דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך להשקעה בבורסה - עשה מנוי חינם על העיתון של מחר 

מאת    [ 31/07/2007 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 5514 פעמים ]

מנוי חינם על העיתון של מחר
09/05/2007 | 15:04 | מאת: שחף פרקש

הפרשי השעות בין ארה"ב לישראל עומדים על 7 שעות בין שעון ת"א לניו-יורק. כלומר, כשאני מגיע לעבודה בשעה 14:00 בצהריים, עמיתי לעבודה במנהטן שומעים את השעון המעורר מודיע בחגיגיות על השעה 07:00 בבוקר.

עובדה זו, בשילוב עם שיטת המסחר האלקטרונית של החוזים העתידיים, מאפשרת לסוחרי הבורסה בישראל לקבל הצצה מרתקת אל העתיד להתרחש, בסיכוי גבוה, בפתיחת המסחר של הבורסה בת"א.
לצורך קבלת ה"מנוי חינם על העיתון של מחר" ראיינתי את עצמי ראיון נוקב אשר בסופו היה ברור לי כיצד עלי להתכונן בתחילת יום המסחר בבורסה של ת"א ((TASE.

שלום שחף, דבר ראשון, מהו המוצר הפיננסי עליו נסתכל כדי לדעת, בסיכוי גבוה, את כיוונה של הבורסה בפתיחה של ת"א?
המוצר הוא המדד המרכזי של ארה"ב הרי הוא מדד האס אנד פי 500 (S&P). מדד זה הינו המדד הסחיר בעולם ,הוא המייצג הטוב ביותר של כלכלת ארה"ב כולה והוא נחשב, בתעשיית ההשקעות העולמית, למדד הייחוס (benchmark) לצורך קביעת התקדמותה של השקעה. למעשה לא נסתכל על שערי המדד אלא על שער החוזה העתידי של המדד.

מדוע דווקא מדד זה ולא מדד אחר?
על מדד זה ישנן מאות תעודות סל (ETF) הנסחרות בבורסות שונות בכל רחבי העולם. בנוסף נסחרים עליו בשיקגו, חוזים עתידיים. למדד צמודות גם אופציות ישירות (CBOE) וגם אופציות על החוזה של המדד (CME). בסה"כ, מומחי חברת "סטנדארט אנד פור" מעריכים כי סביב 1.45 טריליון דולר (אלף מיליארד) קשורים ישירות בביצועי מדד זה בכל יום. ולשאלתך, ברגע ובמוצר פיננסי מעורב סכום כסף כה גדול אני נוטה להאמין לו, כלומר אם המדד עולה סימן שהשוק בכל העולם חיובי ולהיפך.

איך נבחרות המניות המרכיבות את המדד?
המניות המרכיבות את המדד נבחרות בקפידה ע"י כלכלני חברת סטנדארט אנד פור העולמית. נבחרות רק מניות של חברות אמריקאיות, בעלות שווי שוק מעל 4 מיליארד דולר, כאשר אחזקות הציבור במניה הן מעל 50% מסה"כ האחזקות. בנוסף ישנם עוד קריטריונים כלכליים האמורים לשדר על יציבות החברה. החשוב כאן הוא שמניות המדד נבחרות ע"י מומחים ולא נכנסות אוטומטית למדד (כמו במדד ת"א 25). המדד משתדל בהצלחה לייצג את כל הסקטורים בכלכלה האמריקאית, למשל פיננסים, אנרגיה, תעשיה, תחבורה, בריאות וכיו"ב. הנה מספר מניות מובילות לדוגמא: אקסון, ג'נרל אלקטריק, סיטיגרופ, מיקרוסופט, פייזר, AT&T ועוד.

יפה, עכשיו לאחר שהסכמנו על המוצר, מהי הדרך לדעת את כיוון הבורסה של ת"א?
ישנם שני נתונים בעלי השפעה קריטית על הבורסה בארץ. הנתון הראשון הוא מיקום סגירת המדד ברגע סיום המסחר בבורסה של ארה"ב. נתון זה קריטי מכיוון שהבורסה בתל אביב נסגרת 7 שעות לפני הבורסה בארה"ב. כלל האצבע הראשון טוען כי אם המדד סיים בעליה, הרי שסיכוי גבוה לעליות בפתיחה הבאה של הבורסה בישראל (ולהיפך בירידה).
סוחרים מתקדמים יותר מוסיפים סייג הדורש להשוות בין מחיר החוזה האמריקאי ברגע סגירת הבורסה בארץ לבין מחירו בשעה 23:00 בלילה. לדוגמא, אם נרשמה עליה בארה"ב לאחר השעה 17:30, כלומר בזמן שהבורסה בארץ הייתה סגורה, הרי והסיכוי לעליות, בפתיחה הבאה של ת"א, גבוה עוד יותר. הפוך לגבי ירידות, כלומר אם הבורסה בארה"ב הגיעה לשיא עד השעה 17:30 אבל משם ירדה, הסבירות לפתיחה אדומה בת"א עולה.

הנתון הקריטי הבא הוא כיוון תנועת החוזה העתידי בשעות שלאחר המסחר בבורסה. לצורך הצגת שלב זה אסביר כי המסחר האלקטרוני בחוזים עתידיים מתבצע סביב השעון 24 שעות ביממה. כלומר, החוזה העתידי עוקב אחר נכס הבסיס, הרי הוא מדד S&P, עד לשעת הסגירה של בורסת הנסד"ק. לאחר הסגירה של הבורסה החוזה נסחר עצמאית כאשר הסוחרים בו מנסים לנחש את שער הפתיחה ביום המסחר הבא של הבורסה בארה"ב. בשעות אלו מחיר החוזה מושפע בעיקר מהמסחר המתנהל בבורסות המזרח הרחוק. בהתאם לזאת, סוחר ישראלי אמור, לפני פתיחת המסחר בארץ, להביט בנתוני המסחר בחוזה העתידי ולראות האם במהלך הלילה המסחר נע לכיוון כלשהו. 80% מהזמן אין תנועות לכיוון מסוים. אבל לעיתים, כתוצאה מתנועות בבורסה של יפן או סין שערי החוזה נוטים לכיוון מסוים ומאותתים בכך גם על כיוון הפתיחה של הבורסה בארץ.

אז לסיכום, שחף, מהם הנתונים עליהם עלי להסתכל ואיפה מוצאים אותם? בקיצור, נסתכל על מחיר החוזה ברגע סגירת הבורסה של ת"א (שעה 17:30). על מחיר החוזה ברגע סגירת הבורסה של ארה"ב (שעה 23:00 שעון ישראל). ובבוקר של יום המסחר נביט על כיוון תנועת החוזה בלילה. את כל הפרטים ניתן למצוא בגוגל תחת החיפוש "ציטוט חוזה עתידי".

מאת: שחף פרקש - מנהל גידור סיכונים, חברת Market Place.


שחף פרקש - השכרת מניות 
הופך את המניות שלך לנכס מניב
למידע נוסף לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב