דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב - לא רק פוליסה אחת 

מאת    [ 21/02/2011 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2073 פעמים ]

רכשתם רכב חדש? תתחדשו, כעת כל שעליכם לעשות הוא לבטח את הרכב ולרכוש פוליסת ביטוח רכב הכוללת את הכיסויים הביטוחיים אותם תרצו. אבל רגע, איך נוכל לדעת אילו מרכיבי ביטוח עלינו לכלול במסגרת ביטוח הרכב לנו, כיצד עושים זאת ולמי עלינו לפנות? כל התשובות לשאלות אלו ועוד, במאמר זה.

נהגים חדשים ובעלי רכב בתוליים לא תמיד מודעים לכך שפוליסת ביטוח רכב היא למעשה פוליסה הכוללת, בדרך-כלל, 3 מרכיבי ביטוח שונים : ביטוח מקיף לרכב, ביטוח חובה לרכב, וביטוח צד ג' לרכב כשכל אחד מהמרכיבים הללו שוני במהותם ומספקים הגנה וכיסוי ביטוחי למצבים שונים. בשונה מביטוח צד ג' וביטוח מקיף אותם אין חובה לרכוש, את ביטוח החובה חובה לרכוש ותהיה זו עבירה חמורה לעלות על הכביש ללא ביטוח רכב חובה בתוקף. ביטוח החובה הוא ביטוח סטנדרטי והוא אינו כולל אפשרויות ביטוח שונות. מטרת ביטוח החובה היא לדאוג לכיסוי ביטוחי לנזקי גוף במקרה של תאונה הכוללת נפגעים. כמו כן עלותו נקבעת על-פי קטגורית הרכב ונפח מנועו וההבדלים במחירי פוליסות ביטוח חובה בין חברות הביטוח השונות אינו מהותי.

ביטוח מקיף וביטוח צד ג' הם רכיבי ביטוח אופציונאליים, אך מומלצים. ביטוח צד ג' מגן על נהג רכב מפני נזקי רכוש שנגרמו לרכבים אחרים בעת התאונה ובדרך כלל תקרת הכיסוי עומדת על כ-500,000 שקל שהוא סכום גבוה, אך לא תמיד מכסה את הנזקים שנגרמו לצדדים שלישיים כמו במקרה בו עלות הרכב המעורב בתאונה גבוה הרבה יותר מתקרת הכיסוי. במעמד קבלת הצעת מחיר לפוליסת ביטוח רכב יש לשים לב לעניין זה ובמידת הצורך ניתן לשנות ולהגדיל את תקרת כיסוי זו.

ביטוח מקיף הוא הביטוח הגמיש ביותר מבין כלל רכיבי ביטוח הרכב שכן הוא מציע למבוטח אין ספור כיסויים והרחבות המגנות עליו מפני לא מעט מצבים. בביטוח מקיף ניתן לכלול ביטוח מפני גניבה, שריפה, פריצה וכן שירותים שונים כמו שירותי דרך וגרירה, ביטוח שמשות, רכב חלופי לזמן בו הרכב המבוטח נמצא במוסך ואפילו שירות מוניות שתסיע את המבוטח מזירת התאונה חזרה לביתו.

ביטוחי רכב ניתן לרכוש דרך מספר ערוצים. ניתן לרכוש ביטוח רכב דרך סוכן ביטוח כזה או אחר העובד, בדרך-כלל, מול חברת ביטוח מסוימת שאת הפוליסות שלה הוא משווק וניתן לרכוש, או לפחות לקבל הצעת מחיר לביטוח רכב דרך האינטרנט בפשטות, בקלות ובמהירות. שימו לב להשוות מחירים ותנאי פוליסה בין חברות הביטוח השונות שכן התחרות בענף הביטוח חזקה וחברות הביטוח לעתים יוצאים במבצעים, הנחות ותנאי תשלום מועדפים.

 

ביטוחי רכב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב