דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אילפו את הגברים להחשיב את האגו הגברי שלהם לפני הכל? 

מאת    [ 20/02/2011 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 4286 פעמים ]

מדוע אילפו את הגברים להחשיב את האגו הגברי שלהם לפני הכל? / מאת יואב ברנזון

 

 

האגו הגברי

 

לאורך כל ההיסטוריה - החברה, התרבות, הסביבה, הדת, ההורים וכל גורם ממוסד אחר - אילף גברים קטנטנים להיות גבריים ולפתח אגו גברי. האגו הגברי נועד לשמש מספר רב של מטרות.

 

האגו הגברי אמור לגרום לגבר להגן על אישתו וילדיו, לפרנס אותם בכל מצב ובכל מחיר, לדאוג לכל מחסורם, להטיל משמעת, לשמור על גבולות, להיות השוטר, המוביל, המגונן והחזק בבית.

 

 

 

קודם גבר, אח"כ בנאדם - זה לא צריך להיות הפוך?

 

האגו הגברי הטיל על גברים תפקיד מאוד מסורתי, ישן ומיושן. להיות השוטר, הסבל, הפועל והקשוח - לפני הכל. כתוצאה מכך, גברים רבים חווים את חייהם דרך האגו הגברי שלהם - כי ככה לימדו אותם וככה חינכו אותם שטוב ונכון לחיות.

 

כשהאגו הגברי נפגע - הגבר מתקיף. כשהאגו הגברי מאויים - הגבר מרביץ. כשהאגו הגברי מתערער - הגבר מחפש את מי לדכא. כשהאגו הגברי יוצא משליטה - הגבר מנסה להשתלט ולשלוט עוד יותר. האגו הגברי מנהל גברים רבים, והוא גורם להם לשכוח מי הם באמת.

 

 

 

גבריות אינה חשובה

 

גבריות מטילה על הגברים מגוון רחב של תפקידים בזויים, קשים, בעיתיים ובחלקם הגדול - מיותרים. מה שיותר חשוב מהגבריות היא האנושיות של הגבר, הנפש שלו, האישיות שלו והצרכים האישיים שלו.

 

גבריות היא תפקיד שיש לבצע. על פי מבחן הגבריות יש "יצאת גבר" ויש "אתה לא גבר". אבל לפני תפקיד הגבריות ולפני האגו הגברי יש את האדם. את הבנאדם האנושי שעומד מאחורי החזות הגברית, והוא חשוב יותר מהגבריות שלו, מהתפקיד שלו, מהצורך שלו להוכיח שהוא מספיק גבר.

  

 

 

להשתחרר מהתפקיד הגברי המסורתי

 

בעידן המודרני, יותר גברים מבינים שניתן להשתחרר מהתפקידים הגבריים המסורתיים ואין עוד צורך לדבוק בהם בצורה עיוורת. בדיוק כפי שנשים עשו זאת במהפכה הפמיניסטית, גם גברים עושים זאת במגוון רחב של דרכים: על ידי ביטוי הצדדים הרכים, על ידי בחירה בחיים לא מאצואיסטיים, על ידי התנערות מהאגו הגברי האגרסיבי ועל ידי התרחקות מכוחנות, אלימות ושתלטנות.

 

גבר גברי הוא הרבה פעמים אדם סובל. הוא אולי גבר, אבל הוא כל הזמן נמצא במבחן תמידי של האגו הגברי שלו, של הגבריות שלו, של כמה הוא עדיין מספיק גברי, חזק, יציב, מגונן ומפרנס.

 

 

וטיפ לסיום: אין גבול לאגו הגברי. הוא יכול לדרוש עוד ועוד ללא סוף. במקום לשתעבד לאגו הגברי, ליצר הכוח שבו, הכיבוש שבו, הנוקשות שלו והמלאכותיות שלו - ניתן לחיות בצורה משוחררת ללא הגדרות גבריות ונשיות אלא על פי סטנדרטים של אנושיות - סטנדרטים של גבר שהוא קודם כל בנאדם טוב, איכותי, מעניק וחיובי.  

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב