דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חולד - גם הוא מזיק 

מאת    [ 23/02/2011 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 3298 פעמים ]

כאשר רואים סימנים של תלולית חול ובוץ בחצר, סימן שהגיע לביקור בחצר חולד. החולד ידוע בישראל כחפרפרת, אך למעשה אין בארץ חפרפרות אלא חולדים בלבד. כדי להיפטר מחולד, ניתן לבצע הדברת חולד מסוגים שונים, ובכל מקרה אם הדבר מציק ומפריע לכם מאוד, כדאי להתייעץ עם חברת הדברה או עם מדביר מקצועי, ולשאול כיצד עליכם לבצע הדברה והרחקה של המכרסם המזיק הזה.

בישראל ארבעה סוגים של חולדים, וכולם מזיקים מאוד. החולד הוא חיה צמחונית, ולכן הנזק שהם גורמים ליבול, לדשא ולגידולים אחרים הוא גדול. תלולית העפר שרואים בחצר או בשטח הפתוח, היא העפר שהחולד מוציא מהאדמה בזמן חפירת המחילות שלו. את עיקר מזונו מוצא החולד בשטחים חקלאיים ובגינות ירק ביתיות. המזון המועדף עליו מורכב מפקעות, שורשים ובצלים, אך גם גידולים שמעל פני הקרקע- שהוא מושך אל מתחת לפני האדמה, ושם אוכל אותם.

כדי לבצע הדברת חולד, או הדברת חפרפרות כפי שלעתים מכנים סוג כזה של הדברה, יש לפנות למדביר או לנסות להרחיק את החולד בעצמכם. אפשר להכין תערובת של חומרים שונים, לשפוך לתוך אזור המחילה ותלולית העפר, והתערבות אמורה להרעיל את החולד. לרוב התערובת תכלול שמן קיק, כיוון שזהו חומר שדוחה מזיקים רבים.  ניתן גם לנסות לחשוף תלולית שבן יש קן של חולד עם גורים- התלולית תהיה גדולה מאוד במרבית הפעמים, וכך ניתן לחסל משפחה שלמה בפעולה אחת.

מדבירים מקצועיים, נוטים להשתמש בגרעיני חיטה מורעלים לשם הדברה מבוקרת של החולד. הם חושפים את המנהרה, ומחדירים לתוכה גרעינים מורעלים. החולדים אוכלים את הגרעינים ומתים מהרעל. לא מומלץ לנסות להכין גרעינים מורעלים בעצמכם, כיוון שמדובר בשילוב של חומרים רעילים וחזקים מאוד.

יש גם שיטות הדברה שאינן פוגעות בצורה פיזית בחולד. החולד מתקשר אחד עם השני על ידי הקשה על המחילות, שגורמות לויברציות עדינות שהם קולטים. החולדים לא רואים ושמיעתם גרועה למדי, כך שזוהי דרך התקשורת העיקרית שלהם. ישנם מדבירים שמפעילים מכשיר מיוחד, שגורם לויברציות עזות וחזקות מאוד בכל המחילות, מה שגורם לחולדים להתרחק מהאזור ולחפש מקום אחר. כשמשתמשים בסוג כזה של הדברה, יש להקפיד ולשים לב שאכן כל הפריטים עזבו, ואין תלוליות חדשות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב