מישהו חושב שהטלפון שלכם זה פקס...ומתעקש שוב ושוב!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מישהו חושב שהטלפון שלכם זה פקס...ומתעקש שוב ושוב! 

מאת    [ 01/08/2007 ]
מילים במאמר: 564   [ נצפה 2699 פעמים ]

 
 

מאת רמי הסמן.

ארבע לפנות בוקר, אתם עדיין ישנים, חלום מתוק. פתאום הטלפון מצלצל. נלחצתם. מי מתקשר באמצע הלילה. בצד השני הקול המעצבן של פקס שמנסה לפצח לכם את המוח. אתם יודעים שהוא יתקשר שוב. הוא עקשן. לפחות שלוש פעמים.

זה לא קרה לכם? מישהו פשוט הכניס בטעות את מספר הטלפון שלכם בבית למחשב שלו, ומנסה בכוח לשלוח לכם פקס. מנסה לדחוף לכם משהו. למכור בכוח. בכל אופן לי זה קרה הבוקר לא 3 פעמים, 6 פעמים!

לפני כמה שנים אחרי שהתופעה הזו ממש עצבנה אותי, החלטתי להלחם בה. הטלפון התקשר. בצד השני נשמע הצליל של הפקס העקשן. בפעם הראשונה טרקתי את הטלפון. בפעם השנייה החלטתי להעביר את השיחה לפקס, והנה יצא לו הפקס. איזו שהיא חברה חדשה שמנסה לקדם את מוצריה. עוד פקס זבל. התקשרתי לחברה והסברתי לפקידה בנימוס שהם עשו טעות, והכניסו את מספר הטלפון שלי למחשב שלהם. המחשב החכם פשוט מתעקש לשלוח למספר הטלפון הרגיל שלי פקס. הבעיה הגדולה עם התוכנות הללו ששולחות במסה פקסים לאלפי אנשים, היא שהן לא יודעות חוכמות. הפקס לא עבר, מתעקשים שוב פעם. בדרך כלל, תוכנה סטנדרטית מתוכנתת לחזור על המספר הסרבן שלוש פעמים. הבוקר כבר הגזימו.

הפקידה המנומסת העבירה אותי לבוס של חברת השיווק החדשה והקטנה. שוב חזרתי על תלונתי בנימוס. הסברתי לו ששיטות שיווק מהסוג הזה לא ממש מועילות לעסקיו. הוא מייד התנצל והסביר שהוא בסך הכל קנה את התקליטור מחברה המתמחה בשיווק וקידום מכירות. הם בעלי האחריות. ביקשתי את המספר של חברת הקידום מכירות הצעירה והמתפתחת. התקשרתי.

שם ענתה לי עוד פקידה, חזרתי על התלונה. גם היא הייתה מנומסת והעבירה אותי לבוס. הבוס התנצל והסביר שכנראה הקלדנית טעתה. הוא מבטיח לתקן את התקליטור שהוא כבר מכר לכמה עשרות חברות אחרות, ובגרסה המתוקנת המספר שלי ימחק.

הצרה היא שהתקליטורים הללו מסתובבים בשוק. הבוס לא תמיד מקיים את הבטחתו. הקלדנית שוב התבלבלה, והטלפון?! המחשב בצד השני עדיין חושב שהטלפון שלי זה פקס. זה ממש מרגיז כשזה קורה באמצע הלילה, זה גם מעצבן במהלך היום. נכנס לכל החבילה של דואר זבל, פקס זבל, מיילים זבל, הודעות זבל. האחרונה תופעה במיוחד מעצבנת. הטלפון מתקשר. מישהו בצד השני אומר בנימוס שלום. אתם ממשיכים לדבר. אחרי כמה שניות אתם קולטים שאתם ממש מטומטמים, כי ניסיתם לשוחח עם הודעה מוקלטת.

לכל אנשי השיווק הצעירים - אתם לא קולטים שזה לא אפקטיבי! זה לא עובד! שיווק זבל, דואר זבל, הודעות זבל. נכון עולם המדיה צפוף, התחרות קשה. אתם מנסים להחדיר את המסרים המאוד חשובים, עבור הלקוחות העוד יותר חשובים שלכם. הצד השני לא ממש מעוניין להקשיב. אתם מתעקשים. מחקרים הוכיחו שזה רק גורם נזק. שיווק בהפוכה. אנטי שיווק.

אז מול תופעת הפקס זבל, שמתעקש שהטלפון שלי בבית זה פקס הרמתי ידיים. לא מסוגל להלחם בכולם. בהתחלה עוד רדפתי, אבל בשלב מסוים הבנתי שזה לא ממש עוזר. הפתרון שלי ללילה - ניתוק אוטומטי של כל הטלפונים בבית משעה אחת בלילה עד שמונה בבוקר. מתנצל, גם לא זמין לחברי, קרובי ובני משפחתי. במהלך היום פשוט טורק את הטלפון.

נדמה לי שפעם חוקקו חוק נגד פקס זבל. לא יודע אם זה ממש מיושם. נו, כמו כל שאר החוקים. יתכן שאני בכלל טועה.

בכל מקרה זה בטוח לא אפקטיבי. כל הרשימות הללו שמוכרים לכם על תקליטורים, בדרך כלל כ-30% מהמספרים הם טעות, לא רלוונטיים. אז תחשבו על זה, כמה אלפי שיחות, חשבון הטלפון מרקיע שחקים, השקעתם בקמפיין שיווק ושום דבר לא קורה. אתם לא מבינים למה אין לקוחות. זה פשוט לא שווה את הכסף שלכם. אז איך אומר הליצן ההוא מערוץ 2: "שלא יעבדו עליכם". 

רמי הסמן MBA, מומחה לאסטרטגיה שיווקית. מרצה לשיווק מדיני וחברתי במרכז הבינתחומי בהרצליה. עמית מחקר ומרצה אורח באוניברסיטת תל אביב.
בעבר מבכירי ענף הפרסום בישראל.

http://rhmarcom.blogspot.com
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב