דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות ושיקום מבנים 

מאת    [ 27/02/2011 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 1986 פעמים ]

איטום גגות – עבודה עונתית

איטום גגות הוא תחום עונתי. מכיוון שאיטום גגות יסודי והרמטי אפשר לבצע רק על על גג יבש לחלוטין, רק בחודשי הקיץ אפשר לבצע את המלאכה. ומכיוון שאנשים רבים "נזכרים" לאטום את גג הבית שלהם רק לקראת החורף, עיקר העבודה מתרכז בחודשים שלפני הגשם הראשון.

אם ברצונך לעסוק באיטום גגות עלייך לקחת בחשבון את העובדה שלא תמיד תהיה לך עבודה. יהיו ימים רבים (ובעיקר בחודשי החורף) שבהם כלל לא יהיו הזמנות. עלייך להיערך לכך גם מבחינה מקצועית (מבחינת הפועלים שתעסיק) וגם מבחינה כלכלית. יחד עם זאת, יש להתחשב בכך שחודשי הקיץ הם בדרך כלל עמוסים במיוחד, בהם סביר להניח שתעבוד מסביב לשעון.

איטום גגות – מומחיות מקצועית

בשוק ישנן מגוון שיטות לאיטום גגות: זיפות גגות, איטום באמצעות יריעות ביטומניות, יריעות PVC ו – EPDM, חומרים ביטומניים משחתיים, חומרים פוליאוריטנים, חומרי איטום פולימריים, חומרי איטום אקריליים ועוד. נדיר למצוא קבלן איטום גגות המתמחה בכל השיטות הללו, ובדרך כלל גם הלקוחות לא מעוניינים באיש מקצוע שכזה.

בתחום איטום הגגות כדאי ואף רצוי להתמקצע בשיטת איטום אחת או שתיים, כיוון שגם כאן נכונה האמרה "תפסת מרובה, לא תפסת!". אם תנסה לספק שירותי איטום גגות בכל השיטות, סביר להניח שלא תצליח להתמחות באף אחת מהן, ובכל אחת תבצע עבודה סבירה בלבד. לעומת זאת, אם תתמקד בזיפות גגות או באיטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות, תוכל לספק ללקוחותייך שירותים מקצועיים, איכותיים ומהירים אף יותר.

איטום גגות – ידע וניסיון

תחום איטום הגגות דורש ידע וניסיון: ידע – כדי שתוכל להתאים את שיטת האיטום לסוג הגג, וניסיון – כדי שתוכל לבצע את מלאכת האיטום באופן הטוב ביותר. כך למשל, כל קבלן איטום צריך לדעת שלא כל חומרי האיטום מתאימים לכל סוגי הגגות. כמו כן, כשמבצעים איטום על גגות ישנים, יש לבחור בחומרי איטום השייכים לאותה משפחה כמו חומרי האיטום הישנים שכבר קיימים על הגג. בחירה בחומר איטום שאינו מתאים לסוג הגג ולחומרי האיטום הישנים שעליו תגרום לכך שהאיטום לא יהיה הרמטי מספיק. כי כשלחומרי האיטום החדשים אין אחיזה טובה על הגג, הם לא יצליחו למלא את ייעודם ולמנוע את חדירת מי הגשמים.

את הניסיון באיטום גגות תרכוש עם הזמן. אולם כבר עכשיו כדאי לדעת שכל איטום גגות דורש מיומנות מקצועית. כך למשל, כשמניחים יריעות ביטומניות יש לדעת כיצד להלחים את היריעות לגג וזו אל זו כדי למנוע חדירת מי גשמים. כמו כן, יש לדעת כיצד להניח את היריעות בגגות שעליהם יש דודי שמש, מזגנים ושאר מתקנים.

 

לסיכום, אם חומרי איטום מרתקים אותך, אם עבודה בגובה היא החלום שלך ואם אתה חושב שהמלחמה בנזקי רטיבות היא הייעוד שלך – מקומך בתחום איטום הגגות או שיקום מבנים!





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב