דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים: התאמה מקרוב ומרחוק 

מאת    [ 22/02/2011 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 2419 פעמים ]

להתקנתם של סוככים בגינה, בחצר או במרפסת ישנן השלכות שחורגות מהצל שמופיע מעל הראש. ההשפעה של ההתקנה איננה מתמצה בכך שקרני השמש נחסמות וכעת ניתן לשבת בנוחות בחוץ וליהנות מהאוויר הפתוח ומכוס משקה קר. התקנת סוכך משפיעה על המראה של הסביבה שבה הוא מותקן והיא יכולה לשנות את העיצוב של החלל הנתון ושל התחושה שיש למי שמבקש לשבת בו.

כשאר מדברים על ההשפעה הסביבתית של התקנת סוכך צריך להבדיל בין הסביבה הקרובה של ההתקנה ובין הסביבה הרחוקה. הסביבה הקרובה או הסביבה המיידית, שבה מותקן סוכך היא המקום שבו הוא מעוגן. המקום יכול להיות הקרקע שבה מותקנים עמודי הסוכך; הקיר שאליו הוא מעוגן במקרה של פרגולות ושל מרקיזות; וכל השטח הקרוב ביותר אל הסוכך. כאשר מתקינים סוכך בקיר – דהיינו סוכך שמעוגן אל תוך הקיר כמו פרגולה או מרקיזה – חשוב מאד לראות אם מבחינה טכנית הנשא יכול לשאת בעומס של המתקן. במידה ומדובר במשקל כבד מומלץ להתייעץ עם מומחה אם הלקוח לא רוצה שיום אחד הוא יעמוד אל מול התמוטטותו של סוכך שלקח איתו חלק מהקיר. ההתאמה גם נוגעת לעניין האסתטי: קירות נבנים מחומרים שונים ולפעמים יש עליהם גם חיפוי מסוג כלשהו. חשוב לבדוק אם יש התאמה בין החומר שממנו עשויים סוככים ובין החומרים שמהם עשוי הקיר והחיפוי שלו. ללא התאמה ייווצר מראה שאיננו אסתטי כמו שקורה כשלובשים בגדים מצבעים לא מתאימים ומסגנונות לא משתלבים.

התקנתם של סוככים משפיעה גם על הסביבה הפחות מיידית דהיינו החלל שמהווה את הרקע לפרגולה, למרקיזה או כל סוג של סוכך שבו בוחרים. ישנם פרמטרים שונים שמשפיעים על ההתאמה של החלל להתקנה של הפרגולה, לדוגמא. השטח מהווה גורם חשוב בשיקולי הבחירה. עבור גינות גדולות אפשר לבחור סוככים שאינם מתאימים לשטחים קטנים ומצומצמים שבהם הסוכך ישתלט על השטח ויגרום לו להיראות קטן וצפוף. כמו כן האופי של הסביבה משפיע בצורה משמעותית על ההתאמה. גינה שבה יש צמחייה אינה דומה לחצר מרוצפת או למרפסת עם כמה עציצים. ישנם סוגים של סוככים שמתאימים יותר לסביבה צומחת וירוקה וכאלה שהולמים חלל אורבאני טיפוסי מסוג רגיל. השימוש שעושים בחלל משפיע גם הוא על הבחירה הנכונה. סביבה ביתית נבדלת מסביבה עסקית וחלל שנועד לבילוי והנאה שונה מחלל שנועד לעניינים רשמיים.

ההתאמה נוגעת גם לחומרים שמהם עשויים סוככים, לגודל שלהם ולמידת המסיביות שלהם וגם לצבע ולצורה שלהם. חשוב להבין את האלמנטים השונים שביחד יוצרים את המראה השלם של סוכך כיוון שלכל אחד מהמרכיבים הללו יש לו אינטראקציות עם החלל והמרכיבים השונים שבו. מובן שלא כל אחד מאיתנו מקדיש את מלוא תשומת הלב לכל פרט ופרט וייתכן שגם ללא הקפדה מיוחדת במינה ניתן להגיע לתוצאות משביעות רצון ולהתאמה מספקת בין סוכך ובין חלל. עם זאת מי שמעוניין בעיצוב שלם ומוקפד איננו יכול לוותר על הקדשת תשומת לב גם לפרטים המזעריים שיכולים להשפיע על התמונה הגדולה והשלמה. מי שבאמת מבקש להשיג עיצוב מדויק ומיוחד חייב להקפיד גם על הפרטים הקטנים בכל מה שנוגע להתאמה בין סוככים ובין החלל שבו הם מותקנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב