חברת AIG השיקה קמפיין לשירות החדש שלה "ליווי משפטי" ומזמינה את הצופים להציע קריאייטיב לפרסומת. יוני בלוך שמר זכויות על הרעיון שלו לווידאו קליפים שהצופה מחליט בהם את הסוף, חברות אופנה מעצבות ומשיקות אופנה לפי בחירת הקהל וחברות מזון מאפשרות לך להרכיב את תערובות הקורנפלקס שלך.
מה עומד מאחורי האסטרטגיה להפוך אותנו למעורבים יותר ?
כבר שנים רבות שמחלקות השיווק משתמשות בקבוצות מיקוד כדרך לבחון פיתוחי מוצר ומהלכי שיווק של מוצרים. השימוש בקבוצות מיקוד אלו נועד על מנת לדייק את המהלכים ולמזער את סיכוני ההשקעה. כיום המגמה מעידה על הפיכתו של הצרכן הנאמן למעורב דמוקרטי בהחלטות הייצור.
מגמה זו משתלבת נפלא לאמירת השקיפות וחוויית השותפות של המותג עם הצרכן,
ומחקרים מראים כי העצמת הקהל בדרך המספקת לצרכן חלק מהעוצמה של הבחירה נותנת ללקוחות תחושת מעורבות, שייכות ושליטה כלפי המותג ועלייה בהערכה העצמית.
אסטרטגית העצמת הצרכן לא רק שממזערת באופן אופטימאלי את הסיכון הכלכלי, ומתמהלת את המוצר באופן המדויק ביותר למשק, אלא יוצרת תהליכים פסיכולוגיים המקדמים את הביקוש למוצר הנשאל.
על מנת לבצע מהלך אסטרטגי נכון ראשית יש לוודא כי הצרכן מקבל אוטוריטת השפעה בעלת ערך מוחשי ומעשי וחשוב לא פחות שהצרכן יאמין וידע בדבר השפעתו.
מחקרים מראים שחווית הצרכן כי באפשרותו לקבל החלטה על בסיס ידע אישי הינה תנאי נוסף לעלייה בביקוש ובהשתתפות בכלל. מעניין היה לגלות כי כאשר משימת הבחירה מוטלת על קבוצה דיס הומוגנית ותוצאות המשאל היו מפוזרות לא חלה עלייה במכירת המוצרים, ולכן חשוב לבצע מהלכי העצמת לקוח בתנאי קבוצה הומוגנית ומגובשת.
ממצאים מראים באופן מפתיע כי ברגע שהצלחת בתנאים הרשומים מעלה הנטייה לבצע רכישה תתקיים, גם אם המוצר לא נתפס בעיני הצרכן כאיכותי יותר ואפילו אם יאלצו לשלם עליו מחיר גבוה יותר.
ההסבר הפסיכולוגי העומד מאחורי ההתנהגות הצרכנית הזו נקרא "אפקט הבעלות" או "הטיית הסטטוס קוו".
זוכה פרס נובל לכלכלה, פרופ' דניאל כהנמן, התייחס לתופעה זו באופן הבא: ?אם לפרט יש ספל קפה, ומזדמנת לו אפשרות למכור ספל, המחיר המזערי שידרוש כפיצוי על היפרדות מן הספל יהיה גבוה מן המחיר המרבי שיהיה מוכן לשלם תמורת אותו ספל אם אין לו ספל כזה?. בהקשר אחר כהנמן התבטא: ?בשנת 1967, כאשר השטחים עוד לא נתפסו כשלנו, גם מנחם בגין היה מוכן לוותר עליהם תמורת שלום. זה השתנה די מהר. כמו בכל עניין כלכלי וגם בהרבה נושאים פוליטיים, כאשר נכס הופך בעיניך לשלך, אתה שונא את הרעיון של להפסיד אותו? ( 17.06.2008, כלכליסט)
ההתפתחויות בתחום העצמת ומעורבות הצרכן מרתקות והעתיד נראה יצירתי
אז בהצלחה עם הצרכנים וכוס הקפה שלכם !
להתראות,
חגית קובה
ייזום, ניהול וייעוץ בטכנולוגיית be wise - ניהול, שיווק ופרסום בר קיימא
4201821 - 054
למידע עדכני על התחום לחץ על הקישור
http://www.facebook.com/pages/Be-wise-nyhwl-sywwq-prswm/119634494771786?v=info