דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארגונומיה שיווק או בריאות- כיצד לרכוש ציוד משרדי בריאותי 

מאת    [ 02/08/2007 ]

מילים במאמר: 876   [ נצפה 4163 פעמים ]

זוכרים את ההרגשה שאתם נמצאים בחנות לכיסאות ואינכם יודעים איזה כיסא לבחור? המוכר בחנות מראה לכם מבחר של כיסאות ומציין שכולם כיסאות ארגונומיים. אתם כמובן לא כל כך מכירים את המילה, אבל זה נשמע לכם רציני. הרי בסך הכול באתם עם רצון לקנות כיסא במחיר סביר שישמור על הגב היקר שלכם. המוכר מאוד נחמד וממליץ לכם לשבת על מספר דגמים להתרשמות, אבל מושך אתכם מבלי שתשימו לב לכיוון של כיסא מסוים שאותו הוא מאוד, אבל מאוד רוצה למכור. אתם כמובן חושבים לעצמכם מבלי שאף אחד ישמע, בשקט, בשקט, האם המוכר באמת ממליץ על כיסא שמתאים לנו? או על כיסא שיגרום לכסף שלנו להתרוקן מאוד מהר מהארנק המצוי ברשותנו.

נכנסתם לחנות מחשבים עם כאבים חזקים במפרק כף היד, שמעתם מחבר לעבודה שכדאי לכם לקנות עכבר ארגונומי ומקלדת ארגונומית וזה בטוח יעלים את כל הכאבים מהם אתם סובלים. אתם מבחינים שהמוכר בחנות המחשבים מסתובב עם חבישה במפרק כף היד. המוכר מציין בפניכם שגם הוא סובל מהבעיה שאתם סובלים, אבל מאז שעבר לעבוד עם עכבר ארגונומי, הכאבים פחתו בצורה משמעותית. אחרי סיפור כזה, מיד קניתם את העכבר שאיתו המוכר עובד, המחיר יקר, אבל אתם משכנעים את עצמכם שהכסף לא באמת חשוב שמדובר בבריאות, חיים רק פעם אחת.

הגעתם הביתה מרוצים, עוד לפני שנכנסתם לבית, פגשתם בשכן והשווצתם בעכבר שקניתם. פתאום נזכרתם שאתם חייבים לסיים את הפרויקט בעבודה שאותו הפסקתם בגלל הכאבים ביד. אתם יודעים שהבוס לוחץ כבר לסיים את הפרויקט. בהתחלה הכאבים לא מורגשים, אבל עוברת שעה ואתם מרגישים כבר בכאבים הישנים, גם הכיסא הארגונומי לא מקל על כאבי הגב.

אתם שואלים את עצמכם, איך יודעים מה לקנות? ואיך מפסיקים את כאבי הגב ומפרקי הידיים שכל כך מציקים לנו?
אל תדאגו, לכל סיפור יש גם סוף טוב, מי שבאמת יכול לתת לכם טיפים אמיתיים ומקצועיים, נקרא היועץ הארגונומי. אספנו עבורכם מספר טיפים לקנית ציוד משרדי ארגונומי, כך שבפעם הבאה שתבואו לקנות ציוד ארגונומי לא תצאו פראיירים ושלא יעבדו עליכם.

1. מהו מוצר ארגונומי- ארגונומי פירושו מותאם ספציפי לאדם המשתמש בו, לכן, לפני קניית עכבר ארגונומי רצוי קודם כל לבדוק את כל סביבת העבודה, האם המסך ממוקם נכון, האם הכיסא מכוון לגובה הנכון ביחס לשולחן העבודה ולגובה שלכם, האם הידיים נמצאות במצב ניטרלי ללא שבירות של כף היד, האם הכתפיים רפויות והאם הצוואר רפוי. רק לאחר שווידאתם שאתם יושבים נכון, רק אז כדאי לחשוב על קניית עכבר ארגונומי, אבל בתנאי שאתם מתנסים בעצמכם בדגמים השונים וחווים את ההרגשה בעבודה איתו. כל אדם הוא שונה ולכן העכבר צריך להתאים למשתמש ולא המשתמש לעכבר.

2. מהי מקלדת ארגונומית- במקלדת ארגונומית לוח המקשים מחולק לשניים, החלוקה מעודדת הקלדה במנח ידיים ניטראלי ונטול מתח, אך הוא טוב בעיקר למקלידים הקלדה עיוורת ויש לקחת בחשבון זמן הסתגלות ולמידה.

3. מהו כיסא ארגונומי - לפני קנית כיסא המתיימר להיות ארגונומי כדאי לבדוק מהם הצרכים האמיתיים והאם הכיסא מתאים לכם. אלו המדדים שכדאי לקחת בחשבון:
א - גודל המשתמש מול גודל הכיסא.
ב- פרופורציות נכונות בין גובה הכיסא לגובה השולחן, על מנת לאפשר ישיבה נכונה שאינה מעמיסה על חגורת הכתפיים.
ג - כמה אנשים ישתמשו בכיסא- ככל שיותר אנשים משתמשים, רצוי שאפשרויות הכוונון יהיו רבות על מנת לאפשר התאמה מכסימלית לכל משתמש.
ד - מושב הכיסא צריך להיות מבד לא מחליק ולא גורם להזעה בתוספת מנגנון המאפשר לכוון את עומק המושב.
ה- משענת הכיסא- חייבת להכיל מנגנון המאפשר כוונון המשענת בזוויות שונות (היום ההמלצה היא לשבת בזווית של 110 מעלות בין המושב למשענת). רצוי לוודא שמשענת הגב גם מתכוונת בגובה, על מנת לאפשר התאמה מקסימאלית לתמיכה בגב התחתון, בשקע הקעור (הלורדוזה הגבית).
ו - ידיות הכיסא- חייבות להתכוונן בגובה, ברוחב, בהזזה קדימה ואחורה והסטה פנימה. במידה ויושבים בסמוך לשולחן ארגונומי, לא משתמשים בידיות, אלא מניחים את האמות על השולחן (הידיות משמשות בעיקר בזמן מנוחה).
ז - גובה הכיסא- צריך להיות מותאם לגובה המשתמש וגובה השולחן, כך שתרגישו שאתם מניחים את אמות הידיים על השולחן הארגונומי, הכתפיים רפויות והצוואר רפוי. לכן חשוב לבחור כיסא המכיל מנגנון פשוט המאפשר הורדה והגבהה קלה של הכיסא.
ח- מנגנון סינכרוני- שומר על זווית ישיבה אופטימאלית תוך שינוי העומס על חוליות הגב.
ט - מצב נדנוד בכיסא- שומר על תנועתיות הגב ומרווח בין החוליות הלחוצות בישיבה ממושכת. רצוי מדי פעם לקחת הפוגה בעבודה ולתת לגב לנוח באמצעות הנדנוד.

4. שולחן ארגונומי- חייבים להקפיד שצלעות השולחן יהיו מספיק רחבים להנחת האמות בנוחות מרבית וכן שיהיה מספיק רחב, בעיקר אם אתם משתמשים במסך מחשב גדול. רצוי לקנות שולחן המתאים לגובה המשתמשים בו, אולם, אם אתם אנשים גבוהים, תבחרו שולחן בגובה של לפחות בין 74 ס"מ ל- 76 ס"מ. יש להקפיד שרוחב הצד הימיני והשמאלי יהיו זהים ולא יהיו במבנה השולחן שום הפרעה לרגליים שלא תאפשר לכם להיכנס עם הכיסא מתחת לשולחן. (במידה והרגליים לא מגיעות לרצפה, יש להשתמש בהדום לרגליים).

לסיכום: חייבים לשים לב שאתם מרגישים שליטה מלאה באפשרויות הכוונון השונות ובמיוחד שהם נוחות לביצוע, אחרת לא תשתמשו בהם ובמילים אחרות, רכשתם כיסא ארגונומי עם מגוון פונקציות, אבל אתם משתמשים בו כמו כיסא רגיל. אל תתפתו לקנות מוצר ארגונומי, רק בגלל שמישהו המליץ לכם, אלא תקנו מוצר שמתאים לכם. תזכרו, חייבים לסדר את כל עמדת העבודה בהתאם לכללים ארגונומיים, רצוי בעזרת יועץ ארגונומי ואז להחליט מה נכון לקנות. לפעמים מסך מחשב שממוקם בצד וגבוה מידי גורם ללחץ על חוליות הצוואר המשפיעות על מפרקי הידיים. הכתבה הזאת מופנית למנהלי רכש בחברות, הורים לילדים קטנים, משתמשי מחשב, בני זוג המשתמשים לחילופין בעמדת המחשב בבית ובעצם לכל מי שהבריאות חשובה לו.

מנהלת מקצועית בחברת ergo4u Ltd עוסקת בהדרכות וייעוץ בתחום הארגונומיה ומניעת כאבי גב כתוצאה מסביבת עבודה שאינה בריאה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב