דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נייח או נייד? 

מאת    [ 22/02/2011 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2637 פעמים ]

בקרוב מאד אני מתחיל ללמוד. כולם מרוצים, אמא, אבא, סבא, סבתא. סוף סוף התקבלתי לראיית חשבון ואני יכול להתחיל את הצעד הראשון לקראת החיים החדשים שמצפים לי בסיום התואר.

לימודים כרוכים בהמון פרוצדורה, הרשמה, קניות, מציאת עבודה שתתאים למערכת הלימודים וכו'. אני רוצה להסביר לכם עכשיו עוד החלטה לא קלה בדרך ללימודים והיא קניית מחשב. יש המון דעות של סטודנטים בקשר למה עדיף, מחשב נייד או מחשב נייח? לכל אחד מהם יש את היתרונות של ואת החסרונות שלו ומה שאני מתכוון לעשות זה למנות חלק מהם ואולי תוכלו לעזור לי לבחור.

אני אתחיל ממחשב נייד כי נראה שזהו הפתרון שבו בוחרים רוב הסטודנטים. קודם כל מיני נייד איננו בא בחשבון, יש לי ארבע שנות לימודים כולל סטאז' ואני לא מתכוון להרוס את העיניים שלי בצפייה במסך כל כך קטן. לכן כאשר אני מדבר על מחשב נייד אני מדבר על הגודל הסטנדרטי. אני הסתכלתי על דגמים של Lenovo ThinkPad ואני חייב להגיד לכם שיש להם הרבה יתרונות. יש להם דגמים שהם יחסית קלים, הם נוחים לעבודה, מהירים מספיק למטרותיי הלימודיות ודבר קצת פחות חשוב אבל נחשב הוא העיצוב שלהם, עיצוב פשוט, פונקציונאלי וטוב. למה אני מתלבט? קודם כל אין ספק שישיבה מול מחשב נייד היא פחות נוחה מאש מול מחשב שולחני, לרוב המחשבים הניידים יש מסך של עד 15" שמה לעשות אבל הוא דיי קטן. אני גם ממש לא רוצה להתמכר למחשב, אני לא כזה, אני אדם חברתי ואני לא רוצה להתחיל להיסחב עם המחשב. מה גם שזה פשוט לא נוח לסחוב מחשב. וכאן אנחנו מגיעים ליתרונות של מחשב שולחני (הסתכלתי על ה-ThinkCentre והוא נראה ממש טוב). מחשב נייחשולחני יכול להיות בעל מסך בגודל טלוויזיה אם ארצה בכך, הוא נמצא במקום בבית שמותאם לו, כיסא, שולחן, ציוד היקפי וכו'. בסופו של דבר מבחינה כספית מחשב שולחני זול יותר, התיקונים שלו פשוטים יותר ושדרוג של המחשב הוא הרבה יותר פשוט.

הרי עוד ארבע שנים בהנחה שאני אקנה לפטופ שכמעט לא יכול להשתדרג אני אהיה תקוע עם מכונה ישנה שאף אחד לא ירצה. בניגוד לזה, מחשב שולחני אני אוכל להשאיר מעודכן כל הזמן מבחינת חומרה פשוט מכיוון שזה הרבה יותר נגיש והרבה יותר זול לשדרג אותו.

אז מה אתם אומרים? במה כדאי לי להשקיע? אני חייב להגיד שאני נוטה לכיוון של מחשב שולחני כי פשוט זה נראה לי הרבה יותר נוח. מעולם לא הייתי סטודנט ולכן אני שואל לדעתכם. אני אשמח אם תגיבו.

עידן שושני רוצה לתרום מהידע האישי שלו על מנת לעזור לכם לבחור את המחשב הנכון ביותר עבורכם. עידן משתמש בעיקר בשירותי לנובו ישראל כספקית המחשבים שלו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב