דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרצאות בנושא ניהול ומנהיגות 

מאת    [ 27/02/2011 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 4776 פעמים ]

יש הרבה מאוד ללמוד מהישגי מלחמות ישראל לדורותיה אך פרט מסויים אשר אפשר להסיק ממלחמת יום כיפור הוא כי גיבוש, עבודת צוות מתואמת, לכידות וקשר ישיר ונכון מול המפקדים סייע לישראל לנצח במלחמה על אף גורם ההפתעה. צבא ההגנה של ישראל לא נשבר על אף הלחצים הרבים אשר הופנו כלפיו ויש להעניק קרדיט רב ללכידות שסררה בקרב החיילים ומפקדיהם לאורך המלחמה הקשה. 

 
יחסי הכוחות בין המנהיג למי שמונהג מתמקדים ביחסים שמתפתחים ביניהם ויוצרים כבוד הדדי ואמון שמכתיבה את רמת ההשפעה של הגורם המנהיג על הגורם המונהג. בהתבסס על גישה זו, במידה ויחסי הגומלין יהיו לא מיטביים אז המנהיג יאבד מסמכותו על המונהג. מנגד במידה והקשר יהיה מיטבי המונהג יפעל בצורה מיטבית בכדי למלא את בקשות המנהיג. כמו כן במצב של יחסי גומלין חיוביים ניתן להאציל סמכויות על הכפופים, קבלת תמיכה והרגשת ביטחון ביחס לכפוף.


שינוי גישה


ניתן למצוא דוגמאות רבות בקשר להשפעה החיובית של מערכת יחסים טובים בין מנהל לעובדים. חברת אייס, היא חברה גדולה לחומרי בניין ולרהיטי בנה בעצמך אשר הוקמה במהלך שנות השמונים וגדלה לרשת רחבה ביותר. בתחילת שנות האלפיים חל שינוי בגישה כלפי העבודים בחנויות השונות של החברה וחל אימוץ של כללי התנהגות שונים שכללו כנות, שיתוף פעולה ערני, אחריות אישית וכד'. כמו כן נקבעו ימים שבהם מנהלים בכירים ברשת ינהלו שיחות ועידה אשר יאפשרו יצירה של גיבוש בין המחלקות והחנויות השונות. כמו כן הוקמו חיבורים שונים בין הגורמים הבחירים בחברה באמצעות ימים מרכוזים שבהם התקיימו פגישות והוחלט על תפיסות משותפות ביחס לקידום החברה. כל השינויים האלו הופיעו בסופו של דבר בהכנסות החברה אשר עלו באופן משמעותי לכ75 מליון דולר.


זה מובחן במקרה זה כיצד שינוי ביחס לצוות ובשינוי בתפיסה לגבי הגורמים הניהוליים משנה את האופן שבו החברה מתנהלת.
מקרה אחר הוא דוגמה מחברת מזדה אשר סבלה מחובות כבדים של 4 מיליארד דולר, ובאמצעות שינוי התפיסה ביחס לעובדים השתנה מצבה מקצה לקצה והיא התייצבה כלכלית. בעת המצב הבעייתי בחברה נראה כי כל גורם בה פעול באופן עצמאי ביחס לנושא האישי שעליו היה ממונה מבלי שתהיה תקשורת ישירה בין הגורמים השונים. בכדי לשנות מצב זה מנכ"ל החברה החדש החל במפגשים עם המנהלים והרצה להם לגבי תפיסתו כי יש לעבוד בצוות. העובדים בחברה חולקו לקבוצות קטנות אשר עבדו יחד בכדי להבריא בסופו של דבר את הארגון.

במרכז המרצים לישראל ניתן לשמע הרצאות מרתקות בנושאים שונים המתקשרים לניהול ומנהיגות וגם בנושא עבודת צוות. מרצה מומלץ להרצאה בנושאים אלו הוא דני בלונדהיים שיש לו נסיון רב בהנחיית חברות מוביליות בתחומים שונים במשק הישראל. דני מתמחה בנושאים של עבודה מול לקוחות, ניהול צוותים ומכירות.

מרצים איכותיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב