דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה נכונה וספורט לאורח חיים בריא 

מאת    [ 24/02/2011 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 4724 פעמים ]

ישנן דיאטות רבות שמבטיחות לכם ירידה מהירה במשקל, אם רק תעקבו אחריהן במדויק. יחד עם זאת, לא כל דיאטה כזו מורכבת מסוגי מזונות אותם כדאי לצרוך כחלק מתפריט תזונה נכונה. לכן, לפני שאתם בוחרים תפריט דיאטה כלשהוא, נסו לבדוק עד כמה הוא יעזור לכם לחיות אורח חיים בריא ומאוזן.

על תזונה בריאה תוכלו ללמוד בעצמכם או שתוכלו לפנות לגורם מקצועי, כמו דיאטן או דיאטנית, שייעצו לכם בנושא ויתאימו לכם באופן מדויק תפריט שיכיל את כל אבות המזון. אם אתם סובלים מסכרת, לחץ דם גבוה, בריחת סידן או כולסטרול גבוה, מומלץ מאוד לא לשנות את הרגלי האכילה בעצמכם אלא לפנות לדיאטן מקצועי שיבנה לכם תפריט לתזונה נכונה.

תזונה נכונה מתחילה ממודעות

על מנת לוודא שאתם אוכלים אוכל בריא ומזין, חשוב שתדעו ממה באמת מורכבת תזונה נכונה. אם למשל כתוב על הלחם שאתם קונים שהוא עשוי משבעה דגנים, זה לא בהכרח אומר שהוא בריא עבורכם. תוויות רבות המופיעות על מוצרי המזון שאנו קונים בסופרמרקט יכולות לבלבל אתכם ולגרום לכם לחשוב שהם הרבה יותר מזינים ממה שהם באמת.

הפתרון הוא להשתדל ולאכול בעיקר אוכל טרי ולא מעובד. גם אם תצרכו אותו בכמות קטנה בלבד, זה עדיף בהחלט על תפריט המורכב בעיקר ממזון מעובד ומהונדס. בנוסף, כדאי שתנסו להקדיש זמן לקריאה והבנה של התוויות כשאתם עושים קניות.

תזונה נכונה וצריכת פחמימות

בניגוד למה שחלקכם אולי חושבים, תזונה נכונה חייבת לכלול פחמימות. ישנן פחמימות בריאות יותר ובריאות פחות, אבל רוב המומחים לתזונה יאמרו לכם שהפחמימות טובות וחשובות לגוף ולמוח ולכן חשוב לצרוך אותן מידי יום. מחקרים רבים כבר הראו שיש להן תרומה גדולה מאוד למצב הרוח ולתחושת רוגע.

סוג הפחמימה שנחשב לטוב ביותר עבורכם נקרא פחמימה מורכבת. הכוונה בכך היא שהיא אינה מעובדת באופן יחסי ולכן היא עשירה בסיבים תזונתיים. פחמימות אלו יכולות אפילו לעזור לכם להוריד במשקל, שכן אכילה שלהן מובילה לתחושת שובע לזמן ארוך יותר.

תזונה נכונה באמצעות שליטה בכמויות

תזונה נכונה חייבת לכלול שליטה בכמויות האוכל אותן אנו צורכים. אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא למלא את הצלחת באוכל בריא ומזין, מבלי להתחשב בכמות. נסו לשים לב אם אתם אוכלים על מנת להגיע לתחושת שובע או על מנת להרגיש מלאים עד אפס מקום. חשוב שתנסו לשמור על האיזון העדין בין שתי התחושות ולהפסיק לאכול בזמן.

אל תניחו שמכיוון שאתם אוכלים אוכל בריא, אין חשיבות לכמות. דרך מצוינת להבין מה היא הכמות הרצויה, היא לשקול את האוכל ולחלק אותו למנות. מהר מאוד תשימו לב שאתם כבר לא צריכים לשקול ולכמת, מכיוון שאתם כבר יודעים לאמוד את הכמויות בעצמכם.

ספורט בשילוב עם תזונה נכונה לאורח חיים בריא

תזונה נכונה ופעילות גופנית הן המתכון הבטוח ביותר להשגת אורח חיים בריא. כושר יכול לשנות לחלוטין את האופן שבו הגוף שלכם מעכל את המזון שאתם אוכלים. ללא פעילות גופנית, הגוף שלכם לא יוכל לשמור על קצב חילוף חומרים גבוה לאורך זמן. משמעות הדבר היא שהקלוריות שאתם צורכים לא ישרפו במהירה.

לכן, חשוב לשלב התעמלות בשגרת היום שלכם. עדיף שתתעמלו מעט מידי יום מאשר התעמלות מרובה, אחת לכמה ימים. השילוב בין תזונה נכונה לספורט הוא הדרך הבטוחה לשיפור המראה וההרגשה הכללית ולהעלאת הביטחון העצמי.

לרדת בקלות - דיאטה מותאמת אישית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב