דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפלקסולוגיה הוליסטית 

מאת    [ 29/07/2007 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 3442 פעמים ]

רפלקסולוגיה הוליסטית כדרך חיים

כדי להבין מהי רפלקסולוגיה אנו צריכים להבין את הנגזרת של המילה.
המונח רפלקסולוגיה נגזר מהמילה האנגלית Reflection - השתקפות
ולכן, כף הרגל משמשת כאיבר שדרכו כל הגוף משתקף.

ישנן עדויות לכך שטיפול בכפות הרגליים נחשב כשיטת ריפוי במצרים העתיקה (לפני כ-4000 שנה). בציור קיר מאותה התקופה נראה אדם מעסה כפות רגליים של אדם אחר. בתרגום של כתב החרטומים שבציור מתואר דיאלוג בין ה"מטופל" האומר "אל תכאיב לי" ו"המטפל" עונה "מעשיי יגרמו לך לשבח אותי".

הרפלקסולוגיה המודרנית התפתחה במערב בראשית המאה ה-20 באנגליה על ידי רופא אף, אוזן וגרון שנקרא דר' פיצג'רלד . אותו רופא גילה כי על ידי הפעלת לחץ בקצות אצבעות הרגליים ניתן להשפיע על כל אורך המרידיאן, כלומר, אם נלחץ על קצות האצבעות נרגיש את התחושה לכל אורך הגוף. הוא עשה ניסיונות עם אטבים שבעזרתם לחץ זמן מה על אצבעות הרגליים וגרם לתחושת הרדמה מקומית באזור הפנים.

רפלקסולוג מיומן יכול דרך התבוננות בכפות רגליים לראות את כל האדם כשלם. ומהו השלם - השלם הוא מכלול האדם על אבריו, רגשותיו ומחשבותיו .
רפלק' הוליסטית רואה את האדם כשלם כמכלול של הנפש - הרגש - המחשבה - הגוף. לעיתים די בהתבוננות ובמגע קל בכפות הרגליים, האצבעות והציפורניים כדי שתהיה לנו אינדיקציה ראשונית מי האדם ששוכב על מיטת הטיפולים.

רפלקסולוגיה הוליסטית, כדרך חיים, באה ללמד שאפשר לחיות אחרת בתנאי שנבין את הקשר בין הגוף לנפש. אם נשכיל להבין שאנו אחראים על בריאותינו נבין טוב יותר את מהלך ההתרחשות בין המחשבה, הרגש והכאב הפיזי.

לגוף האדם יש את היכולת הטבעית לרפא ולאזן את עצמו. ישנו מנגנון המפקח ושומר על כל התהליכים שבגוף. כדי לטפל באדם עם בעיות פיזיות אנו חייבים להבין את מקורם וברור לי שהמקור אינו הגוף. הכאב הוא רק איתות שמשהו קורה והמחלה זו התחנה האחרונה .
כאשר יש עומס מחשבות, חוסר שמחה או רגשות שליליים הדבר ישפיע באופן ישיר על הגוף.

אנו ערים בעשור האחרון לנהירה עצומה של אנשים שהתייאשו מהרפואה הקונבצניונאלית ומבקשים פתרון מהכיוון של הרפואה המשלימה. מה גם שקופות חולים ואפילו בתי חולים נתנו גושפנקה לכך והיום מועסקים הרבה מאוד מטפלים מתחומים שונים בקופות חולים ובבתי חולים.

המכללות של הרפואה המשלימה מלאות עד אפס מקום בסטודנטים צעירים ובאנשים שהחליטו לעשות הסבה ולעסוק במקצוע הקרוב לליבם.
נשים העוסקות בתחום הפדיקור האסתטיקה והיופי הבינו שהן יכולות לשדרג את המקצוע שלהן . הפדיקור במילא נוגע בכפות הרגליים אולם עוסק במעטפת החיצונית של ניקוי וטיפוח כף הרגל ולכן הנושא של לימוד הרפלקסולוגיה בקרב נשים העוסקות בפדיקור תפס לאחרונה תאוצה , וישנם הדים לכך שהדבר רק פתח להם עולם אחר עשיר ומספק יותר.



כיצד הטיפול הרפלקסולוגי יכול לעזור ?

מטרת הטיפול הינה להגיע למצב של איזון אמיתי, למצב שבו הגוף יקבל שוב את היכולת לאזן ולרפא את עצמו. להזכיר לגוף שהוא יכול לעשות זאת.
בנוסף הטיפול: משפר את זרימת הדם ואת זרימת נוזל הלימפה, מעודד את מערכת החיסון ומערכת העיכול הטחול והכבד. מרגיע את מערכת העצבים,
מעודד ניקוז וניקוי הגוף מפסולת, מחזק את המערכת של השלד והשרירים.
כמובן שלאחר טיפול תיתכנה תגובות לטיפול - ריאקציה. זו אינה תופעת
לוואי אלא חלק חשוב מן הטיפול. במהלך הטיפול אנו מנקזים רעלים ופסולת ומשחררים חסימות. לאחר הטיפול אפשר יהיה להרגיש כאילו "סכר" נפרץ והגוף משוחרר. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי על ידי הליכה מרובה לשירותים, בכי, תחושה של ציפה, מצב רוח טוב ועוד........

בגלל שהטיפול הרפלקסולוגי כל כך אפקטיבי והשפעותיו הן מיידיות עלינו להפעיל שיקול דעת לאחר תשאול על היסטוריה של המטופל מחלות, ומצב עכשווי. לעיתים מטפל "אחראי" יחליט לא לטפל כדי לא לגרום נזק.

אלמנטים

כף הרגל מתחלקת ל-4 חלקים אותם אנו מכנים אלמנטים: אלמנט האדמה, אלמנט המים, אלמנט האש ואלמנט האוויר. כל אלמנט אחראי על אברים ומערכות הקשורות בו ובאלמנט הקרוב איליו .
בהתבוננות בכפות הרגליים אנו יכולים לראות דרך האלמנטים את המצב הנפשי/רגשי של האדם. דרך האצבעות והציפורניים אנו נקבל אישור לאבחנה שלנו.

כפות הרגליים הן השתקפות כל האדם על אבריו , מחשבותיו ורגשותיו.
ודי אם נתבונן בציפורן מודלקת, ציפורן חודרנית , בוהן עגולה, מרובעת או משולשת .בצורת אצבעות מעוותות, אצבעות רוכבות ובהתבוננות והבנת ארבעת האלמנטים כדי שנדע במי אנו מטפלים והכי חשוב איך לאזן אותו.











































ליאת הראל מטפלת רב תחומית במיגוון תחומים כשהמטרה העומדת מול עיני להביא למטופלי את המסר שמצב נפשי שלילי יבוא לידי ביטוי ככאב פיסי או חסימה שתביא לידי דכדוך, מחלה וכאב.
http//www..metaplim.co.il/liath



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב