה למאגרי המידע והידע שמחזיק הארגון. אם הלקוחות קריטיים לעסק, הרי שמאגר הלקוחות מאפשר לכם לקיים מעקב, לשמר ולהשיג לקוחות חדשים לעסק. יש בעלי עסקים שאפילו מגדירים את מערכת המחשוב (שמכילה את כל המאגרים הרלוונטיים) כהכי קריטית בעסק. הגדלת רווחים או מזעור סיכונים תלויים לעיתים בשימוש נכון ועקבי במאגרי הידע של העסק.

המוצרים (או השירותים)

הצורה היחידה שבה עסק יכול לפעול הינה באמצעות מכירה של מוצרים או שירותים. בלי לקוחות שיקנו העסק בבעיה, בלי מוצרים ראויים, לעסק אין זכות קיום. כמובן שמעבר לקיום הבסיסי, מחזור ההכנסות מאפשר לכם להתפתח, לגדול, להתרחב למוצרים ושירותים נוספים, ולהפוך לאימפריה אמיתית.

אני (והעובדים שאיתי)

נכונה הקלישאה – "אנשים קונים מאנשים". גם עם מוצרים נפלאים ולקוחות נאמנים, אתם, והעובדים בעסק, הם הנכס החשוב והקריטי ביותר. ניהול כושל וכח אדם לא מיומן יכולים למוטט עסק קיים, ובמיוחד עסק חדש שעושה את צעדיו הראשונים בעולם העסקים.

לסיכום:

אז מהו הנכס החשוב ביותר בעסק שלכם? התשובה אינה חד משמעית, עשויה להשתנות מעסק לעסק, ומיום ליום. התשובה גם עשויה להשתנות בהתאם לשואל השאלה – מומחי שיווק ומכירות יכוונו למוצרים שלכם. מומחי מחשוב יטענו שהמערכות הן הקריטיות ביותר, ומומחי ניהול יפנו את האצבע אליכם, אל המנהלים והעובדים. בשורה התחתונה, הנכס החשוב ביותר הוא העסק עצמו, והמרכיבים שלו – המוצרים, הלקוחות, אתם והעובדים ותשתית הידע כולם צריכים לעבוד יחדיו כדי שהנכס הזה יהפוך למניב ומהנה ככל האפשר. תהליכים של אבחון עסקי, הערכת סיכונים ומגוון בדיקות עסקיות יסייעו לכם לאפיין במדויק מהו הנכס החשוב ביותר שלכם.

בפעם הבאה שישאלו אתכם על הנכס החשוב ביותר בעסק שלכם, תוכלו לענות שמדובר ב: הלקוחות שלנו.  מאגרי המידע.  המוצרים שלנו. אני (והעובדים). 

אמיר ברמלי, מנכ"ל קבוצת רוביקון, מומחה להערכת סיכוני אשראי והשקעות. בקבוצה זו עסקים שונים בחלקם אחזקות מלאות ובחלקן אחזקות חלקיות. הקבוצה מתמחה בהשבחת חברות, ניהול עסקי מתקדם וחדירה לשווקים המאפשרים הזדמנות עסקית מבטיחה וריאלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב