דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול פרויקטים והשמה - חלק א' 

מאת    [ 23/02/2011 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2466 פעמים ]

בעולם העסקים של ישראל, מודל 2011, בוחרים יותר ויותר עסקים לפנות לחברות ניהול פרויקטים והשמה, ומעדיפים לעבוד על בסיס פרויקטים וחוזים על פני התקשרות עסקית ארוכת טווח. על כך ועוד במאמר שלפניכם.

 

שוק העבודה של המאה ה-21 שונה לאין ערוך מזה שהכרנו במאה ה-20. אמירה זו חשובה, הן להבנתו של המגזר העסקי בקנה מידה הבינלאומי והן להבנתו של מגזר העסקים בישראל. הדבר מפתיע משום שהשוק הוסיף להשתנות, ורבות מן המגמות אשר רווחות בו כיום, שונות מאלו אשר נצפו בו אפילו לפני חמש שנים, בלבד. אם בעבר נהוג היה לעבוד עם ספקי שירות שונים לאורך שנים ארוכות, הרי שכיום, יותר ויותר אנשים בוחרים לבוא בקשרים עסקיים מבוססי פרויקטים וחוזה. כדי לעמוד עם דרישות השוק, הוקמו חברות רבות אשר מתמחות בניהול פרויקטים והשמה.

 

אחת מן הסיבות העיקריות בשלן בוחרים מנהלים לפנות לחברת השמה, היא הסיבה שהרבה עסקים חשובה להם מאוד קלילות וגמישות, וחברת השמה עוזרת להם מאוד בעניין זה, אפשר לשכור מנהל פרויקט בדיוק בהתאם לצרכים הנדרשים, לפי כמות העבודה, ובהתאם לפרויקט הספציפי. עניין זה זהה גם בדיוק בנושא של כח אדם, עבודה עם כח אדם חוסכת לעסקים במספר תחומים: בתחום הלוגיסטיקה- המורכב כל כך, שהוא נושא למאמר בפני עצמו, בתחום הכספי- כי אין צורך בהחזקת כח אדם, כלומר - עובדים.

חברות ניהול פרויקטים והשמה מאפשרים לעסקים קטנים המשמשים בשירותיהם, להמשיך לפעול ולשגשג עסקית, ללא הצורך לתפעול מרכזים גדולים.    

 

המעבר לעבודה עם חברות ניהול פרויקטים והשמה

מיקור חוץ של ניהול פרויקטים התקבל בתחילה בחשדנות. מנהלים רבים הביעו את החששות הצפויים: האם ניתן לסמוך על אנשים זרים שיבצעו את העבודה כהלכה? האם הדבר אינו גורם לתחושת ניכור וארעיות בארגון? ובכלל, מה עושים עם העובדים הקיימים? למרבה הצער, על אף ששאלות מסוג זה הן מובנות, האופן בו פועל השוק מכריע בסוגיות אלו, גם כאשר מנהלים מתקשים להחליט. בדומה לתהליך הברירה הטבעית המאפיין את תורת האבולוציה, עסקים אשר ממשיכים לפעול במתכונת הישנה, פשוט חלפו מן העולם בשל חוסר יכולתם לעמוד בדרישות השוק. העבודה עם חברות חיצוניות לניהול פרויקטים והשמה אינה רק זולה יותר, אלא גם מאפשר לחברות להציע את שירותיהן במחירים נמוכים לאין ערוך! על כן, חברות אשר עובדות במתכונת ישנה מוצאות עצמן נאלצות להכריע בין דרישת מחירים גבוהים יותר המסכנת את יכולתן לקבל עבודות חדשות, ובין הורדת מחירים בהתאם לסטנדרט המקובל בשוק כיום, אך תוך כדי זאת, לשחוק את כל הרווחים.

 

לסיום, אכן, השימוש בחברות ניהול והשמה עוזר מאוד וכמובן חוסך לא מעט, אך קיימות שאלות נוספות, מה בעניין יחס אישי, שקיים בחברות? מה בעניין נאמנות העובדים למקום עבודתם? קיימות תשובות להכל, ואליהם בניהול והשמה חלק ב', בעז"ה.

 

 

חברת אבידר הינה חברה השמה המספקת שירותי כח אדם, וניהול למגוון רחב של חברות ועסקים, כמו כן חברת אבידר מספקת שירותי ייעוץ. חברת אבידר מעסיקה מאגר כח אדם גדול מאוד של עובדים בעלי השכלה והכשרה מקצועית במגוון תחומים ותעסוקות. http://www.avidar.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב