סיפור אישי - למה אני מאמין בתורת ישראל?
דף הבית  >> 
 >> 
הרשם  |  התחבר
מאמרים

סיפור אישי - למה אני מאמין בתורת ישראל? 

מאת    [ 31/07/2007 ]
מילים במאמר: 2339   [ נצפה 3920 פעמים ]

 
 
סיפור אישי - למה אני מאמין בתורת ישראל? / דניאל בלס.

נולדתי למשפחה מסורתית (כיום ב"ה חרדית), למדתי בבית ספר חילוני ולא הנחתי כיפה לראשי.
בתור תלמיד, תמיד נהגתי להסתיר את הדת בין תלמידי כיתתי. אפילו לבית הכנסת לא הייתי הולך. על האוכל הייתי מברך בלחש, שאיש לא ישים לב. אבל בדעותי, אף פעם לא חששתי לומר שאני מסורתי ושאני מאמין. ידיעה זו יצרה התכתשויות גדולות, חוזרות ונשנות ביני לבין אנשים כבר אז.
המורים בבית הספר החילוני, ובמיוחד המורים לתנ"ך, היו חוזרים ואומרים בכל שיעור שהם מלמדים "ספרות" וכל התנ"ך הוא סיפורי בדיות ואגדות. ואני כמובן הייתי מתווכח עם המורים בשיעור, וחברי הכיתה תמיד היו תופסים מקום לצד המורה. אני תמיד הייתי היחיד בכל הכיתה שטען שיש אלוקים ושתורת ישראל אמת. שנאתי את זה. בחנוכה היו אומרים שכל סיפור המכבים ופח השמן הוא המצאה שהתפתחה עם הדורות, ובשיעור תורה היו אומרים שאלו רק סיפורי אגדות.

על אף שעמדתי על עמדותי, גם ראיתי עצמי מאוד רציונאל. באיזה שלב, החלו לנקר בי גם ספיקות. אמנם חזיתי באינספור נסים גלויים בחיי עוד בתור ילד, אך תמיד לקחתי בחשבון את האפשרות לפרשם על דרך המקרה והפירוש המוטעה. אני זוכר שהטלתי ספק בתורה, אך לא במציאות האלוקים. הכרתי יותר מידי טוב את הטבע, התכנון שבבריאה והעומק שבנפשי מכדי לכפור בבורא. אבל התחלתי לשאול את עצמי מיהו הבורא הזה.
תמיד העמדתי את האמת שלי במבחן, אבל אף פעם לא נטשתי אותה. הייתי יהודי אבל בדקתי את האבולוציה, הייתי יהודי אבל בדקתי את הנצרות, הייתי יהודי אבל בדקתי את הקראות, וכו'.

החלטתי שאני חייב לחקור את האמת משך כל חיי, ושתמיד יהיו באמתחתי הוכחות ברורות, רציונאליות, שאיש שפוי לא יוכל להתווכח עליהם רציונאלית.
לאחר שנים רבות קונטרסים ראשונים כאלו כבר היו באמתחתי. מדובר היה בסיכום שיחות, עם אינספור אנשי דתות, ובמיוחד פרופסורים ביולוגים ופיסיקאים. השיחות חישלו אותי. סיכמתי את הדברים והגעתי לאמת ברורה. היה זה הרבה לפני שהכרתי פורומים בנושאי דת ואמונה ושנים לפני שלמדתי בישיבה. אני זוכר שאת האמת חיפשתי תמיד פנים מול פנים, ומעולם לא בהסתר מאחורי איזה מסך ומקלדת.
הגברתי את הלימודים הפרטיים שלי בהשקפה ומדע תוך כדי הדיונים שערכתי עם אנשים, והמון תוך כדי קריאת ספרים בנושאים בהם דנו. כך התוודיתי לאינספור ראשי דתות וכתות שונות, גם אפיקורסים, והרבה מאוד פרופסורים, איתם הייתי משוחח בהשקפה. עם הזמן, משואל ומתעניין הפכתי למתווכח ומוכיח. גיליתי שאני מצליח להעמיד במקומם גם את הידענים הגדולים ביותר, וזאת באמצעות ההוכחות המוצקות שהאלוקים זיכה אותי למצוא ולהגדיר באופן ישיר וקולע.

* * *

האמונה שלי התחזקה עם הזמן, ככל שראיתי יותר ויותר אמונות ודתות בעולם, וראיתי כמה הן פרימיטיביות ובלתי הגיוניות לעומת הדת היהודית השכלית והרציונאלית. היהדות תמיד היתה היחידה שהציעה מצע שכלי להתבסס עליו. כל הדתות והאמונות האחרות הציעו רק דמיונות והרבה רגש מזוייף. זו העובדה שחיזקה אותי ביהדות כמעט יותר מכל עובדה אחרת.
לא מצאתי דת או רעיון שאפילו יתקרב להגיון של היהדות, לשכל, ההיסטוריה, הגמרא, המוסר, והערכים. כל הדתות נראו כמו סאטירה גרועה ליהדות. לא מצאתי כמעט מקום להשוואה. כאילו היהדות עמדה על הסתברות של 80% להיות אמת בעולם ואילו הדתות והאמונות האחרות עמדו על הסתברות של 2% ופחות. זה היה מידי ברור עבורי, על מה אניח את הקלפים שלי, בבחירת הדרך בחיי.

(1) אילו מצאתי עוד תורה שמציעה בסיס שכלי כדי לקבלה, הגיון צרוף, טענות וגם מסורה מבוססת, במקום מדיטציה, מקהלת נשים ועוגב כנסיות,
(2) אילו מצאתי עוד תורה עם מסורת על מעמד הר-סיני בה קיבלו את התורה כל העם כולו,
(3) אילו מצאתי עוד תורה עם סיפורי נסים כעשרת מכות מצרים, שרק בורא עולם מסוגל להם,
(4) אילו מצאתי עוד תורה בעולם עם סדר תאריכים, שושלות מפורטות לאורך תקופות ארוכות, והיסטוריה מתועדת מבריאת העולם,
(5) אילו מצאתי עוד תורה עם דקדוק באבות האומה, תוך ציון חטאי המנהיגים ודקדוק בהם על קוצו של יוד - משה, אהרון, מרים, דוד, שלמה ועוד, וממשיך בצורה זו גם בהמשך המסורת של העם בגמרא מתועדת (טעויות ונפילות של מורי האומה, רבי עקיבא חשב שבר-כוכבא הוא המשיח, רבי יהודה הנשיא שלא ריחם די על העגל ונענש, ועוד רבים אחרים, מסופרים בדקדוק),
(6) אילו מצאתי עוד תורה, אותה מוכן להעביר עם נגד כל הגיון אפשרי ולהודות כי הוא היה משועבד לעם אחר מאות שנים בארץ זרה, בזוי ומושפל, ולא זו בלבד שלא יכל להילחם בעם המשעבד, ושהיה צריך אל שיושיע אותו מהחזקים ממנו, אלא גם מרד באל שהושיע אותו וכמעט סקל את המושיע שלו במדבר, אילו מצאתי עוד עם שמוכן להשפיל את כבודו ולטעון להיסטוריה כזאת בתורתו, ועוד בתורה המצווה שכל אב יעביר את הדברים לבניו מידי שנה בסדר הפסח וילמדו את התורה,
(7) אילו מצאתי עוד תורה שכבר לפני יותר משלושת אלפים שנה התנגדה לאלילות וטענה לבורא אחד חובק יקום, רוחני ושאינו גשמי, נגד כל העמים בעולם כולו,
(8) אילו מצאתי עוד תורה שהצליחה להשריש בכל עולם כולו אמונה בבורא אחד ויחיד,
(9) אילו מצאתי עוד תורה בעולם, הדורשת מאנשיה מאות מצוות מעשיות, כברית מילה, כתפילין, כציצית, כלימוד תורה, שמיטה, וכו', ואנשיה ממשיכים לקיים את מצוותיה נגד כל הגיון אפשרי,
(10) אילו מצאתי עוד תורה שכהניה צריכים להתאמץ לדקדק במצוותיה יותר מן העם השומר אותה, ועוד אסורים בדינים נוספים שאיש אינו אסור בהם מלבדם, בדיני טומאה גרושה ואלמנה, ועוד אין להם נחלה בישראל כלל,
(11) אילו מצאתי עוד תורה שכל כך הרבה מאמינים מתו על קידוש נותנה, לאורך אלפי שנים, כפי שמתו יהודים על קידוש השם בחירוף נפש, לאורך תקופות וגלויות, עבור מצוות התורה והאמונה בנותנה,
(12) אילו מצאתי עוד תורה בעולם, שכנגד כל הגיון אפשרי אינה מבקשת "ריבוי דתי", כפוי ושאינו כפוי, ואפילו אינה רוצה "לגייר" את העמים הגויים שסביבה, אלא מבקשת רק את אמונתו של עם אחד קטן,
(13) אילו מצאתי עוד תורה שאנשיה כולם הם עם של רחמנים בני רחמנים, אנשי חסד ואמת, תמימים ואוהבים, ועם זאת חכמים בני חכמים, וקשי עורף הקשים בקבלת האמת, ומדקדקים בה בכל מחיר,
(14) אילו מצאתי עוד תורה עם נבואות ברורות לאורך תקופות של אלפי שנים שהתגשמו כפרוטוקול,
(15) אילו מצאתי עוד תורה עם הבטחות בלתי אפשריות-פיזית בעליל, כמו שנת שמיטה בלי רעב, ועלייה לרגל בלי מלחמה, ואשה נחשדת בבן זכר,
(16) אילו מצאתי עוד תורה אותה מעבירים עם השנוא יותר מכל עם אחד, ולאורך זמן כה רב, נגד כל הגיון אפשרי, ועד כדי בקשות חוזרות ונשנות להשמדתו ההמונית בחוסר הצלחה.
(17) אילו מצאתי עוד תורה אותה מעביר עם מפוזר ונרדף, השורד משך אלפי שנים תחת חוד החרב נגד כל הגיון אפשרי, כאשר תרבויות ענק מופיעות ונעלמות מן המפה כליל,
(18) אילו מצאתי עוד תורה שאנשיה התפזרו בכל העולם ונרדפו, הם ותורתם, במשך אלפי שנים, ותורתם לא השתנתה במשך אלפי שנים, נגד כל הגיון אפשרי,
(19) אילו מצאתי עוד תורה אותה מעביר עם כל כך מפוזר ונרדף שמצליח לאחר אלפי שנות גלות, בדרך לא דרך לחזור לארצו ולכבוש אותה בתנאי מעברה, בעודו נלחם בעמים אדירים המבקשים להכחידו, ומביס אותם נגד כל הגיון אפשרי, כמנובא באותה תורה,
(20) אילו מצאתי עוד תורה אותה מעביר עם כל כך קטן שמצליח לתפוס כזה מעמד בעולם כאשר עיני כל העולם עדיין מופנות אליו, ורבים עוד רוצים בהיכחדו נגד כל הגיון אפשרי,
(21) אילו מצאתי עוד תורה מוסרית כל כך, שהצליחה להשפיע וליצור את כל כללי המוסר בעולם המודרני.
(22) אילו מצאתי עוד תורה שלא מנסה להשליט את דתה בחרב, ושרוב מנהיגיה לאורך הדורות לא היו אנשים רצחניים,
(23) אילו מצאתי עוד תורה שלא גוזרת גיהנום נצח על הגויים שסביבה, אלא טוענת לגן עדן וגיהנום לפי דרגתם, ועוד קוראת להם "חסידי אומות העולם" בהתאם,
(24) אילו מצאתי עוד תורה שהצליחה להשפיע על העולם יותר מתורת היהודים,
(25) אילו מצאתי עוד תורה שמתנגדים לה יותר מתורת היהודים, ששונאים אותה יותר, שמנסים לסתור אותה ולזלזל בה בכל דרך אפשרית, וזאת תוך הקדשת כל החיים בחקירתה, כפי שעושים אפיקורסים יהודים, ארכיאולוגים ומבקרי מקרא,
(26) אילו מצאתי עוד תורה שהצליחה לגרום למיליארדים לנסות לחקות אותה, תוך אמונה שאלוקים ביטל ממנה רק את המצוות המעשיות, כפי שחיקו מתורתנו הקדושה,
(27) אילו מצאתי עוד תורה שהצליחה ליצור גאונים פילוסופים אדירים, אנשי אמת שמעולם לא התפשרו על האמת גם בקוצו של יוד, ומאידך בעלי מוסר אלוהי ושיפלות מרשימה גם בתיאור טעויותיהם, בהתחכמות ומהלכים שכליים מבהילים בגאונותם - כשל חכמינו זכרונם לברכה, וזאת לאורך כל הדורות כולם,
(28) אילו מצאתי עוד תורה שהביאה לעולם הגות ענפה, גאונית עד כאב, ומדהימה ביופיה השכלתני והמרשים כתלמוד הבבלי,

אילו מצאתי תורה שמחזיקה אפילו כמה מן הסממנים הללו, הייתי מסתפק. פרט אחד או שניים בתורתם של איזה עם עוד יכול להיות צירוף מקרים, אפילו ארבע, אולי אפילו שש! (כאשר כמעט כל אחד צריך הסבר כשלעצמו), אבל כל הסממנים הללו, בתורה אחת, בעם אחד...
מי שמצליח להאמין שזה צירוף מקרים יכול גם להאמין באבולוציה טבעית היוצרת אדם מחיידק, או במיליוני גמדים המסובבים את העולם עם אופני-פדלים מתוך כדור הארץ החלול.

ככל שהתוודעתי יותר אל היהדות, התורה, ההגות התורנית, המוסר וביחוד הגמרא ופרשניה, ומאידך ככל שהכרתי יותר את הכפירה והדחקת האמת של שונאי הדת, הבנתי שהיהדות אינה עומדת בצירוף מקרים של 80% או פחות, אלא על 100% ויותר. בסך הכל היה צריך לפקוח את העיניים. כיום אני נוהג לומר שכל אדם המסוגל להשתמש בהגיונו הישר כדי להבין שיש בורא לעולם גם מסוגל להשתמש בהגיונו הישר להבין שנתנה תורת אמת בעולם.

עוד טענה שנטענת פעמים רבות, היא שעם ישראל היה למעשה עם "ישראלסקי פרימיטיבסקי", דהיינו - "דביל מושלם" כמו שאמר כבר אחד הגששים על מישהו.
אמרו לו תניח רצועות עור שחורות על הידיים - הניח. אמרו לו שלם אלפי שקלים על קלף אותו תשים בתוך קוביה בין העיניים - קנה והניח. אמרו לו שלם עוד על מזוזה להניח בפתח הבית - קנה והניח. אמרו לו שים ציציות בבגדים - שם. אמרו לו תאכל בשר זה ואל תאכל בשר אחר - לא אכל. אמרו לו לא לערבב בשר עם חלב ולא שעטנז - הקשיב.
אמרו לו תשבות יום שלם בשבוע ואל תעביר אפילו אש במחנה - שבת. אמרו לו תצום ביום כיפור - צם. אמרו לו תחתוך בבשר ערלת בינך בגיל שמנה ימים - חתך.
אמרו לו בתורה מסופר שאב-אביך היה עבד בזוי במצרים, אלוקים שיחרר אותו, והוא מרד בו, אלוקים סלח ונתן לו תורה בהר-סיני, ועכשיו תעביר את הדברים לבניך - העביר.

כן, יש כמה אנשים הזויים המאמינים בדברים כאלו, פעם הם היו רק גרמנים, היום יש גם הרבה אפיקורסים יהודים הסוברים בדעה הזו, שאיזה עם של נוודים ישב מסביב למדורה והמציא היסטוריה, שושלות, מצוות וסיפורי נסים. כאן ננסה להפריך את הדעה המוזרה הזאת, ביחוד כאשר בתורה עצמה מסופר כמה עם ישראל היה (ונשאר) העם קשה העורף ביותר שיש!

1) מצוות בתורה, כגון כתיבת התפילין והמזוזה והקריאה בתורה וכו' מלמדים אותנו כי היתה "אפשרות" בעם לכל המעוניין, ללמוד קרוא וכתוב כדי לעסוק בכתיבת מזוזה או ספר תורה ולכן היה ניתן להשכיל ולמצוא את האמת בנקל.

2) בכל עם, וגם העממי ביותר, יש אחוזים לא קטנים של אנשים היודעים קרוא וכתוב (ואפילו בשביל מסחר בין מדינות) וברור כי לא היה ניתן להשתיק את אותם אנשים משכילים בעם (שגם להם היה מעמד) ולא זו בלבד, אלא שהיו יכולים לספר למשפחותיהם העממיות ולעם מה בדיוק כתוב באותה תורה.

3) לא היה ניתן להסתיר מעמי הארץ את הכתוב בתורה מכיוון שהם חייבים במצוות מעשיות (וקצרה כאן היריעה מלהכיל). מה שמלמד כי העם ידע מהו מקור המצוות - מעמד הר סיני - והיתה לו ההשגה בתורה ובמצוותיה.

4) אנו רואים בתורה עצמה שהעם לא היה פתי וכלל לא היה קל לשכנעו. עם שלם מאמין בישו אודות לכמה מעשי כישוף שעשה, ואילו כאן, בני ישראל חזו בעשרת מכות מצרים עד שאפילו חרטומי מצרים הודו "כי יד אלוקים היא"! ועם ישראל מעז למרוד בהשם ולבנות את עגל הזהב, חרפה שכזאת, שכל עם היה מעלים מן ההיסטוריה שלו, מוכיחה כי העם היהודי חווה את האמת על בשרו עד שקיבל אותה ולא היה פתי או עממי כלל ועיקר.

5) התורה מחייבת את האב להעביר את המצוות לבניו ("שמע ישראל", "ולמדתם אותם") - מה שמלמד כי התורה לא היתה איזה ספר המונח במקדש וצובר אבק. התורה היתה מעשית והיה על כל יהודי לדעת את ההיסטוריה, כך שלא מדובר באיזה עם של אנשים עממיים חסרי היסטוריה הנותנים לכוהנים לנהל את כל העניינים.

6) עצם העובדה שבן אדם לא יודע קרוא וכתוב לא הופך אותו מיד לפתי. גם התלמיד הגרוע ביותר מסוגל ללכת לרבו או למנהיגים ולשאול "מהי ההיסטוריה היהודית", "מדוע מוטל עלי להניח תפילין או לקבוע מזוזה בדלת", או "לשבת בסוכה שבוע ימים" - ובכך כל העם היה מסוגל בכל דור לכפור שכלית, במידה ושקר כה עצום היה נעשה מתחת לאפו.

7) אנו רואים שלאורך כל הדורות העם היהודי היה הראשון ללמד את כל תלמידיו קרוא וכתוב! מגיל שלוש! וגם ההיסטוריונים הכופרים הגדולים ביותר לא יהיו מסוגלים לטעון שילדים יהודיים לא ידעו קרוא וכתוב לפני אלפיים שנה (תקופת התלמוד) בה היה מוטל על כל יהודי המצוות המעשיות והקהילות היו בונות מבנים מיוחדים "למלמדים בחיידר".

8) תורה שבעל פה מוכיחה שהעם היהודי לא רק שלא היה עממי, אלא שהיה מעל ומעבר לממוצע של היודעים קרוא וכתוב. מי יותר גדול במידותיו? מי שיודע קרוא וכתוב מספר, או מי שיודע עשרות טקסטים תורניים בעל פה?

9) אם העם באמת לא היה מודע לכל מה שכתוב בתורה, אז מדוע להרבות בפרטי פרטים את גודל התיבה של נח, את סדר הדורות והשבטים וכהנה וכהנה? הרי בזמנו היה קל בהרבה לאמת את הפרטים הכתובים בספר, וכל יהודי אשר לא היה מוצא חן בהיסטוריה שלו, היה מסוגל ללכת ולאמת את הדברים!

10) עם פתי בדרך כלל מעדיף להאמין בהיסטוריה שתפאר ותרומם את שמו. אדם אשר יספרו לו על היסטוריה מפוארת מסוגל להשתיק את מצפונו ולהאמין בכך, אך מי שיספרו לו כי היה שייך לעם עבדים במצרים שמרד באלוקיו - יעדיף לאמת את ההיסטוריה הזאת! תארו לעצמכם יהודי אשר יבדוק ויספרו לו כי גם גדולי מנהיגיו חטאו חטאים - ולא זו בלבד, אלא שאבות אבותיו הגיעו מעשרת השבטים אשר עשו מה שעשו לאחיהם יוסף, ועוד שכל אבותיו היו עבדים במצרים, ועוד לומר שלא היו עם של לוחמים שנלחמו עבור חרותם אלא כי האל הציל אותם המסכנים, ועוד לומר כי העם העז לכפור בה' ובמשה עבדו אחר כל זאת. החרפה, הבושה! איזה עם, ולו העממי ביותר, היה מוכן להנציח מאורעות כאלו בספר? ההיפך הוא הנראה מכאן. התורה אינה ספר שנכתב בידי כמה אנשים עממיים מסביב למדורה, אלא תורה שנמסרה לעם של אנשים אינטלגנטיים וחושבים המוכנים להנציח את הטעויות ההיסטוריות שלהם בספר! אם כמה כוהנים במקדש היו כותבים את הספר, הם היו כותבים אותו אחרת כדי שיתאים לעם. ובכל אופן ברור לנו כי לא ניתן לגרום לעם שלם להעביר היסטוריה שלא עבר באמת.

11) אנו רואים כי התורה אינה מסתיימת וחסל, אלא ממשיכה הלאה. ספר יהושוע, שופטים וכו' - היסטוריה שכל יהודי בזמנו היה מעורה בה ויכול לבדוק אותה באמצעות שאלות פשוטות. מה שמראה כי היתה מסורה ברורה שכולם הכירו וידעו ממנה, וביחוד המורים - המנהיגים והנביאים.

בברכה,
דניאל בלס.
בחיפושי אחר האמת, שוחחתי ונפגשתי עם עשרות אנשים בעלי אמונות ודתות שונות, החל מאתאיסטים ודאיסטים, ועד נוצרים, משיחיים, בודהיסטים וראלים... תמיד הבנתי שיש משהו בחיים הללו, הרבה יותר מהנגלה לעין.
התחלתי להיפגש עם פרופסורים מכל תחום מדעי רלוונטי (ביולוגיה, זאולוגיה, פיסיקה וכימיה), וסיכמתי את השיחות. תוך מספר שנים הגעתי לאמת, על פיה אני חי עד עצם היום הזה, ופתחתי אתר אינטרנט עם מאמרים פי עטי, בו יכולים אנשים נוספים ללמוד מההשגות שהשגתי על החיים. אתר האמת (www.HaEmet.net).
לפגישות, שיחות או כל דבר אחר ניתן ליצור עימי קשר באימייל (haemet@haemet.net).

שלכם, דניאל בלס.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב