דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארהב תכנית חנינת מס נוספת יוצאת לדרך 

מאת    [ 20/02/2011 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2795 פעמים ]

כידוע, מזה זמן מנהלת רשות המיסים בארה"ב מאבק רב עוצמה לחשיפת חשבונות בנק של אזרחי ותושבי ארה"ב שאינם מדווחים לרשויות. לפני כשנה נקטו הרשויות במהלך של חנינת מס שהניב, לטענת הרשויות, הסדרים עם כ- 15,000 נישומים וצבירת מידע שהביא להגברת יכולת האכיפה של ה- IRS.

לאחרונה פרסמה רשות המיסים בארה"ב את פרטיה של תכנית חנינת מס נוספת שתוארה כ"הזדמנות אחרונה" לגילוי מרצון, ללא הליכים פליליים. חנינת המס תאפשר לתושבי ואזרחי ארה"ב בעלי חשבונות בנק מחוץ לארה"ב (בשנים 2003- 2010), אשר לא הצהירו עליהם לרשויות האמריקאיות, להצהיר על קיומם, לשלם את המיסים ואת הקנסות ובכך להימנע מסנקציות פליליות. התכנית תעמוד בתוקף עד ליום 31 באוגוסט 2011.

לפי תנאי תוכנית החנינה, מי שיבחר להיכנס בגדרה, יעמוד בפני תשלום קנס בשיעור של 25% על היתרה הגבוהה ביותר ב- 8 השנים האחרונות בהם חשבון הבנק שלא דווח היה פעיל. בנוסף, הוא יהיה חייב בתשלום כל המיסים בתוספת קנס גרעון בשיעור של 20% בגין המס שלא שולם על הכנסות שנצמחו לו בחשבון, בכל שנה ושנה.

יחד עם זאת, נציין כי במקרים מסוימים יתכנו קנסות בשיעורים נמוכים יותר. כך במקרים בהם שווי הנכסים מחוץ לארה"ב לא עלה על 75 אלף דולר במהלך השנים, כאמור, הקנס יהיה 12.5%. כמו כן, אזרחי ארה"ב שהתגוררו מחוץ לארה"ב ולכאורה לא היו מודעים לחובות הדיווח לרשויות המס האמריקאיות שחלות עליהם, יוכלו לפנות בבקשה לתשלום קנס מופחת בשיעור של 5% בלבד.

כפי הנראה, תנאי הכניסה לתכנית החדשה הינם פחות אטרקטיביים מתנאי תכנית חנינת המס הקודמת, אך יחד עם זאת יש לזכור כי הקנס לו צפוי מי שלא ידווח על הכנסותיו במסגרת תכנית החנינה הינו בשיעור של 50% בגין כל שנה שלא דווחה לרשויות המס.

נזכיר, כי בארה"ב - בשונה ממרבית מדינות העולם - מוטלת חבות מס, הן על בסיס תושבות פיסקאלית והן על בסיס אזרחות. כך, אף מי שאינו מתגורר דרך קבע בארה"ב, אך הוא בעל אזרחות אמריקאית, מחויב בהגשת דו"חות מס ל- IRS האמריקאי ומחויב במילוי טופס הדיווח על חשבון בבנק שאינו אמריקאי (ושהיתרה בו עולה על 10,000 דולר).

 

התוכנית המוצעת הינה הזדמנות להסיר מחדלים בגין חשבונות שלא דווחו, כאמור, ולהימנע מהליך פלילי.

בהקשר זה נציין כי בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מעניינת, לפיה אזרחים אמריקאים המתגוררים דרך קבע מחוץ לארה"ב, מבקשים לוותר על האזרחות האמריקאית שלהם. זאת, לאור נטל המס הכבד בארה"ב, שאינו פוחת ואף צפוי לעלות (לפי התכנית הכלכלית של אובמה), בעוד שבשאר המדינות בעולם קיימת מגמה של הורדת המיסים. זאת, בנוסף לדרישות הדיווח ולקנסות הכבדים המוטלים על מי שלא עמד בדרישות אלו. כך, הפער שבין מדינת המושב לבין ארה"ב הולך וגדל והיתרון שהיה פעם בסטאטוס של אזרחות אמריקאית הופך אט אט לחיסרון כיס.

נכתב ע"י עו"ד לילך אשרוב- רובין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב