עושים עסקים און-ליין
צעדים בהקמת חנות מסחר מקוונת
צעדים בהקמת חנות מסחר מקוונת
מסחר אלקטרוני מוצלח
כדי להצליח בתחום המסחר האינטרנטי החברה שלכם זקוקה לאתר WEB
אשר מסוגל לתקשר עם לקוחות, לקדם מוצרים ולנהל באופן בטוח תעבורת נתונים רגישה.
בכדי להגשים זאת רצוי לעמוד במטרות הבאות:
הגדירו את קהל היעד
נסו לתאר את הלקוחות המיועדים שלכם.
מיהם? בני כמה הם? במה הם מתעניינים?
אם אתם מכירים את הלקוחות שלכם ואת הבעיות שבהן הם נתקלים,
תוכלו להציג את המוצרים או השירותים שלכם באופן שיקל עליכם להופכם לקונים.
עליכם לדעת למי אתם מוכרים.
ספקו ממשק ניווט אינטואיטיבי
התמקדו בחווית המשתמש.
ללקוח הפוטנציאלי שלכם עשויות להיות מספר רב של אפשרויות לבחור מתוכן,
כאלו שעונות על רצונותיו.
הפכו את תהליך הקנייה ואיתור המידע לפשוט וקל ככל האפשר.
גרמו למשתמש להרגיש את קלות השימוש בעסק מבוסס האינטרנט שלכם.
ספקו ממשק ניווט אינטואיטיבי כך שקהל היעד שלכם ימצא את המידע שהוא זקוק לו בקלות ובמהירות.
עיצוב גרפי
האם העיצוב באמת חשוב?
אם אתם מאמינים לפסיכולוגים אז התשובה לשאלה הזו היא כן.
עיצוב משפיע באופן ישיר על ההתנהגות שלנו כלפי עצמים, אנשים וחפצים.
באתר מסחר אלקטרוני העיצוב אפילו חשוב יותר מאחר ועל האתר לשדר חוויה ותחושה כזו שתפתה את המבקר לבצע רכישה.
לעומת זאת, לא מומלץ שהעיצוב יהיה מתוחכם מדי.
דאגו שהעיצוב יהיה פשוט ונקי
וימשוך את תשומת לב המבקר למה שאתם מעוניינים למכור לו.
חווית תוכן מתאימה
תוכן הינו מרכיב הליבה של אתר אינטרנט.
תוכן רע יגרום לאתר מעוצב לקרוס.
אולם עדיין ייתכנו אתרים מעוצבים שלא כהלכה, אך מצליחים בשל התוכן האיכותי שהם מכילים.
כל אתר מצליח חייב את הצלחתו לעבודת תוכן איכותית שנעשתה בו.
זכרו כל העת שהמבקר באתר שלכם איננו יכול להתרשם מהחברה שלכם, ממתקניה הפיזיים, או מהעובדים שלכם.
זוהי חווית התוכן שיוצרת את הערך של החברה שלכם בעיניו.
התוכן באתר הוא מה שמביא לאמונו של הקונה הפוטנציאלי.
שפרו את יחס ההמרה - הפכו מבקרים לקונים
קיימות חברות רבות שם בחוץ שמתמקדות רק ביצירת תנועה לאתר,
מתוך אמונה שיותר מבקרים מתורגמים ליותר קונים.
הנושא היעיל ביותר בלעשות עסקים און-ליין הוא היכולת להפוך מבקרים ללקוחות המבצעים רכישה בסופו של דבר.
הסתכלו למשל בדוגמא הבאה:
הבה נתחיל בהתבוננות במשוואה הנכונה הבאה:
מס' מבקרים X יחס המרה = מס' מכירות
אם נציב במשוואה הזו דוגמא של למשל 1000 מבקרים נקבל את התוצאה הבאה:
1000 X 2% = 20
בואו נחשוב לרגע שזהו המצב היומי בחנות המקוונת שלכם.
כדי להגדיל את המכירות ב 50% (ל-30 מכירות ביום) האתר שלכם יכול למשל לנסות ולהגדיל את התנועה המגיעה אליו ב-50%,
כלומר להשיג עוד 500 מבקרים ליום.
אפשרות טובה יותר היא לנסות ולהעלות את יחס ההמרה של מבקרים לקונים מ- 2% צנועים ל- 3% צנועים מעט פחות.
למרבית העסקים הקטנים שיפור יחס ההמרה יהיה יעד נגיש יותר ויקר הרבה פחות.
שיווק באמצעות מנועי חיפוש - SEO/SEM
קידום מיקומו של האתר שלכם במנועי חיפוש
יכול לשפר משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם והבאת מבקרים לזירת המסחר שלכם.
מנועי חיפוש מנהלים כיום את חלקה העיקרי של תעבורת המשתמשים ברשת.
מהרגע שהחנות שלכם פעילה, אתם רוצים שמבקרים פוטנציאליים יכירו אותו, יגיעו לבקר אצלכם ובסופו של דבר
יבצעו רכישה ויהפכו ללקוחות מרוצים שלכם.
רמי גבאי משמש כמנהל קשרי לקוחות ואחראי על תכנון ממשקי המשתמש בחברת קומט מערכות מידע המתמחה במתן פתרונות כוללים ליזמים בתחום האינטרנט.
rami@comet.co.il
rami@comet.co.il