דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם נכסי קריירה עוד לגירושין 

מאת    [ 23/02/2011 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 1871 פעמים ]

המושג "נכסי קריירה" עמום, הוא צץ לאחרונה, כמושג שסתום, בכל הקשור להליך גירושין או יותר נכון לחלוקת רכוש בין הצדדים במסגרת הסכם גירושין.

פעמים רבות, בחיי המשפחה, אחד מבני הזוג יוצא לעבוד ומפתח קריירה והשני נשאר בבית על מנת לטפח את הקן המשפחתי ולגדל את "הגוזלים". שני הצדדים תורמים לכלכלת הבית, כל אחד בדרכו, על מנת להשיג מטרה משותפת – רמת חיים טובה למשפחתם. כל עוד התא המשפחתי נשמר, כולם נהנים מפירות השקעתם. אך המצב מסתבך ברגע שהתא מתפורר ואחד מבני הזוג, זה שטיפח את הקן המשפחתי, מוצא את עצמו ללא יכולת סבירה להשתכר ולעומתו בן הזוג השני, שפיתח קריירה והתקדם בינתיים בעבודתו, יכול למצות את פוטנציאל ההשתכרות שלו.

כששומעים על מקרים כאלה, קולו של חוסר ההוגנות מתפרץ החוצה. הרגשת האי צדק חונקת את הגרון של כל אדם מצפוני וגם שופטים, המכהנים בבתי משפט לענייני משפחה, לא נשארו אדישים. בשורה של פסקי דין מהזמן האחרון, נקבע על ידי בתי המשפט, ש"נכסי קריירה" הם נכס בר חלוקה ככל נכס ממשי, כגון דירה או רכב. כמובן שעל מנת להכריז על "נכסי קריירה" כנכס בר חלוקה, יש להוכיח שתרומת בן הזוג השני היא זאת שאפשרה השכלה, פיתוח קריירה וצבירת המוניטין, שזה היה במהלך החיים המשותפים והתאפשר עקב המאמץ המשותף. לא כל פיתוח קריירה הוא נכס בר חלוקה, רק כאשר הוכחה תרומה ממשית וחזקה של הצד השני שאפשרה צמיחת נכסי קריירה. ההבחנה נעשית תוך איזון עדין בין אינטרסים של הצדדים ונלקחים בחשבון גם דברים כמו כשרון והתמדה עצמית וזה לא ניתן לחלוקה.

כמו בכל מחלוקת משפטית, אופן הייצוג של עו"ד לדיני משפחה, יכול להכריע את המאזניים בסכסוך. פנייה לעורך דין לגירושין מיומן ומקצועי, שיודע בדיוק אילו טענות לטעון, יכולה לשנות את המצב לכאן או לכאן.

בהליך הגירושין, לרוב, כל הצדדים מפסידים מבחינה כלכלית, רמת החיים יורדת והתסכול עולה, לכן ההליך הנוח ביותר לסיום המחלוקת, הוא הליך הגישור. תוך הקשבה הדדית, בהנחיה נכונה של מגשר מיומן, ניתן לסיים את ההליך בצורה הכי נוחה ופחות כואבת עבור כל הצדדים. משרד עורך דין לדיני משפחה איתן קוהלי, מאמין שהליך הגישור הוא הפתרון הטוב ביותר עבור רוב הסכסוכים המשפחתיים, הרי שברוב המקרים, גם לאחר הגירושין, הקשר נמשך למען הילדים והדרך להשיג את הקשר הטוב ביותר לאחר הגירושין – הסכם גישור.

 איתן קוהלי משרד עורכי דין, רח' רש"י 5, רמת - גן   52560
טל. 6127767 03
פקס. 6128131 03
http://kohali.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב