דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך משפיעה החלטת הנגיד על המשכנתאות? 

מאת    [ 24/02/2011 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2668 פעמים ]

בכירים במערכת הבנקאית יודעים ומבינים שההשפעה תהיה קטנה יחסית, אך גם בניהם יש ממחלוקת לגבי ההשפעה שעלולה להיגרם מהעלאת הריבית וההשלכות שזה יביא על שוק המשכנתאות.

הצעירים מעוניינים לרכוש נכסים במרכז הארץ אבל ההיצע באזורי הביקוש נמוך וזה גורם לעליית מחירים, כך שזוגות מגרדים את הונם העצמי המרבי ואיתו הם יוצאים לבחון אלטרנטיבות באזור המרכז כאשר האלטרנטיבות מצומצמות מאוד והם סוחבים עימם ייאוש רב.

לרוב היצע הדירות הקיים אינו מהווה אופציה עבור רוב הזוגות הצעירים שמחירי הדירות מופקעים עבורם, ואינם מצליחים לגייס כספים לצורך הרכישה, המון זוגות גרים אצל ההורים עד גיל מאוחר על מנת לחסוך כסף ולרכוש לעצמם דירה, תוך כדי החיסכון המחירים רק עולים והמטרה הופכת להיות רחוקה יותר, גיל עזיבת הבית הפך גבוהה יותר לאלו המעוניינים לרכוש דירה .

צעירים שמעוניינים לעזוב את הבית יכולים לעבור בעיקר לשכירות וזה מרחיק אותם מחיסכון ומדירת חלומותיהם. החוסר אונים של הזוגות הצעירים לא מקבל מענה אצל הממשלה, נגיד בנק ישראל מפחד מעליית מחירים מתמשכת ולכן, מעלה את הריבית וגורם להתייקרות של המשכנתאות שאמורה לצנן את שוק הדיור, אך ככל הנראה לא תהיה להחלטת הנגיד כל השפעה והמחירים ימשיכו לעלות עקב ההיצע הקטן של דירות חדשות באזור המרכז.

מנגד, המון דירות נרכשות לצורך השקעה עקב הריבית שעדיין מאוד נמוכה למשכנתא, ולכן המרווחים הם המשקיעים שחוגגים על חוסר האונים של הזוגות הצעירים שאינם מעוניינים לחיות אצל הוריהם עד גיל מבוגר.

זוגות צעירים היו מעוניינים שקבלנים יבנו דירות של שלושה חדרים אך הקבלנים לא בונים דירות כאלה יותר. לעיתים יוצאים לשיווק פרויקטים של דירות קטנות אך אלו דירות רווקים של שני חדרים שמאוד קשה לגדל בדירות כאלה ילד או שניים, והזוגות הצעירים נופלים בין הכיסאות, המדינה מפשירה קרקעות לבניה באזורי הפריפריה הרחוקה ששם הביקוש נמוך והמחירים יותר זולים וזוגות מתרחקים מהמרכז ולעיתים צריכים לסוע מרחק גדול יותר מדיי בוקר למקומות העבודה במרכז.

ככל הנראה שוק הדיור באזור המרכז ימשיך להיות בוער ותוסס, ותהיה עליית מחירים שתימשך משום שכול עוד יש מי שמשלם מחיר גבוהה יותר המחירים ימשיכו לעלות, ורוב הזוגות הצעירים מתרחקים ממדינת גוש דן לאזורים רחוקים יותר שבהם הם יכולים להגשים את חלומם ולרכוש לעצמם דירה.

 

אז איך תשפיע עליי החלטת הנגיד?

לאלו אשר רוצים לקחת כיום משכנתא חדשה במימון של למעלה מ-800 אלף ש"ח והמשכנתא שלהם עומדת על למעלה מ-60% משווי הנכס והרכב המשכנתא שלהם עומד על למעלה מ-25% ריביות משתנות, המשכנתא שלהם תתייקר בכחצי אחוז עד אחוז.

 

 

מדובר בעלייה חודשית של כ-200 ש"ח על סכום של 900 אלף ש"ח משכנתא. עלייה לא דרסטית לעומת החזר חודשי גבוה שעומד על כ- 4,800 ש"ח לחודש אבל בהחלט משמעותי להחזר הכולל על המשכנתא

מאיר וידר, יועץ משכנתאות , מנכ"ל וידר משכנתאות המתמחה בייעוץ וליווי משכנתאות חדשות, מיחזור משכנתאות קיימות, ליווי קבוצות רכישה ופרוייקטים.


מאיר וידר, יועץ משכנתאות , מנכ"ל וידר משכנתאות המתמחה בייעוץ וליווי משכנתאות חדשות, מיחזור משכנתאות קיימות, ליווי קבוצות רכישה ופרוייקטים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב